ROZHOVOR s Ondřejem Burešem, freelancerem a specialistou na online marketing: “Zbožové srovnávače jsou důležitým kanalém pro téměř každý e-shop, který chce dlouhodobě růst a myslí to se zákazníky dobře.”

V dnešním rozhovoru jsme vyzpovídali freelancera a online marketingového specialistu Ondru Bureše. Ondra se v marketingu pohybuje už nějaký ten pátek a navíc je věrným uživatelem našeho bidovacího nástroje BiddingManager. Jak důležité jsou pro něj zbožové srovnávače a proč si pro správu bidování na srovnávačích vybral právě BiddingManager? Zdravím Ondro, můžete nám říct, jak dlouho BiddingManager u svých klientů používáte? Řešíte v něm správu pouze na Heurece nebo i na Zboží? Ahoj, určitě. Jestli si to dobře pamatuji, tak to budou přibližně tři roky, kdy jsem se rozhodl nástroj implementovat prvnímu z klientů. Využívám ho pro správu kampaní na Zboží i Heurece. Ondra se online marketingu věnuje 8. rokem. Baví ho hledat nové cesty, jak prodávat zboží a služby klientů. Pokud potřebujete s něčím v rámci online marketingu pomoci, můžete se na Ondru obrátit na e-mail [email protected], nebo mu zavolat na +420 604 324 767. O kolik e-shopů se v BiddingManageru staráte? A o jaké e-shopy se jedná z hlediska sortimentu, velikosti apod.? V současné době využívám nástroj pro správu 8 e-shopů. Ve správě jich však mám mnohem více. Kategorie, u kterých nástroj využívám, jsou například jezírkové potřeby, dětské zboží i fitness. Osobně se nebojím říci, že nástroj se hodí pro e-shop, který se zaměřuje na jakoukoliv oblast. Co se velikosti obchodů týká, tak nástroj využívám spíše pro rozsáhlejší sortiment, kde by mě ruční bidding a hlídání pozic mohlo stát zbytečně moc času. V takovém případě je BMA skvělým pomocníkem Ondro, proč jste si pro správu biddingu vybral právě BiddingManager? Za tu dobu co využívám BiddingManager jsem se seznámil s mnoha dalšími systémy, které autobidding nabízí. Důvodem proč svým klientům nasazuji tento nástroj je vždy poměr cena / výkon a zde mi to dlouhodobě vychází nejlépe. Jak BiddingManager hodnotíte v rámci práce v rozhraní, nastavování, vyhodnocování bidování apod.? Jak už jsem zmínil jednou, tak BiddingManager je skvělý pomocník a pokud máte ve feedu stovky až tisíce položek, tak si nedovedu představit řešit bidování ručně. Co mě pří práci s nástrojem baví, je příznivé rozhraní, ve kterém si během chvíle vyfiltruji produkty, u kterých můj klient zná svou marži a já tak můžu s těmito produkty efektivně pracovat. Další funkcí, kterou využívám nejčastěji, je autobidding a doporučené položky do autobiddingu hned vím, které položky jsou právě oblíbené a nemusím na Heurece procházet každou kategorii zvlášť. A v neposlední řadě je super okamžité srovnání kategorií a jejich zlepšení/zhoršení v čase. Zvládnu hned vyhodnotit, kde se klientovi daří a kde se výsledky zhoršují. I když se to zdá jako drobnost, tak ve výsledku to jsou věci, které mi ušetří čas a zvýší efektivitu mé práce. Navíc pokud cokoliv potřebuji, obrátím se na podporu, kde mám takřka okamžitou odpověď. Je něco, co vám v BiddingManageru aktuálně chybí? Občas mě trápí delší načítání dat, ale je to jen malá nevýhoda, kterou převáží více pozitivních věcí. Jak důležité jsou pro vaše e-shopy zbožové srovnávače oproti jiným prodejním a marketingovým kanálům? Když se dívám na celkový vývoj, tak poslední dobou má téměř vždy hlavní podíl na tržbách Google. Nicméně zbožové porovnávače jsou důležitým kanálem pro téměř každý e-shop, který chce dlouhodobě růst a myslí to se zákazníky dobře. Pokud máte srovnané marže, dobré recenze a nějaký bonus pro zákazníka, tak na zbožových porovnávačích máte velkou výhodu. Doporučil byste bidovací nástroj BiddingManager dalším e-shopařům? BiddingManager zlepšuje výsledky inzerce mých klientů. Navíc mi ve spoustě věcí šetří čas a klientům peníze, což se líbí mě i klientům. Osobně si myslím, že to je skvělá kombinace a nástroj by měl každý minimálně otestovat a pak sám vyhodnotit jeho přínos. BiddingManager nabízí 14 denní zkušební lhůtu, během té zjistíte, zda je to pro vás ten správný nástroj. Je něco, co byste chtěl našim čtenářům vzkázat? Na závěr doporučím jednu věc. Pracujte se svým e-shopem – dostupnost, marže, doby dodání, nějaká další přidaná hodnota (ať už delší záruka, nebo sleva na příští nákup). Tyto věci na zbožových porovnávačích často rozhodují. Když získáte zákazníka s jednorázovým nákupem, tak je to dobré, ale když ze zákazníka uděláte spokojeného klienta, který se bude vracet, tak to je to pravé. Ondro, perfektní tečka na závěr. Děkujeme ti za rozhovor a přejeme spoustu spokojených klientů, třeba i díky BiddingManageru. A co vy, už jste BiddingManager vyzkoušeli na vlastním e-shopu? Neváhejte, registrujte se ještě dnes a vyzkoušejte BiddingManager na 14 dní zdarma a bez závazků.  Bidding, bidování = jde o formu PPC reklamy, kdy e-shop platí za proklik potenciálního zákazníka ze srovnávače do svého e-shopu. Bidding funguje na principu aukce v reálném čase a ovlivňuje viditelnost nabídky e-shopu na Heurece/Zboží.cz. Čím lepší viditelnost nabídky, tím vyšší šance, že se návštěvník proklikne do e-shopu a nakoupí. BiddingManager je nástroj, v jehož rozhraní sami jednoduše nastavíte nabízené ceny prokliku ze srovnávače do e-shopu. Nástroj BiddingManager vám pomůže inzerci optimalizovat tak, aby byla pro e-shop co nejziskovější s ohledem na segment zboží, dostupnost zboží, cenovou konkurenceschopnost a jiné parametry. (function (w,d,s,o,f,js,fjs) { w['ecm-widget']=o;w[o] = w[o] || function () { (w[o].q = w[o].q || []).push(arguments) }; js = d.createElement(s), fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; js.id = '12-04d9c95424b2f28aaece6f953bb0e4aa'; js.dataset.a = 'inovit'; js.src = f; js.async = 1; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(window, document, 'script', 'ecmwidget', 'https://d70shl7vidtft.cloudfront.net/widget.js')); Článek ROZHOVOR s Ondřejem Burešem, freelancerem a specialistou na online marketing: “Zbožové srovnávače jsou důležitým kanalém pro téměř každý e-shop, který chce dlouhodobě růst a myslí to se zákazníky dobře.” se nejdříve objevil na Trayto.

projít na článek

Vánoce jsou tady, jste připraveni?

Vánoční sezóna je v plném proudu. I když letos začala zase o něco dříve, ta největší vánoční horečka nás teprve čeká. Jste na ni připraveni? Na co by žádný e-shopový ježíšek, který chce své zákazníky potěšit a ne zklamat, neměl zapomenout, se dozvíte v čl

projít na článek

Hodnotový marketing je nejlepší marketingový plán

Známý ksichtík z obrázku asi netřeba představovat. Představíme si ale pojem hodnotový marketing, který Steve Jobs a Apple výborně uplatnil při vytváření produktů i pro dosažení nevídaného úspěchu firmy. Shrneme si také základní výhody, proč hodnotový mark

projít na článek

Tipli rozjíždí vlastní soutěž. Každý den je možné za online nákup získat tablet

Cashback portál Tipli spustil vlastní soutěž, ve které zákazníky odměňuje za registraci účtenky z jakéhokoliv online nákupu. Každý den je ve hře tablet a zákazníci můžou denně registrovat až pět účtenek. Ty z nákupů provedených přes Tipli jsou do slosován

projít na článek

Trayto News #8/2022: Růst e-commerce se téměř zastavil, Zásilkovna spustila doručení na minutu přesně, Amazon a Shopify hromadně propouštejí

Růst e-commerce se meziročně takřka zastavil, e-shopy mají naskladněno, ale lidé šetří, které e-shopy mají větší schopnost přizpůsobit se aktuálnímu dění? Zásilkovna na Slovensku spustila doručení na minutu přesně, Amazon a Shopify hromadně propouštějí, H

projít na článek

Srovnávače zboží: Klíčový prodejní kanál e-shopu

Ve světě e-commerce se staly srovnávače zboží klíčovým nástrojem pro dosažení úspěchu. Heureka a Zboží.cz představují nejvýznamnější platformy tohoto typu na českém a slovenském trhu. Existuje ale celá řada dalších možností. Pro koho jsou srovnávače vhodn

projít na článek