Srovnávače zboží: Klíčový prodejní kanál e-shopu

Ve světě e-commerce se staly srovnávače zboží klíčovým nástrojem pro dosažení úspěchu. Heureka a Zboží.cz představují nejvýznamnější platformy tohoto typu na českém a slovenském trhu. Existuje ale celá řada dalších možností. Pro koho jsou srovnávače vhodné a jak efektivně využít jejich inzerci? Prozradíme klíčové důvody, proč se vyplatí využívat srovnávače a jak můžete vytvořit úspěšný prodejní kanál. Nečekejte až vaše konkurence získá náskok. Pokračujte ve čtení a zaujměte první pozice na srovnávačích. Srovnávače zboží v Česku a na Slovensku Srovnávače zboží jsou online platformy, které agregují informace o produktech z e-shopů, které s nimi spolupracují. Poskytují uživatelům možnost porovnávat nabídky zboží z různých e-shopů včetně informací o cenách, dopravě, dárcích a jiných benefitech. Klíčem k inzerci je XML soubor, který obsahuje informace o produktech a je pravidelně načítán srovnávači, aby získaly aktuální informace o nabídce e-shopu. Když se řekne srovnávač zboží, každému se bez pochyby vybaví Heureka a Zboží.cz. Obě platformy patří mezi největší srovnávače zboží u nás. Hned za nimi následuje srovnávač zboží Srovnáme.cz. Mezi oblíbené se řadí také Hledejceny.cz, Pricemania.cz a další. Všechny zmíněné srovnávače mají jednu společnou vlastnost, nemají žádnou specializaci a nabízejí celou řadu kategorií zboží. Existují ale i specializované srovnávače, jako je Glami se zaměřením na módu nebo Favi specializující se na nábytek a dekorace. Proč inzerovat na srovnávačích Váš e-shop by měly být na srovnávačích zboží z několika důvodů: Široká základna uživatelů Srovnávače zboží mají obrovskou uživatelskou základnu. To znamená, že e-shopy zde mají možnost oslovit mnohem větší skupinu potenciálních zákazníků. Specifikace uživatelů Uživatelé navštěvují srovnávače ve všech fázích nákupu. Hledají tam inspiraci k nákupu ale často taky už mají vybraný konkrétní produkt, jen hledají, kde ho koupit nejvýhodněji. Díky tomu mají srovnávače porovnání s jinými prodejními kanály velmi zajímavý konverzní poměr. Srovnávače jsou tedy pro eshopy jednoznačně zdrojem relevantní návštěvnosti. Sběr recenzí a budování důvěryhodnosti V dnešní době si zákazníci nevybírají produkty pouze podle ceny, ale také podle recenzí a důvěryhodnosti obchodu. Být na srovnávači zboží umožňuje sbírat recenze od spokojených zákazníků a tím budovat důvěru u potenciálních klientů. Neplatíte za listing ani zobrazení Na rozdíl od některých jiných reklamních platforem, e-shopy na srovnávačích zboží neplatí za zobrazení svého produktu a neplatí ani žádný listovací poplatek. Poplatek se účtuje za proklik. To znamená, že platíte pouze tehdy, když návštěvník skutečně navštíví váš e-shop. Souboj titánů: Heureka vs. Zboží.cz Srovnávače zboží hrají klíčovou roli v online nákupním chování, a to platí i pro český trh, kde dominují Heureka a Zboží.cz. V České republice si Heureka dlouhodobě udržuje pozici lídra, ovšem Zboží.cz poslední roky posiluje své postavení. Naznačuje tomu dlouhodobý růst návštěvnosti Zboží.cz. Ta je v 2023 7,96 milionů uživatelů měsíčně, přičemž podíl Heureky se od roku 2020 snížil z 68,8 % na 58 % (10,98 mil. návštěv měsíčně). Na Slovensku Heureka nemusí čelit konkurenci jako v ČR. Svoje prvenství si drží se 5,72 miliony návštěvníky měsíčně. Přestože oba srovnávače slouží ke stejnému účelu, jejich přístupy k účtování za prokliky se liší. Zboží.cz účtuje za každý proklik do e-shopu minimální cenu mezi 0,50 až 3 Kč bez DPH, přičemž v období hlavní sezóny se tato cena může pohybovat mezi 0,60 až 3,60 Kč bez DPH. Cena prokliku se přitom odvíjí od prodejní ceny zboží, nehledě na druh zboží. Naopak Heureka uplatňuje komplexnější strategii, kde cena prokliku závisí na kategorii a ceně produktu včetně DPH, přičemž se nepočítá žádná částka u produktů do 20,00 Kč.  Ceny za proklik na Heurece se v některých kategoriích u dražších produktů vyšplhají i na několik desítek korun. Stejně jako na Zboží.cz, také na Heurece v období Vánoc roste minimální cena prokliků. Heureka není jen srovnávač zboží, figuruje také jako marketplace. Návštěvníkům tak umožňuje uskutečnit nákup z e-shopu zapojeného do programu Heureka Marketplace přímo v Heurece. Za takovou formu spolupráce Heureka e-shopu neúčtuje cenu za proklik, ale procentuální provizi z uskutečněného nákupu (2-11 %). Pro koho je Heureka a Zboží.cz vhodná Konkurenční zboží Primární funkcí srovnávačů zboží je umožnit přehledné a komplexní porovnání nabídek stejného produktu od více prodejců. Z principu věci jsou tedy srovnávače zboží vhodné především pro produkty, které prodává více e-shopů. Nabídky jednotlivých prodejců se na srovnávačích přehledně párují na jednu produktovou kartu, kde mezi nimi dochází ke konkurenčnímu boji o zaujetí spotřebitele. Inzerovat na porovnávačích zboží je možné především fyzické produkty, se službami, až na výjimky, zde příliš nepochodíte. Unikátní zboží Na srovnávačích můžete prodávat unikátní zboží (zboží, které prodáváte jen vy sami). Ovšem je potřeba si dát na pozor na drobné háčky. Heureka umožňuje napárování unikátních produktů do katalogu, avšak vůči těmto tzv. jednonabídkám musíte být opatrní. Prokliky z jednonabídek se vám totiž mohou prodražit. Proklik na jednonabídku nevede návštěvníka na produktovou kartu, tak jak je na Heurece zvykem. Vede rovnou do e-shopu a za každý takový proklik e-shop platí. Z jednonabídek tak může na váš web přijít více placeného trafficu s nižším konverzním poměrem. Na Zboží.cz se unikátní produkty do katalogu produktů takřka nepárují. Založení nové produktové karty je pouze v rukou administrátorů, kteří nové produktové karty vytváří na základě popularity nabídek, nebo na základě malého poplatku i na žádost e-shopu či výrobce. I tak ale většinou zakládají produktové karty až pokud produkt nabízí alespoň 2 prodejci. Pro prodejce unikátního zboží představují srovnávače zboží výzvu v rámci dosažení viditelnosti na těchto platformách. Vystavovat unikátní zboží na srovnáváčích za výše zmíněných podmínek můžete. O tom, jak moc se zákazníkům budou zobrazovat ale rozhoduje například proklikovost a prodejnost daných produktů. Bazarové zboží S  tzv. “bazarovým zbožím”na srovnávačích prodeje nerozjedete. Heureka ani Zboží.cz totiž momentálně inzerci použitého zboží nepodporuje. Inzerenti Zboží.cz ale mají možnost zařadit nabídky rozbalených, použitých a repasovaných produktů do svého Zboží.cz feedu. Tyto položky se ovšem nebudou zobrazovat přímo ve Zboží.cz, ale na Sbazaru. Tato možnost rozšiřuje možnosti e-shopařů a poskytuje širší nabídku produktů pro spotřebitele. Jak z Heureky a Zboží.cz udělat výkonný prodejní kanál Optimalizovaný XML feed Při inzerci na Heurece a Zboží.cz je klíčové se zaměřit na optimalizaci produktových dat ve feedu a zajistit úspěšný automatický listing produktů. Aby vaše nabídky na srovnávačích byly viditelné a atraktivní pro potenciální zákazníky, je důležité mít ve feedu kompletní a aktuální produktové informace. Pro správu feedů může posloužit náš online nástroj Xemel, který vám pomůže s nejčastějšími úpravami XML feedů pro zbožové srovnávače.  >> VYZKOUŠET ZDARMA << Bidding produktů Kromě vyladěného produktového feedu je vhodné optimalizovat inzerci pomocí biddingu a bidovacích strategií. Nástroj jako BiddingTools vám umožní efektivně řídit náklady na prokliky a maximalizovat návratnost investic. Pro svou inzerci můžete použít osvědčené nejběžnější bidovací strategie, díky kterým budou vaše produkty na výsluní. >> VYZKOUŠET ZDARMA <<  (function (w,d,s,o,f,js,fjs) { w['ecm-widget']=o;w[o] = w[o] || function () { (w[o].q = w[o].q || []).push(arguments) }; js = d.createElement(s), fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; js.id = '12-04d9c95424b2f28aaece6f953bb0e4aa'; js.dataset.a = 'inovit'; js.src = f; js.async = 1; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(window, document, 'script', 'ecmwidget', 'https://d70shl7vidtft.cloudfront.net/widget.js')); Co vy a srovnávače zboží? Máte nějaké dotazy k Heurece nebo Zboží.cz? Neváhejte a ozvěte se nám na [email protected]. Rádi vám pomůžeme. Článek Srovnávače zboží: Klíčový prodejní kanál e-shopu se nejdříve objevil na Trayto.

projít na článek

Seznamte se, BiddingManager! – 9. díl – Bidování na Zboží.cz

Bidování na Heurece jsme si shrnuli již v jednom z předchozích dílů našeho seriálu. Abychom měli skládačku zbožákových základů kompletní, podíváme se dnes na Zboží.cz a jeho bidovací specifika. Zboží.cz Zboží.cz je druhým největším srovnávačem zboží u ná

projít na článek

Jak dostat z Heureka Marketplace maximum díky Monitoringu konkurence?

Heureka se již delší dobu usilovně zaměřuje na propagaci svého staronového Marketplace (dříve Heureka Košík). Právě z tohoto důvodu jsme pro vás rozšířili report našeho Základního monitoringu konkurence o data e-shopů zapojených do Marketplace. Ty vám pom

projít na článek

Kaufland Marketplace vstupuje na český a slovenský trh

V sousedním Německu je marketplace Kaufland.de velmi oblíbeným tržištěm. Inzeruje na něm více než 7 000 prodejců ve více než 5 000 kategoriích. Nyní Kaufland avizuje otevření své online prodejní platformy také českým a slovenským zákazníkům. Ke spuštění d

projít na článek

19 příležitostí pro české a slovenské e-shopy s XML feedem

Ať už plánujete rozšíření prodeje na tuzemské platformy, nebo ty zahraniční, XML feedy vás budou provázet na každém kroku. Pojďte s námi prozkoumat evropské prodejní platformy a ponořte se s námi do světa produktových XML feedů! Dozvíte se proč k inzerci

projít na článek

Přestalo vám Zboží.cz měřit hodnotu konverze? Zbystřete!

V posledních týdnech jste na Zboží.cz mohli zaznamenat výpadek v měření obratů – a to i zpětně až k 1. 8. 2016. Pokud se to týká také vašeho e-shopu, zbystřete, pravděpodobně nezasíláte v konverzním kódu proměnnou totalPrice, kterou Zboží nově k uvádění „

projít na článek