Google Analytics 4 už je čas?

Tak nám zabili Analytics. Všechny ty urchiny, klasiky i univerzály. Tedy ještě ne úplně, ale už mají na kahánku. Měl jsem je rád, holt skoro 15 let společného života. Ty nové mi zatím k srdci nepřirostly. Jako beta APP+WEB se objevily někdy v červenci nebo srpnu 2019. Založil jsem, kouknul, opustil. Beta skončila a Google mi všude v GA ukazuje, abych ty nové teď už GA4 vyzkoušel. Takže když se objevilo online školení, moc jsem se nerozmýšlel. Koneckonců Honza Tichý je tak trochu sázka na jistotu. I když je jeho tempo vražedné Ono Taste má ještě jedno školení Masterclass ale po absolvování toho basic vím, že jsem vybral správně. Stačilo. Na dlouhou dobu. Možná navždy. On už ten začátek. To takhle člověk přijde na návštěvu a ona je z toho hned událost. A tak ty géáčka teď fungují. Prý že event-based. No tvl, kde je konverzní poměr? A bounce rate? To si dělaj srandu. Honza sice vysvětlí důvody ale stejně si to asi spočítám v Data Studiu. Zvyk je železná košile a starýho psa novým kouskům nenaučíš. Na webu Taste je program školení. Jako základ (pro ne-analytiky) trochu vyčerpávající a náročnější nejen na pochopení, ale i na udržení pozornosti. Ony ty staré GA byly prostě snadné. Všechno předpřipravené, v dostačujícím základu nastavené během chvíle, stačilo se jen proklikávat reporty. Co na tom, že některé metriky byly zavádějící, nebo vyloženě špatné. Když klient viděl, že kampaň XY má konverzní poměr 5%, tak ho prostě má a je zbytečné o tom polemizovat. Teď si tam Honza kreslí ty svoje tajmlajny a eventy tohle se přece nedá nikomu vysvětlit! A ještě prej si to máme vylejt do Big Query… A taky v GA4 hromada věcí chybí(zatím), jsou tam bugy ale pak prý budou skvělé. Budou umět crossdevice (chacha), prediktivní publika, data driven atribuci a spoustu dalších věcí. Chybí jen křišťálová koule, a až jim do toho hodí vidle další úpravy GDPR, asi jí budou potřebovat. S odstupem pár dní ale začínám chápat, že pokud se smířím s faktem, že pracujeme více s odhady a signály než s přesnými daty, je tam spousta hezkých věcí. Funnely na základě událostí a ne podle zobrazení stránek, výrazně lepší práce s publiky nebo možnost aplikace atribučního modelu na všechny reporty. Podtrženo, sečteno: vím co je event-based analytika, a snad jsem to i trochu pochopilvím, že mám zatím čas, protože přejít teď na GA4 je blbost, paralelně měřit tak akorátzaložit se to dá rychle a stejně tak i špatněnějaká strategie je skoro nezbytnostbordel se v tom udělá snadno takže dokumentaceimplementace nebude úplně procházka růžovým sademreporty tam sice nějaké jsou, ale co si člověk neudělá (nenakliká), to nemá Bylo to náročné, ale výborné. Už jsem něco zkoušel na Udemy, ale víceméně to byla ztráta času. Ticháč prostě umí zaujmout a i vysvětlit. Přesto ten druhý, masterclass, vynechám. The post Google Analytics 4 už je čas? appeared first on Jan Nachtigal.

projít na článek

Jak přidělit přístup do Google Analytics

Zde najdete jednoduchý návod, jak přidat nového uživatele do Google Analytics. Návod pro přidání správce do Google Analytics Přihlaste so do svého Google Analytics na url: https://analytics.google.com/ Ve spodní části klikněte na volbu Správce Vyberete úč

projít na článek

4 tipy pro bezproblémový přechod na novou verzi Google Analytics 4

Už se nám to blíží. Oblíbená bezplatná služby od Google Universal Analytics (UA) přestane k prvnímu prázdninovému dni roku 2023 shromažďovat data a půl roku poté dokonce přijdete o všechny historická data. Pokud si je tedy nezazálohujete do externích prog

projít na článek

7 Google Analytics video návodů pro efektivnější práci

V rámci 5 videí najdete 7 krátkých video tipů pro zefektivnění práce sGoogle Analytics a získání nových pohledů na data. Google Analytics Vlastní přehledy Když chcete kombinovat více sloupců (dimenzí) a/nebo vlastní metriky či dimenze neobjedete se bez vl

projít na článek

Konec Google Universal Analytics

Možná víte, že Google k 1. červenci 2024 úplně ukončí své služby Universal Analytics. I když většina e-shopů a webů již přešla na Google Analytics 4, mnozí z vás ještě nemusí mít zálohovaná data z Universal Analytics. Bez zálohování dat můžete přijít o

projít na článek

Kurz Digital Analytics Fundamentals

Opakování je matka moudrosti. Proto jsem se v měsíci říjnu rozhodl absolvovat online kurz Analytics Academy zaměřený na práci s analytickým nástrojem Gooogle Analytics. V šesti lekcích jsem si osvěžil znalosti základní i pokročilejší znalosti webové analy

projít na článek