Individualita zákazníka neznamená volat spatra

Představte si, že by boxer, tenista nebo třeba hokejista odmítl trénovat s tím, že každý soupeř hraje jinak. Jestliže je každý protihráč individualita, tak příprava na zápas nemá cenu. Jak by takový sportovec dopadl? Pravděpodobně by dostával nakládačku jeden zápas za druhým do doby, než by narazil na někoho ještě méně připraveného než by byl on sám. A teď k obchodníkům. Mnoho z nich mi při seminářích říká, že nebudou využívat skript nebo také scénář hovoru, ať už na telefonování nebo vedení schůzky, protože každý zákazník je individualita a každý rozhovor je jiný. Liší se obchodníci od sportovců? Bohužel, neliší.  Když řeknete něco 14x stejně, je to skript Poslouchal jsem hovory zkušené operátorky. Bylo jich celkem 14. Přestože byla proti call skriptu na základě individuality každého ze zákazníků, v každém telefonátu opakovala tři, čtyři stejné věty. Když něco řeknete 14x stejně, je to skript. V takové chvíli se vyplatí zamýšlet se nad efektem toho, co říkáte. Začnu, až se mi call skript dostane do krve Pro konzultantku v malé firmě nechal majitel sestavit call skript podle mojí struktury PIZZA. Pracovali jsme na něm já, majitel a konzultantka několik hodin každý z nás. Konzultantka se ho měla naučit a volat podle něj současným zákazníkům. Když jsem s ní v polovině zákaznické databáze mluvil, řekla, že skript nepoužívala, protože se jí ještě nedostal do krve. A jak se tam dostane? Bez přípravy nezníte přirozeně, ale nepřipraveně Začínající obchodník telefonoval spatra ze dvou důvodů: 1/ nechtěl oddalovat navolání schůzek tím, že by se call skript učil a 2/ chtěl znít přirozeně. Když jsme poslouchali jeho hovory, i on sám uznal, že to byla katastrofa. Blekotal a blábolil, opakoval slova i věty, nevěděl co říct. Zněl amatérsky a nepřipravěně, až by ho zákazníkům mohlo být líto.  Skript zní tak, jak ho přednesete To, že je call skript napsaný neznamená, že musí být formální a hovor podle něj bude nepřirozený a strojený. Volba slov je na vás a jestli chcete používat hovorové nebo jakékoli jiné výrazy, psaná forma tomu přece vůbec nebrání. Vezměte si filmy a herce. Každá věta, dokonce každé slovo je ze skriptu. Připadají vám filmy nepřirozené? Formální? Strojené? Není to o tom, že je to napsané. Je to o tom, jak to přednesete. Call skript je potřeba používat minimálně ve dvou případech: 1/ když začínáte, ať už jste nebo nejste nováček, 2/ když chcete něco změnit.  Když začínáte, i když nejste nováček Je prakticky neodpustitelné, když firma nebo tým nemá call skript, který by nový obchodník dostal do ruky se slovy: Takhle to tady děláme. Nauč se to. To je jako kdyby přišel nový pracovník, ať už ke stroji nebo softwarové aplikaci, a dostal pokyn: Chvíli si s tím hraj. Za chvíli se do toho vžiješ. Já vím, že zapracování nových pracovníků se takto často děje. Ale to neznamená, že je to správně, že tím netrpí efektivita a neklesá motivace. V novém prostředí je prostě potřeba manuál, aby se zajistilo, že práce bude brzy kvalitní a zamezilo se tápání, plýtvání a poklesu morálky. Když chcete něco změnit Tak jako když měníte prostředí, call skript je potřeba, když chcete začít používat nová slova. Pokud chcete skript zlepšovat a hledat účinnější výrazy a fráze, tak je dobře si je napsat. Jen tak zajistíte, že řeknete to, co chcete a budete moct opravdu měřit, co funguje víc a co míň. Podobně je to, když začínáte volat s novým produktem nebo službou. Je lepší si ty dvě, tři věty napsat a mít je po ruce, dokud se vám nedostanou do krve Nemusíte je číst, ale je dobré je mít po ruce, kdyby vám jen na pár vteřin vypadly z hlavy. Skript vám připomene, na co jste zapomněli Po několika desítkách opakování se dostanete do fáze, kdy skript potřebovat nebudete. To je ideální stav. Můžete běžně konverzovat a když bude potřeba, tak se do skriptu podíváte. Jenže po dalších pár desítkách opakování se začnete od skriptu odchylovat. Začnete vypouštět napřed fráze, potom celé věty, až vám z původního skriptu zbyde jen to nezbytně nutné. V té chvíli vaše úspěšnost klesne natolik, že si toho všimnete. To je běžný proces. Náš mozek přirozeně hledá zkratky a tak bude vypouštět části, které bude považovat za nadbytečné. Můžete tomu říkat i lenost nebo pohodlnost. Prostě najednou si začnete myslet, že toho nemuste říkat až tolik. Vždyť výsledek bude nakonec stejný. Chvíli ano, ale po překročení nějaké meze už ne. Vypuštěné části začnou zákazníkům chybět. V takových chvílích je dobře skript najít a vrátit se k němu na začátek. I proto je dobré ho mít, abyste se měli kam vrátit. The post Individualita zákazníka neznamená volat spatra first appeared on Miroslav Princ.

projít na článek

SvětAndroida.cz // Amazfit Balance umí volat, platit a změří vám složení těla. Kolik stojí v Česku?

Amazfit Balance se chlubí kvalitním displejem, hromadou funkcí a integrovaným trenérem  Potěší možnost volání přes Bluetooth a NFC pro placení  V Česku novinka vychází na 6 190 Kč Společnost Amazfit nedávno představila nové chytré hodinky Amazfit Balance,

projít na článek

Když je srdce osamělým lovcem ...

Co tím vším chci říct? Přijměte svou individualitu takovou jaká je, není horší či lepší než individualita kohokoli jiného. Neexistuje správné a špatné. V životě se chováme tak, jak umíme. Samozřejmě, ovlivnila nás hlavně rodina a prostředí, ve kterém žije

projít na článek

Obchodoviny 1. Hýčkejte svého zákazníka!

Objevuje se nám v obchodě tady takový nešvar. Často se až příliš se soustředíme na získávání nových zákazníků. Přitom víme, že je to o mnoho náročnější než udělat další obchod u klienta stávajícího. Stávající klient už s námi přitom absolvoval tu dobrou z

projít na článek

Jak Shell o Lubu zákazníka přishell.

Své těžce vydělané peníze jsem u Shellu utrácel už od dob vysoké školy. A to zejména kvůli kamarádovi Filipovi, jež jako budoucí absolvent – inženýr dopravní fakulty v rámci laboratorních cvičení vyhodnotil jejich palivo jako jedno z nejlepších. Ačkoliv

projít na článek

Kdy se vyplatí opravovat si domov sami

M t domov bohu frac34;el neznamen jen bezpe a kryt p ed p rodn mi frac34;ivly, ale tak spoustu pr ce. A u frac34; bydl me v dom i v byt , pokud nechceme, aby n m spadl velmi brzy na hlavu, mus me jej tak udr frac34;ovat. Je pocho

projít na článek