Jiří Vacek ... V átmavičáře stejně jako při introspekci obracíme svou pozornost do našeho nitra, ale nezajímají nás činnosti mysli, ale vědomí, které si veškeré dění v mysli uvědomuje. Proto v átmavičáře obracíme naši pozornost na pozorovatele, což je naše vědomí, které si vše uvědomuje – klid i neklid mysli – a na prvém místě svou existenci a totožnost. Provádění átmavičáry stejně jako provádění introspekce nevyžaduje žádné a proto ani náboženské přesvědčení. V obou případech pracujeme se stejným vědomím, kterým jsme. Jediný rozdíl je v předmětu, na který obracíme svou pozornost...
Jiří Vacek Átmavičára je nepřetržitým dotazováním se: kdo si uvědomuje, že si uvědomuje sebe i svět? Je třeba dosáhnout co nejvyššího soustředění na skutečnost vlastní existence: Já jsem a vím, že jsem a jsem to Já, kdo jsem si toho všeho vědom a hlavn
projít na článekhledající Vážený Mistře děkuji za dnešní ranní meditační pomoc na dálku a za pomoc s egem * * * Děkuji za ta skripta, tak jako Vy o Já nikdo jiný nepíše... Je to átmavičára, kontemplace, meditace, modlitba, mantra a džňána v jednom.
projít na článekJiří Vacek ... Tím, co si uvědomuje prováděné zkoumání, je námi hledané Já. Jelikož je v našem hledání Já již přítomné, protože je provádíme my, vědomí, není potřebné nic jiného, než na ně obrátit pozornost a tak si je, sebe uvědomit. Obracení pozornos
projít na článekJiří Vacek Vědomí Já jsem je sebe si vědomé, absolutní bytí. Meditace je soustředění pozornosti vědomí na předměty nebo na ně samé. Poslední je átmavičára. Soustřeďuje se vědomí svou pozorností a nikoliv mysl. To, co se soustřeďuje, je vždy dů
projít na článekJiří Vacek Podstatou stezky poznání Sebe je od jejího začátku až do jejího konce átmavičára. Ta není ničím jiným než trvalým obracením pozornosti na vědomí, kterým jsme. Podstatou átmavičáry je trvalé a nepřerušované hledání našeho pravého Já a po jeho
projít na článek