Jak pomocí pokladního systému UŠETŘIT peníze?

Jak pomocí pokladního systému UŠETŘIT peníze? Úspora finančních prostředků pomocí POS systému se dá zjednodušeně rozdělit do čtyř oblastí:Prevence chybPrevence ztrát (likvidace, nastavení naskladňování, krádeže)Automatizace procesůSamoobslužné technologieTyto oblasti na sebe navazují a částečně se prolínají, v každém případě Vám dostatečně sofistikovaný pokladní systém dokáže pomoci. Pojďme si ukázat jak. Prevence chybTam kde pracují lidé se vždy vyskytuje určité procento chyb. V případě prodeje se chyby mohou projevit už na vstupu, tedy při markování – pokud máte složitější produktovou strukturu, nabízíte zvýhodněné balíčky produktů a nevyužíváte funkce řetězeného markování, šance jsou, že obsluha se při markování často splete.To znamená delší dobu na odbavení zákazníka, případně další náklady spojené s opravnými administrativními úkony (např. stornování špatně namarkovaných a uzavřených dokladů), ale také Vám chyby tohoto typu poškozují image. Zákazník Vás asi nebude vnímat jako profesionála, když má obsluha problém namarkovat položky, nebo špatně zadá částku do platebního terminálu nepropojeného s pokladnou.Pokladní systém dokáže tyto problémy řešit. Platební terminál mějte integrovaný, složitější produktovou strukturu řešte řetězeným markováním, navázanými položkami a naváděním obsluhy pomocí zpráv na monitoru. Vypadáte profesionálněji, nevkládáte tolik prostředků do oprav a opětovného zaškolování personálu.Další oblastí, ve které personál často chybuje jsou sklady. Pokud nechcete svůj personál na pobočkách zahltit, je třeba jim práci zjednodušit. Pokud ale na pracovníka „hodíte“ dodací list a povinnost dohledávat naskladňované artikly v systému, vyloženě si říkáte o problémy. Sklady jsou samostatnou kapitolou, chybovost ale lze snížit skrze automatizované naskladňování, předdefinované příjemky, částečné inventury a spoustu dalších nástrojů.Prevence ztrátZtráty byly, jsou a budou vždy. Procesy nelze nikdy vyladit tak, aby ztráty byly na čisté nule. Záleží pak na Vašem oboru a používaných nástrojích, jak velké tyto ztráty budou. Kde tyto ztráty jsou?LikvidaceZtratnéNepoctivost personálu S likvidacemi se setkáváme v provozech, kde se pracuje se zbožím podléhajícím rychlé zkáze. Jako první tedy asi každého napadne gastro, ale třeba i květinářství a podobné provozy. Obdobou z maloobchodu je ztratné. Zde má pokladní systém zásadní roli hned dvakrát.Může se to zdát jako banalita, ale likvidaci potřebujete nějak zaevidovat. Spousta pokladních systémů ovšem nezvládá bezúhradové doklady, často se tedy tento problém řeší krkolomnou komunikací mezi personálem na pobočce a ekonomickým oddělením, čímž vznikají další náklady a rizika chyb. Hledejte tedy systém, který Vám dokáže identifikovat odpisy a likvidace.Další zásadní věcí jsou data poskytnutá systémem. Chcete-li snížit procento odpisů, musíte nejdřív znát jejich výši v návaznosti na lokalitu, dobu a další speciální okolnosti během prodeje (např. svátky, špička v poptávce díky navýšenému provozu potenciálních zákazníků atp.) a v návaznosti na ně plánovat zásobování.A když znáte přijatelné procento odpisů, můžete sledovat poslední z bodů a to nepoctivost personálu. Samozřejmě se nám všem lépe uvažuje nad tím, že personál nebude vědomě okrádat svého zaměstnavatele. Bohužel je to ale tak, že kde je příležitost, tam kreativita zaměstnanců získává prostor. Opět zde platí pravidlo, že na čistou nulu se pravděpodobně nikdy nedostanete, skrze dobře nastavené kontrolní mechanismy ale lze podobné nepříjemnosti omezit bez přílišného nátlaku na personál.Automatizace procesůJedním z řešení jsou automatizované procesy, především při práci se sklady a zásobováním. Zjednodušte Vašim zaměstnancům práci a generujte objednávky a příjemky automaticky. Opět snížíte chybovost a třeba zjistíte, že Vám na pobočce nyní stačí dva zaměstnanci místo tří.Samoobslužné technologieDalší technologie šetřící čas Vašemu personálu. Zákazník se obslouží sám a produkt si pouze vyzvedne. Tento typ prodeje je zvláště ve vztahu k pandemii stále populárnější a už neplatí že se hodí pouze do fastfoodových restaurací nebo velkých maloobchodních prodejen. Chování zákazníků se změnilo a chtějí platit bezkontaktně a často i bezkontaktně objednat. To lze několika kanály:Mobilní aplikace s věrnostním systémemSamoobslužný kiosekEshopExterní objednávkový web V každém případě dnes koncový zákazník stále častěji očekává, že si může objednat a ať už tak udělal kdekoli, bude na Vaší pobočce odbaven dle svého požadavku. K tomu potřebujete tzv. omnichannel řešení, které umožňuje kombinovat vícero kanálů a zákazníka odbavit vždy stejně.Tato změna chování s sebou ale nese výhodu v podobě registrovaných uživatelů. Během digitálního prodeje máte vyšší šanci zákazníka přesvědčit aby Vám předal své údaje/stáhnul si Vaší aplikaci a zaregistroval se do věrnostního programu. Tím získáváte důležité spojení a máte šanci nabízet relevantní produkty a informace. Zde je ovšem třeba zdůraznit výraz relevantní, protože neexistuje rychlejší způsob jak zbavit se registrovaného zákazníka, než ho bombardovat nerelevantní komunikací.Podtrženo, sečteno, v moderním podnikání brzy bez digitální prezence nebudete existovat vůbec a pokladní systém, který Vám umožní prezentovat se i digitálně je silným nástrojem nejen z hlediska úspory financí.Pokud se chcete o podobných technologiích dovědět více, nebojte se nás nezávazně kontaktovat pomocí formuláře níže. Nebo si ještě přečtěte o tom jak ten samý systém využít k maximalizaci obratů . The post Jak pomocí pokladního systému UŠETŘIT peníze? appeared first on SmartPOS.

projít na článek

Cross selling – co to je a proč ho potřebujete umět?

Cross selling – co to je a proč ho potřebujete umět? Cross selling a up selling jsou výrazy známé především provozovatelům eshopů, ale typicky i fast foodovým

projít na článek

Víte, proč zrovna Váš koncept potřebuje mobilní aplikaci?

Víte, proč zrovna Váš koncept potřebuje mobilní aplikaci? Představte si, že máte připravenou novou nabídku a je na čase jí prezentovat zákazníkům. Samozřejmě m

projít na článek

Jak pomocí pokladního systému VYDĚLAT peníze?

Jak pomocí pokladního systému VYDĚLAT peníze? Pokladní systém nebo POS systém (z anglického Point Of Sale – místo prodeje) je v širším povědomí podnikatelské k

projít na článek

Provet unikátní péče o koně

Chceme Vám pomoci. Ušetřit Váš čas a peníze, zbavit Vás starostí a bolesti, a třeba i zvýšit Váš společenský status. Na principech čistoty přírody, důkladných laboratorních výzkumů, inovativních technologických postupů při výrobě a dlouholeté veterinár

projít na článek

Efektivní řízení výroby pomocí ERP systému

V dnešní době je pro výrobní společnosti klíčové efektivně spravovat své procesy, aby si udržely konkurenceschopnost na trhu. Implementace ERP systému představuje jednu z cest, jak dosáhnout významných zlepšení v efektivitě a transparentnosti výrobních o

projít na článek