Jak psát blog a zvýšit návštěvnost webu?

Poradíme vám, jak psát blog způsobem, aby bavil vás i vaše čtenáře. Blog je místo, které v sobě skrývá netušené možnosti. Umožní vám seberealizaci, prezentovat vaši značku a navíc dokáže přilákat pozornost na to, co potřebujete. Jen je potřeba vědět, jak na to. A o tom je tento článek.  Ještě nemáte blog? O tohle přicházíte Ne nadarmo jsou v dnešní době blogy tak „v kurzu“. Ono to totiž má smysl. Především tehdy, když máte co říct a baví vás předávat informace dál. Sdílením zkušeností, sepisováním užitečných tipů, návodů a recenzí a přinášením inspirace můžete snadno získat nové zákazníky. A když se s vámi ztotožní, stanou se z nich loajální propagátoři vaší značky a služeb. Blog je velmi užitečný hned z několika důvodů: Zvýší povědomí o vašich produktech a službách a umožní vám návštěvníky postupně seznamovat s vašimi novinkami a natěšit je na to, co přijde. Je to výborná zpětná vazba. Prostřednictvím blogu lépe poznáte své zákazníky a v komentářích zjistíte, jestli jste jim „brnkli“ na správnou strunu.  Nabízí větší textový prostor než příspěvky na sociálních sítích. Díky němu máte možnost zalíbit se vyhledávačům a dostat se tak na přední příčky ve vyhledávání. A ukázat se tak světu. Zvýšíte návštěvnost webu, kde prezentujete své produkty a služby. A co víc, můžete tím výrazně zvýšit i jejich prodej. Když budete předávat své know-how a odhalíte své postupy, vzbudíte větší důvěru. Při tvorbě článků na blog je potřeba vyhledávat informace, a tak se budete přirozeně dále rozvíjet a vzdělávat. Psaní blogu zvedne návštěvnost vašeho webu příklad z naší praxe Zajímavě a kvalitně napsané články dokáží postupně zvedat přirozenou návštěvnost. Takto například začala růst křivka u jednoho z našich klientů po „šlápnutí“ do blogu. Obrázek: Jak psát blog  Přirozená návštěvnost (organic) webu klienta od 1.1.2018 do 30.9.2019 (Google Analytics) Obrázek: Jak psát blog Návštěvnost a klíčová slova za poslední rok (Ahrefs) Článek 4 důvody, proč publikovat články aneb proč psát blog vám prozradí další důvody. To byla otázka „proč“, teď přejdeme k té hlavní – „jak“. Jak psát blog, aby byl úspěšný? Jak vytvořit blog, který stojí za to Tyto body byste měli mít „zmáknuté“, než se pustíte do samotného psaní článků. Nejdříve se podíváme, jak vytvořit blog nejprve ve své hlavě, než jej převedete do grafické a tedy čitelné podoby. Co k tomu budete potřebovat: Nadšení a motivaci. Představují základní stavební kámen pro úspěšný blog. Lidé vycítí, zda je v tom entuziasmus a zapálení, či nikoliv. Zaměření blogu a jeho cíl. Ujasněte si témata, kterých se budete psaním dotýkat. Z toho vám krásně vyplyne i vaše cílová skupina. Dostatek času na psaní v pravidelných intervalech. Na pravidelnost si čtenáři snadno navyknou a budou vaše články očekávat. A pro vás to bude bič, jak vydat alespoň jeden článek za měsíc.  A co dál? Přidaná hodnota v každém článku Mějte na paměti, že kvalita převažuje nad kvantitou. Nepište na blog články jen proto, aby tam něco bylo. Přemýšlejte, co by chtěli vaši čtenáři číst, co je zajímá, co se chtějí dozvědět nebo čím je nejvíce pobavíte. Dobře to dělá například Tchibo. Obrázek: Náhled Tchiboblog.cz Publikační plán pro klid na duši Dopředu si připravte seznam témat s jejich přibližným obsahem. Nebojte se toho a zkuste jich vymyslet alespoň 30. Tady zjistíte, jestli skutečně máte co říct. Později vás k novým tématům dovedou sami čtenáři, uvidíte. Odlište se a vynikněte v davu Blogů už je na internetu spousta. Ideálně proto hledejte něco, čím se odlišíte. Ať už tématem, pojetím, stylem psaním nebo grafickým zpracováním. V každém případě však pište o něčem, v čem se vyznáte, co vás baví a zajímá. Třeba taková Florentýna je zajímá nejen svým vzhledem, ale také skvělými recepty, které najdete nejen na blogu Kuchařka pro dceru, ale také je můžete odebírat v newsletteru. Obrázek: Náhled blogu Kuchařka pro dceru Jak založit blog Pokud to s blogem myslíte opravdu vážně, chcete na něm řešit SEO, propojit jej s e-mailingovým klientem a případně jej rozšířit o web pro svůj byznys, pak zvolte raději například redakční systém WordPress než blogovou platformu.  Tip: Na samotný blog vám platforma postačí, na plně funkční stránku je lepší WordPress. Obrázek: Jak vypadá základní administrace WordPressu. Zdroj: wordpress.org Jak začít psát blog Téma blogu a cílovou skupinu už víte, stejně tak už máte jasno v tom, na které platformě blog postavíte. Teď jsou na řadě chytlavé jméno blogu a vhodná šablona ve „firemních barvách“ pro lepší zapamatovatelnost. S vybudováním kvalitního blogu vám pomůže programátor, ale zvládnete to i sami. Internetem koluje spousta návodů a podrobných tutoriálů, jak si blog vytvořit. Třeba tento tutoriál v angličtině. Video: How To Make a WordPress Website 2019 For Beginners Hotovo. Prostor pro psaní už máte. Teď už ho jen zaplnit. 5 tipů jak psát blog, aby měl přidanou hodnotu V tuto chvíli přichází otázka – o čem psát. Ze začátku vám možná psaní půjde levou zadní, ale časem budete muset usilovněji přemýšlet, o čem dále psát. Tím vás nechceme strašit, ale témata se prostě jednou za čas vyčerpají a je potřeba jim jít naproti. Poradíme vám, jak psát blog, který lidi zajímá. Sledujte dění a konverzace kolem sebe v tramvaji, ve vlaku, v parku, v obchodním centru, na koupališti, na sociálních sítích, kdekoli. Mějte přehled, co se aktuálně řeší ve světě. Zapisujte si, na co se vás klienti nejčastěji ptají. Stejnou otázku si totiž může pokládat spousta dalších lidí, jen se bojí zeptat.  Pište tipy a návody, jak…, případové studie, recenze produktů, novinky z oboru nebo rozhovory se zajímavými lidmi. Přečtěte si článek o čem psát blog (8 tipů). Vyprávějte příběhy ze svého života, z výroby produktů, z realizace služeb. Zjistěte si, jaká témata teď frčí. Zabrouzdejte do Google Trendů, Skliku, Google AdWords či do Google Alerts a objevte aktuální témata a klíčová slova, která se nyní nejčastěji hledají. Dívejte se, co se hledá, co se umisťuje na prvních příčkách ve vyhledávání, jak články vypadají a co obsahují. Dá vám to spoustu inspirace. Obrázek: Našeptávač na Google, někdy se u toho možná i nasmějete Psaní blogu není těžké (ale ani úplně jednoduché, protože vyžaduje disciplínu), ale počítejte s tím, že se mnohdy zapotíte, ačkoli nepůjde o běžecký závod. Kvalitní blogy se nerodí ze dne na den, ale stojí za tím příprava. Vy už nyní víte, jak na to a už nic nebrání tomu nejdůležitějšímu – začít. A pokud chcete mít každý článek opravdu dokonalý a propracovaný, doporučujeme vám přečíst si 7 věcí, bez kterých se neobejde dobrý článek. A pak už to všechno jen stačí sepsat a poslat do světa. The post Jak psát blog a zvýšit návštěvnost webu? appeared first on jakmy.cz.

projít na článek

Stáňa Stiborová: získejte nadšené zákazníky díky blogu

Zajímá vás, jak psát úspěšný blog, který vám přivede nové zákazníky? Se Stáňou Stiborovou, online podnikatelkou z Podnikání z pláže, jsme v tomto rozhovoru probrali vše o blogování v podnikání. V rozhovoru o blogování se dozvíte: jaké jsou největší

projít na článek

Budování zpětných odkazů

Zpětný odkaz je odkaz, který vede na určitou stránku našeho webu odjinud. Aktivita vedoucí k získávání zpětných odkazů se nazývá budování zpětných odkazů, anglicky linkbuilding. Jak jsme již uvedli, budování zpětných odkazů je jednou ze tří částí optimali

projít na článek

A je to tady!

Vítám vás na mém blogu, ti, co mé stránky již nějakou delší dobu sledují, si jistě pamatují, že tu kdysi blog byl. Ano, tehdá celý web vypadal ještě jinak, pak přišla změna webu a na blog nebyl čas. Nyní se web mění znovu a pozor, bude i blog! Toto je t

projít na článek

Proč SEO?

SEO je zkratka anglického Search Engine Optimization, což je česky optimalizace pro vyhledávače. Díky SEO je možné získávat významnou návštěvnost webu. Kvalitní SEO dostává web na horní pozice vyhledávačů. Při vyhledávání určitého výrazu na internetu hled

projít na článek

Proč psát

Jaké má psaní výhody a proč s ním vůbec začít? Ondra Ilinčev sepsal dvoustý článek na svůj profesní blog a u té příležitosti sdílí postřehy k tomu, co mu psaní přináší a jak překonat některé bloky, které by vás mohly brzdit. „Tvorba obsahu, a hlavně zajím

projít na článek