Konkurenceschopná biopaliva

 Díky novému procesu z University of California Riverside lze z organického odpadu vyrábět nákladově efektivně a hospodárně. paliva. Nový proces umožňuje separaci ligninu a celulózy. Dříve bylo drahé biomasu zbavit ligninu. Toto biologické lepidlo drží rostlinná vlákna pohromadě, takže tvoří pevnou hmotu: dřevo. K oddělení těchto dvou frakcí byly dříve nutné agresivní chemikálie. Tento proces je navíc časově náročný. K překonání této překážky vyvinulo pracoviště, novou technologii předúpravy biomasy založenou na organickém rozpouštědle tetrahydrofuranu ve směsi s vodou. Zlepšuje celkovou účinnost a rozšiřuje možnosti extrakce ligninu. Rozpouštědlo lze vyrobit ze sacharidů biomasy. Ukázalo se, že paliva vyrobená ze dřeva topolu jsou ...

projít na článek

Biopaliva ze zbytků rostlin

 Piliny, slámu nebo obilné slupky lze přeměnit na udržitelné palivo pomocí jediného mikroorganismu. Většina současných biopaliv se vyrábí z biologických zdrojů, které by se často mohly používat jako potraviny, z kukuřice, cukrové řepy nebo sóji. Lig

projít na článek

Fotovoltaika konkurenceschopná

Studie cen fotovoltaiky a jejich budoucího výhledu, kterou sestavila evropská technologická a inovativní platforma. Jsou zpracovány cenové výhledy pro evropské země a rok dosažení pravé grid parity v závislosti na míře vlastní spotřeby fotovoltaického pro

projít na článek

Indukční nabíjení elektromobilů

 Testovací dráha na univerzitě ve Stuttgartu je dlouhá 20 metrů. E-vozidla se tam mohou indukčně nabíjet za jízdy s účinností, jaká dosud nebyla dosažena. Podle profesora Parspoura lze díky dynamickému nabíjení zvýšit dojezd vozidel, snížit kapacitu

projít na článek

IEA mění stanovisko

 Mezinárodní energetická agentura (IEA) vyzývá k rozšíření obnovitelných zdrojů energie - vytvářejí pracovní místa, jsou konkurenceschopná, odolná vůči krizi a vhodná pro budoucnost. 30. dubna 2020 představila IEA zprávu „Globální energetická revize

projít na článek

Toyota vyvinula nový benzin s nízkými emisemi

Společnosti Toyota a Chevron společně vyvinuly nový typ benzinu s nízkými emisemi, který během svého životního cyklu produkuje o 40 procent méně CO2 než tradiční benzin vyráběný z ropy. Nové palivo lze používat v téměř všech benzinových automobilech, kter

projít na článek