Karel, závodní speciál Martina Macíka pro Dakar 2020, je na světě. Měří 6950 mm, váží 8500 kg, je to Iveco a má čumák. Karel má v sobě vše dobré z Franty, vozu Liaz, se kterým Macík úspěšně projel 3 předchozí Dakary. Ale zároveň přichází s mnoha vylepšeními, která by týmu Big Shock Racing měla pomoci posunout se v nejnáročnějším motoristickém závodě opět o kus dál. „Karel je tvrdší, s novým tlumením, změnilo se šasi, máme čumák, sedíme za předními koly. Bude se mi trochu jinak řídit a zároveň se změní výhled z kabiny. Zůstává manuální převodovka, stávající motor Iveco a spousta dalších vyzkoušených věcí,“ popisuje Martin Macík. Jeho Karel bude mít 1100 koní a 4500 Nm krouťák.
Mechanici týmu Big Shock Racing už se nemohli dočkat až Martin Macík poprvé v ostrém závodním tempu na Baja Aragon prověří Karla, nový dakarský speciál Iveco, který sestrojili v sedlčanských dílnách. Závod je o to napínavější, že na start se postavilo tak
projít na článekDakar 2021 se stává realitou. Část přístavu v Marseille se právě proměnila v jedno z nejzajímavějších evropských parkovišť. Sešly se tu závodní týmy, aby organizátorům Rallye Dakar předaly svá vozidla pro plavbu do Džiddy, kde 3. ledna odstartuje 43. ročn
projít na článekTým Big Shock Racing se vrátil z afrického testování s mnoha zajímavými poznatky. Martin Macík se poprvé svezl v písečných dunách ve svém novém kamionu pojmenovaném Karel. Náročný 14denní trénink měl odhalit slabiny dakarského speciálu, na kterých začnou
projít na článekTým Big Shock! Racing vybojoval ve 2. náročné etapě Dakaru výborné 5. místo a celkově si drží 4. pozici. Ani tentokrát nebyla o zážitky nouze. Posádka žlutého kamionu ve složení Macík, Tomášek a Švanda ujela 457 závodních kilometrů ve vibrujícím kamionu.
projít na článekDalší ročník Rallye Dakar poprvé v historii odstartuje z Paraguaye. V kabině nového závodního kamionu Liaz s číslem 518 zasedne osvědčená sestava, pilot Martin Macík Jr., navigátor František Tomášek a mechanik Michal Mrkva. Posádka žluto černé liazky odje
projít na článek