Macík ztrácel výkon a řešil defekt

Úterní 3. etapu Dakaru 2020 tvořil okruh čítající 427 měřených km u města Neom. Závodní karavana proto zůstala 2 noci na stejném místě a asistence týmů dostaly prostor pro relativní odpočinek. To však neplatilo pro závodníky, kteří na trati zažili další perné chvilky. Pilot kamionu Martin Macík z týmu Big Shock Racing navigovaný Františkem Tomáškem a jištěný mechanikem Davidem Švandou, po předchozí vydařené etapě startoval z 5. místa. Hned v úvodu bojoval s nižším výkonem svého kamionu, který na rovných úsecích začal ztrácet rychlost. Následoval defekt a stíhací jízda přes řečiště a kamenité cesty, kde posádka nabranou ztrátu dohnala a do cíle nakonec dojela na výborném 7. místě, v celkovém pořadí je na 4. pozici.

projít na článek

Martin Macík zápasil s vrtulí, defekt už je rutina.

„Hlavně v pořádku dojet do cíle“ znělo heslo pro desátou etapu Rallye Dakar, do které Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva startovali z 23. pozice. A to se také podařilo.>> video z 10. etapy v článku >>

projít na článek

Macík veze zlato z dobrodružné Baja Aragon

Česká posádka dakarského týmu Big Shock Racing v kamionu Liaz vyhrála Baja Aragon, závod světového poháru cross country. „Ruce jako vánočka, uražená bočnice, defekt, několikrát mimo trať, ale nakonec nejrychlejší,“ hlásí výsledky dramatického závodu Marti

projít na článek

V San Juanu Macík na 8. místě

Desátá dakarská etapa byla dlouhá, rychlá a nebezpečná. „Trať byla jak v první, tak i v druhé polovině velmi rozbitá. Neustále jsme jeli přes 100 km/h a auto doslova létalo vzduchem,“ popisuje bezprostředně po dojezdu,“ Martin Macík, pilot Big Shock Racin

projít na článek

9. etapa – Horké peklo, nehoda, defekt a Martin Macík

V 9. etapě se dakarští závodníci opravdu zapotili. A to doslova. Po kroupách, sněhu a písečných bouřích bylo tentokrát na programu obrovské horko. Teploty přes 40 stupňů ve stínu a rozžhavený písek v kombinaci se zcela rozbitou tratí udělaly z aktuální et

projít na článek

Macík v Africe otestoval nový výkon kamionu.

Tým Big Shock Racing se dnes po měsíci vrátil z úspěšného testování v saharské oáze Ksar Ghilane. Martin Macík prověřil Frantu, svůj závodní speciál Liaz, který bude mít pro Dakar 2019 vyšší výkon motoru a také další technická vylepšení. Ta by kamionu měl

projít na článek