5.6. 6.6. Původně jsem chtěl odjet hned jak se vrátím z Vídně, schválně jsem kvůli tomu vstával brzo, abych v 6h ráno odcházel z hotelu a stihnul vlak v 7h. Dti měli za úkol se připravit, nabalit se, vyprat… Když jsem po 10h otevíral dveře do domu, tak jsem jen uslyšel rychlé kroky a než jsem se vyzul, tak se rozjela pračka… OK, tak pojedeme tedy ve čtvrtek dopoledne … a nakonec pátek odpoledne v dopravní špičce. Alespoň jsem stihnul dodělat několik věcí, jako třeba síťku na drobné věci pod strop kabiny, filtry na čerpání vody. 7.6. Pátek Odjezd cca 14h, přes Rakousko a Maďarsko. Nechci platit za rakouské mýto, pojedeme mimo dálnici. Hranici mezi Českem a Rakouskem přejíždíme u Břeclavi mimo dálnici a je zde samozřejmě zákaz 3,5t (ale se značkou nákladního auta, což se mne netýká, jsem M1). Samozřejmě AT policie. Nikdo v sedačkách, ale borec byl ok, jen se zeptá zda vím, že tam je značka, pak se jen diví co že to mám za zaměstnání, když mohu jet na měsíc pryč. V Maďarsku večeříme v malé restauraci, dávám si rybí polévku Halászlé, perfektní! Spíme u aquaparku Szarvar První spaní na posteli vepředu, celou noc se přetlačujeme se s Frantou a jeho plyšových zvířectvem, je nás tam trochu moc. Nespí se mi kvůli tomu moc dobře, musíme to ještě nějak vytunit. V noci obrovská bouřka. 8.6. Sobota Ráno zjišťuji, že mi vypadlo několik zarážek na postelovém roštu vepředu, musím sehnat nějaké lepidlo. Slečna recepci v aquaparku mi doporučí blízké TESCo, tak tam vyrážím. V obchodě nemohu najít žádná lepidla, naštěstí Google Translator (konverzace) mne zachraňuje a po vysvětlení prodavačce mne vede k lepidlům. Z nějakého vnuknutí kupuji PUR lepidlo (a la Mamut včetně pistole) místo obyčejného lepidla na dřevo. Koupání v aquaparku je super, jen ty největší atrakce jsou v provozu (budou až od 15.6.) Večer opravuji rošt a měníme spaní tak, že si leháme hlavami od sebe. Obrovská bouřka blesk za bleskem, chvílemi je světlo jako ve dne. 9.6. Neděle Vstávám v 5:30 a vyrážíme směr Slovinsko. Kupuji mýtnou SLO krabičku, mýto je tedy mnohem levnější než v AT (zhruba o polovinu). Na aplikaci nacházím doporučené cyklovýlety v SLO. Rózka má za úkol něco vybrat (dělám to cílen, aby pak případné stížnosti nešly zamnou). Něco vybrala a jedeme. Tedy ještě ne. Zjišťuji, že Julča má jedno kolo úplně prázdné. Nevadím, mám náhradní duši, ale ouha, mám náhradní duše s autoventilkem, ale ona má galuskový a otvorem v ráfku autoventilek neprotáhnu. Zkouším tedy najít, kde je dírka, abych ji zalepil, ale nedaří se mi to. Všichni na mě koukají, mají helmy na hlavě a ptají se kdy pojedeme, klasika. Jsem naštvaný, hlavně na sebe, že jsem si nevšiml dříve, že má galuskové ventilky/duše, ale v neděli žádný obchod otevřený nebude, tak beru vrtačku a zvětšuji otvor v ráfku, abych protáhl náhradní duši s autoventilkem. Hotovo a jedeme. Jezdíme mezi malými slovinskými vesničkami, celkem asi 30km, 400m převýšení. Dvakrát na nás zatroubí nějaký nervózní řidič, je nás hodně (6). Doplnění z Itálie – i když se na Sicíli troubí jako o život, tak nikdy, opakuji nikdy na nás nikdo nikdy nezatroubil, když jsme jeli na kolech nebo když jsme šli pěšky třeba podél silnice… zajímavé zjištění. Večer chceme dojet do Itálie, k Lago di Garda. Na slovinské dálnici začnu slyšet nějaké klepání, přijde mi, že přichází z tunelu mezi kabinou a nástavbou, ale Rózka mi říká, že to klepání slyší vzadu nad stolem. To klepání jsem před tím slyšel už několikrát, tak přemýšlím, co by to mohlo být, na střeše nad stolem je jen FVE panel a ten je přilepen super mega Sikaflexem…možná se uvolnil připojovací kabel. Zastavuji na odpočivadle a řeším jak vylezu na střechu bez žebříku, doma jsem to nikdy netrénoval. Nakonec najdu způsob přes střechu kabiny a zjišťuji, že je uvolněný panel! Dva ze tří předních úchytů jsou odlepené, kdyby povolil i ten třetí, panel by odlétl. Děkuji prozřetelnosti za to, že jsem koupil pistolové lepidlo, držáky lepím znova + pro jistotu je chytnu i vruty. S čištěním, přípravou je to operace na 1,5h, takže končím až za tmy a navíc potřebuji, aby lepidlo zaschlo, takže nocujeme na odpočívadle. Když jsem pracoval na střeše, budil jsem samozřejmě zaslouženou pozornost, jeden SK řidič kamionu si se mnou povídal snad půl hodiny. První spaní s hlavami od sebe, je to mnohem lepší, spím o dost lépe .
Kdo z nás si občas neřekl : Potřeboval bych, aby měl týden osm dní! Co všechno bych mohl stihnout nebo si dopřát . A přitom by stačilo, kdybychom trochu změnili vztah ke svému mobilnímu telefonu. Z výzkumů vyplývá, že průměrně strávíme s chytrým telefo
projít na článekBibione bylo i letos parádní. První týden byla soutěž jednotlivců v pěti kategoriích a druhý týden soutěž týmů. Každé ráno běhy po pláži a na konci každého týdne tradiční duatlon - letos opravdu dlouhý a náročný. Plavecké tréninky v bazénu, skoky, sprinty
projít na článekPrvý prázdninový týden, přesně od 30. června do 6. července 2024 proběhlo vZábřehu na Moravě týdenní mezinárodní soustředění moderního sportovního karate EMESKAI snázvem Czechia Camp 2024. Na něj navazoval mezinárodní Czechia camp tournament 2024 sportovn
projít na článekVčera proběhla první akce našeho kolečka jaro-letních setkání Na volné noze Na cestě a bylo to parádní! Děkujeme všem, kteří do CowoLibre ve Frýdku-Místku dorazili. Jeden z účastníků přijel i z Polska. Mrkněte na momentky na Facebooku. Protože šlo částečn
projít na článekPrvý prázdninový týden, přesně od 30. června do 6. července 2024 proběhlo vZábřehu na Moravě týdenní mezinárodní soustředění moderního sportovního karate EMESKAI snázvem Czechia Camp 2024. Celou akci měl organizačně pod palcem mistrovský kandidát Martin K
projít na článek