Za 12 let v marketingu jsem viděla hodně obchodníků z B2B sektoru, to mi věřte. Nicméně mám pocit, že část z nich jaksi zpohodlněla. Vystačí si s tím, co je teď, nechtějí se učit nic nového a čekají, co jim spadne do klína. Neumí si najít kontakty, nepracují s nimi. A majitelé to tiše tolerují. Ale čas jsou peníze. Především ten čas, kdy na zakázky čekáte, ale nemáte je, protože je nikdo nepřinese. Obchodní dovednosti musíte neustále zdokonalovat K profesi obchodnice jsem se dostala v roce 2007 jako slepá k houslím. Cíl zněl: 12 setkání týdně. S kolegyní jsme se s tím vypořádaly po svém a cíle splnily. Naučilo mě to hodně – hlavně se nebát zeptat. A i když to tehdy bylo hlavně o telefonování, protože online cesty byly teprve v plenkách, nepamatuju si, že by na nás byl někdo hrubý. Ctili jsme rozhodné NE jako zákon (tzn. když nás vyhodili dveřmi, oknem jsme nelezly) a jely dál. A vy to zvládáte též! Dobrý obchodník nemá nikdy dost A teď k tomu, jak podle mě vypadá obchodník, co za něco stojí – člověk, co hledá kontakty, kudy chodí. Volá a domlouvá setkání. Jezdí a jedná. Nebojí se nových způsobů. Píše. Reprezentuje. Prostě aktivně hledá cesty k novému zákazníkovi (i když nemusí být zdatný v online cestách) a daří se mu to (ano, po čase – dejme tomu po 3 měsících až půl roce). Navíc: vede si podrobnou evidenci a CRM pro něj není pole neorané, ani „neslanou“ poptávku nepohřbí, ale vytěží ji, umí naslouchat a ví, že na prvním místě je vždy zákazník (což je strašné klišé, ale je to tak), říká pravdu klientům, marketingu i šéfovi – kdo jiný může dát zpětnou vazbu? spolupracuje s marketingem, protože ví, že ten mu může přihrát nadějné leady, které on sám musí „doklepnout“, a nikdy nemá DOST! Kombinujte komunikační kanály Obchodník je od toho, aby přinášel nové zakázky. Dnes má k dispozici mnohem širší paletu způsobů, jak generovat leady (osoby, které rozmluvíte) i možností, jak z nich udělat zakázku. ‚‚Nové‘‘ akviziční kanály, které pomohou kontakty přinést, do tohoto prostoru spadají. Tak je využijte! LinkedIn je úžasná příležitost komunikovat v reálném čase a v podobě jeden na jednoho. Nebuďte smutní, že někdo nechce hned. Čistě statisticky je rozhodných 5 % zákazníků. To je přece báječné! Nezapomínejte, že na sítích nejsou všichni, v průmyslu je to asi jen 40 % potenciálních zákazníků. Nezatracujte telefonování ani direct mail, nejsou mrtvé! Sečtěte si veškeré vaše snažení a dojdete k pěkným číslům – Linkedin akvizice 5 % + osobní email 2 % + telefonování 2 % + osobní dopis 2 % – to je dohromady 11 %! Z mé zkušenosti můžete oslovit všemi kanály měsíčně cca 1500 potenciálních zákazníků a získat 11 %, tedy 165 osob, které budou ochotny se s vámi bavit. To přece není tak špatná bilance, co říkáte? Když k tomu připočtete, že 80 % prvotního oslovení se děje bez vás, je to bomba! Pak už je to na umění obchod uzavřít. Vést obchodní setkání není o nic lehčí ani méně zodpovědné než dřív. Ale možností, jak generovat budoucí poptávky, je nesrovnatelně víc. Jen pamatujte na to, že B2B obchod si žádá čas (protože investici v řádu stovek tisíc či milionů nevytáhnete z kapsy hned). Proto se svým „spojením“ věnujte. Sdílejte své zkušenosti, mluvte o tom, co řešíte, jak to řešíte a nebojte se být osobní. Zákazník to v dnešní době opravdu ocení. Chcete se pustit do generování poptávek, ale nevíte jak? Tak se nám ozvěte! The post Miluju PRAVÉ obchodníky. Jsou pro firmu nad zlato! appeared first on Malá marketingová.
Zlato tradične slúžilo ako spoľahlivý uchovávateľ hodnoty v obdobiach hospodárskych kríz a poklesov. V priebehu histórie sa ľudia obracali na investičné zlato ako na ochranu pred infláciou, znehodnotením meny a
projít na článekKolem dokola je zlato. Prý neskutečné množství zlata. Garimpeiros živoří týdny v blátivé džungli, celé dny propírají písek z řek, přespávají ve vlhkých chatrčích, kde není nouze o štíry a moskyty. Zlato se tu nerýžuje klasickým způsobem. Zlatinky jsou moc
Investičné zlato je prevažujúcou voľbou medzi investormi na celom svete. Jeho popularita sa pripisuje predovšetkým jeho silnej schopnosti diverzifikovať portfólio. Na rozdiel od tradičných tried aktív, ako sú akcie a dlhopisy, má zlato s týmito investícia
Víte, že hřebíček byl v dávných dobách ceněn jako zlato? Zasloužil si to právě díky svým bohatým vlastnostem, které jsou dodnes využívány v léčitelství, ale i pro přípravu nejrůznějších pokrmů.
projít na článekCena: 3 980,00 Kč vč. DPH 21 %Výrobce: Jaroslav Janovský Ručně vyrobené dámské náušnice s vltavínem ve stříbře. Vltavín je v přírodním tvaru, nebroušený z naleziště Besednice. Náušnice je možné vyrobit ze třech materiálu, žluté zlato, bílé zlato a stříbro
projít na článek