Nastavení Google Analytics (checklist)

Psát článek o nastavení Google Analytics se může zdát jako pěkná blbost, jenže jen za letošní rok jsem dostal přístup k desítkám účtů a jen zlomek z nich byl nastavený aspoň většinou správně. Přitom to není nic složitého, alespoň pro ten základ je potřeba myslet jen na pár věcí. Stáhněte si Google Analytics Checklist Zabezpečení a formality jste vlastníkem účtu měření. Není nic neobvyklého, že účet nastavoval někdo jiný a snadno se může stát, že se k účtu nedostanete. k účtu mají přístup pouze oprávněné osoby. Zkontrolujte si, kdo má k účtu přístup, vyřaďte bývalé zaměstnance, bývalé spolupracující konzultanty nebo agentury. Prostě všechny, kdo tam nemají co dělat. Setkal jsem se s případem, kdy zaměstnance přetáhla konkurence a zároveň mu zůstaly přístupy nejen k webové analytice, čehož úspěšně využíval při práci u konkurence na úrovni účtu jsou přijaty dodatky ohledně zpracování dat  byly poskytnuty kontaktní údaje Plán měření Nastavení analytiky je závislé na typu vašich stránek. U eshopu vám budou zajímat transakce a obrat, u poskytování služeb třeba odeslání poptávky, počet zhlédnutých stránek apod. Při plánování byste tedy měli zohlednit: jaké jsou cíle a očekávání jaké jsou měřitelné cíle (konverze) a co vše ostatní může být důležité (mikrokonverze) jaké služby a prostředky využíváte a jak je propojit s měřením Technická implementace doporučuji založit 3 výběry dat jeden zcela čistý (raw), který bude sbírat všechna data. Druhý testovací (test), kde si otestujete všechny úpravy před publikováním. A třetí ostrý (master), který budete používat pro vlastní sledování. Je potřeba si uvědomit, že pokud provodete nějaké významnější změny v nastavení, většinou není cesty zpět. Proto je dobré předem testovat a zároveň mít v záloze jeden profil, který je zcela bez úprav. pomocí nástroje Google Tag Assistant zkontrolujte, že je měřící kód nainstalován správně zkontrolujte, že je měřící kód na všech stránkách, které chcete měřit zkontrolujte, že na žádné stránce není měřící kód nainstalován duplicitně zkontrolujte, že používáte poslední verzi měřícího kódu. Což nemusí být úplně snadné, proto je lepší používat Google Tag Manager Nastavení měření správně nastaveno časové pásmo. Tím zajistíte, že den bude začínat a končit podle pásma, ve kterém jste.  správně nastavená adresa stránek jsou vyloučené parametry v URL, které nechcete zobrazovat v přehledech. Vyhnete se tím tomu, že se vám např. jedna adresa rozpadne na desítky až stovky dalších, rozlišených jen parametrem. Například takto vyloučíte parametr fbclid pro přístupy z Facebooku. (článek od Marka Leciána)  správně nastavená měna  zaškrtnuto vyloučení známých robotů  nastaveno sledování interního vyhledávání. Umožní vám lépe pochopit, co vaši návštěvníci na stránkách hledají.  hledané výrazy jsou převedené na malá písmena  pomocí filtru je vyloučena vaše vlastní IP adresa  pomocí filtru je zahrnuta pouze návštěvnost z vlastní domény. Toto nastavení pomůže odfiltrovat případný spam, nebo vložení měřícího kodu na cizí web. je nastavena doba uchovávání dat je povoleno shromažďování dat (Sběr dat pro funkci Google Signals). Tím získáte přístup k různým demografickým údajů a využití dat např. pro remarketing.  jsou odlišeny jednotlivé zbožové vyhledávače (článek od André Hellera) jsou sloučeny přístupy ze subdomén zbožových vyhledávačů (článek od André Hellera) nepoužívají se značky (utm parametry) pro interní odkazy na stránkách. Špatný nápad je používat značkování např. pro vlastní bannery na vlastním webu apod. Pokud je měřit chce, použijte sledování událostí kampaně jsou pomocí filtru převedena na malá písmena  Základní integrace služba je propojena s Google Search Console. Toto nastavení vám umožní v Analytics sledovat například vstupní stránky a dotazy z organického vyhledávání na Google.  služba je propojena s Google Ads (pokud používáte)  do Analytics se importují dodatečné údaje např. náklady na reklamu z jiných zdrojů než z Google, storna, vratky apod. Například pomocí skriptů od Standy Jílka tak do měření dostanete například náklady z Skliku, Facebooku, Heureky, Zboží, Favi, Glami nebo Biana. všechny kampaně jsou označkovány (utm parametry) značkování kampaní ke konzistentní Cíle pro sledované akce jsou nastaveny cíle (např. odeslání objednávky, vyhledání kontaktu, více než X zhlédnutých stránek apod. ) u elektronického obchodu je nastaven cíl dokončení objednávky včetně vizualizace cesty. Doporučuji v i případě, že používáte rozšířený elektronický obchod  pro cíle, které nesouvisí s elektronickým obchodem, je nastavena hodnota. Což samozřejmě může být obtížné určit, ale doporučuji pomocí přiřazení hodnoty odlišit důležitost jednotlivých cílů. Elektronický obchod v nastavení výběru dat je povoleno sledování elektronického obchodu pokud je na stránkách implementován, je aktivováno sledování rozšířeného elektronického obchodu jsou nastaveny štítky konverzního trychtýře (pro rozšířený obchod)  je správně nastavena měna nejsou zapisovány (nebo jsou odlišeny) interní objednávky jsou odesílána data o transakcích bez DPH, nebo (lépe) odděleně tržby, daň a doprava zjištěné údaje odpovídají skutečnosti. I když nikdy to asi nebude z různých důvodů zcela přesné Sledování událostí Sledování událostí nepovažuji za nutné, ale za užitečné, protože obohatí měření o další údaje. Doporučuji proto toto nastavení je nastaveno sledování kliknutí na odchozí odkazy je nastaveno sledování kliknutí na emailové adresy (mailto) je nastaveno sledování stahování souborů je nastaveno sledování interních kampaní (slidery, bannery apod) je používáno konzistentní pojmenování sledování událostí je nastaveno jako neinterakční hit, neovlivňuje tedy jiné metriky měření Nastaveno? Zkontrolujte. Pokud máte vše potřebné nastaveno, můžete si udělat ještě automatizovaný audit, který může odhalit některé chyby, nedostatky nebo příležitosti. Celý audit od Mirka Pecky je na jedno kliknutí a příprava zabere jen pár minut. Stáhněte si Google Analytics Checklist The post Nastavení Google Analytics (checklist) appeared first on Jan Nachtigal.

projít na článek

Jak přidělit přístup do Google Analytics

Zde najdete jednoduchý návod, jak přidat nového uživatele do Google Analytics. Návod pro přidání správce do Google Analytics Přihlaste so do svého Google Analytics na url: https://analytics.google.com/ Ve spodní části klikněte na volbu Správce Vyberete úč

projít na článek

4 tipy pro bezproblémový přechod na novou verzi Google Analytics 4

Už se nám to blíží. Oblíbená bezplatná služby od Google Universal Analytics (UA) přestane k prvnímu prázdninovému dni roku 2023 shromažďovat data a půl roku poté dokonce přijdete o všechny historická data. Pokud si je tedy nezazálohujete do externích prog

projít na článek

7 Google Analytics video návodů pro efektivnější práci

V rámci 5 videí najdete 7 krátkých video tipů pro zefektivnění práce sGoogle Analytics a získání nových pohledů na data. Google Analytics Vlastní přehledy Když chcete kombinovat více sloupců (dimenzí) a/nebo vlastní metriky či dimenze neobjedete se bez vl

projít na článek

Konec Google Universal Analytics

Možná víte, že Google k 1. červenci 2024 úplně ukončí své služby Universal Analytics. I když většina e-shopů a webů již přešla na Google Analytics 4, mnozí z vás ještě nemusí mít zálohovaná data z Universal Analytics. Bez zálohování dat můžete přijít o

projít na článek

Kurz Digital Analytics Fundamentals

Opakování je matka moudrosti. Proto jsem se v měsíci říjnu rozhodl absolvovat online kurz Analytics Academy zaměřený na práci s analytickým nástrojem Gooogle Analytics. V šesti lekcích jsem si osvěžil znalosti základní i pokročilejší znalosti webové analy

projít na článek