Jiří Vacek Ať se soustřeďujeme na předměty světa, nebo na vlastní existenci, vždy je to jen jedno jediné vědomí Já jsem, které se takto uvědomuje. Mezi uvědomováním předmětů světa a vlastního bytí je však jeden zásadní rozdíl. Při uvědomování předmětů vychází pozornost uvědomujícího vědomí z nás k předmětům světa. Při uvědomování naší vlastní existence, pozornost téhož uvědomujícího vědomí směřuje vždy na nás samé neboli opačným směrem než při uvědomování sebe neboli našeho vědomí, kterým si své bytí uvědomujeme. Jedno a totéž vlastní vědomí si vždy něco uvědomuje včetně sebe, ale co se liší, je směr pozornosti našeho vědomí.
Jiří Vacek Vědomí Já jsem je sebe si vědomé, absolutní bytí. Meditace je soustředění pozornosti vědomí na předměty nebo na ně samé. Poslední je átmavičára. Soustřeďuje se vědomí svou pozorností a nikoliv mysl. To, co se soustřeďuje, je vždy dů
projít na článekJiří Vacek Úspěšná átmavičára vyžaduje obrácení pozornosti vědomí, kterým stále jsme, právě na toto vědomí. Pak si je uvědomujeme. To není samo o sobě vůbec obtížné. Pro zvyk neustále věnovat pozornost pouze uvědomovaným předmětům a nikoliv nám, vědomí
projít na článekJiří Vacek ... Co je átmavičára? Neustálé a nepřerušované obracení pozornosti vědomí právě na toto vědomí, kterým jsme a kterým si uvědomujeme svět, tělo mysl i sebe. Je soustředěním na vše pozorující vědomí neboli pozorovatele nebo přímo na ryzí vědom
projít na článekJiří Vacek ... Proč je trvalý zájem o Já tak důležitý, to vyplývá ze zákona moci vědomí Já jsem. Kam upřeme pozornost svého vědomí, to oživujeme a posilujeme a platí i opak. Čemu pozornost nevěnujeme, tomu odebíráme silu Já jsem a to zeslabujeme až do
projít na článekJiří Vacek ... Po „rozšiřování“ vědomí Já jsem v celém těle následuje rozšíření prostoru vědomí Já jsem v celém světě, ve kterém se nachází naše tělo. Opět toto vědomí nevytváříme, ale správným vedením pozornosti zjišťujeme, že vědomí Já jsem přesahuje
projít na článek