OPTIMÁLNÍ CPC: Důvěřuj, prověřuj a zvyšuj efektivitu

Optimální CPC je skvělým pomocníkem při bidování na zbožových srovnávačích. Algoritmus na základě maximálního PNO a průměrných statistik za posledních 30 dní nastaví velikost CPC každému produktu v XML feedu automaticky. Takže by se mohlo zdát, že tady vaše práce končí. Pokud se však nespokojíte s výsledky dobrými a chcete, aby byly excelentní, bude potřeba vývoj inzerce kontrolovat a v případě nutnosti lehce optimalizovat. Pojďme si ukázat jak. Průvodce prvním nastavením: OPTIMÁLNÍ CPC Zaregistrovali jste se do BiddingManageru, přidali srovnávač a při prvním kliknutí na stránku pro nastavení biddingu na vás vyskočil průvodce prvním nastavením. Dle našeho doporučení jste zvolili variantu Optimální CPC. Skvělá volba, hlavně pro začátek. OPTIMÁLNÍ CPC má totiž hned několik výhod: je vhodné pro méně zkušené uživatele přiřadí za vás každému produktu ideální CPC vybere a zapne nejlepší produkty do auto-biddingu každý den provede přecenění dle statistik za posledních 30 dní Určitě vás teď napadlo: “Paráda, mám vyhráno. Nemusím se už o nic starat. Optimální CPC udělá vše za mě.” V zásadě máte pravdu, ale… Ne nadarmo se říká důvěřuj, ale prověřuj. Vyplatí se to a hned vám řekneme proč. Optimální CPC, optimální výsledky? Přesvědčte se Zvolili jste variantu OPTIMÁLNÍ CPC, které automaticky provedlo prvotní nacenění, individuálně ke každému produktu zvlášť. Nyní můžete BiddingManager klidně na dva dny zavřít a nechat algoritmus pracovat. Po uplynutí dvou dní se do nástroje opět přihlaste a proveďte první srovnání výkonu. Uděláte si obrázek o tom, jak se účet vyvíjí, a jak dobře na vašem sortimentu OPTIMÁLNÍ CPC funguje. K tomu vám skvělé poslouží KALENDÁŘ (kalendář naleznete v pravém horní rohu v rozhraní BiddingManagera). V kalendáři si nastavte období, které chcete srovnávat. V našem případě jsme zvolili poslední dva dny od zapnutí BiddingManagera a srovnáváme je se stejně dlouhým obdobím před tím, než byl nástroj uveden do provozu.Vyberte tedy datum VLASTNÍ (23.7.2018 24.7.2018), zvolte možnost POROVNAT s PŘEDCHOZÍM OBDOBÍM a klikněte na zelené tlačítko POUŽÍT. Statistiky za zvolené období spolu s výsledky za porovnávané období se vyfiltrují do jedné přehledné tabulky. Vám tak odpadá hromada práce s přepočítáváním jednotlivých procentuálních změn ke každé vypovídající proměnné. Teď už si velmi jednoduše uděláte ucelenou představu o tom, jak se celá inzerce vyvíjí a podle toho budete pokračovat. Pokud je vše v pořádku a Optimální CPC přináší očekávané výsledky, není třeba nikterak zasahovat. Co ale když se vám snížila proklikovost, velikost průměrného CPC a s tím i obrat? Nebo vám naopak ulítly náklady víc než byste chtěli, aniž by to mělo nějaký přínos? V tom případě přichází na řadu optimalizace. Možná to slovíčko zní až moc odborně a strašidelně, ale nebojte, s pomocí rozšířeného nastavení pro OPTIMÁLNÍ CPC je optimalizace hračka. Optimalizace aneb OPTIMÁLNÍ CPC +/- Celá optimalizace spočívá v tom, že si ručně korigujete velikost CPC. Prostě a jednoduše si k optimálnímu CPC nastavíte konkrétní částku, o kterou chcete aby se cena prokliku navyšovala či snižovala, a to jak na úrovni globální, tak na úrovní jednotlivých kategorií, výrobců i produktů. No jo, jenže kde můžu takové úpravy provádět? Stačí v kterémkoliv nastavení pro CPC (globální/kategorie/výrobci/produkty) kliknout na možnost +ZOBRAZIT ROZŠÍŘENÉ MOŽNOSTI a zaměřit se na políčko K “Optimální CPC” přičítat (+)/odečítat (-). Pravděpodobně se teď ptáte, kdy přičítat a kdy odečítat? Tady přichází na řadu kombinace selského rozumu a možností vašeho rozpočtu. Nejčastěji se ale setkáváme se dvěma situacemi: Klesla proklikovost, průměrná velikost CPC i obrat -> účet potřebuje trochu nakopnout, proto doporučujeme k optimálnímu CPC přičíst nějakou korunku navíc. Náklady vzrostly víc, než by měly, aniž by to mělo pozitivní vliv na obratu nebo počet návštěv -> účet by chtěl trošku utáhnout, v této fázi doporučujeme od optimálního CPC odečítat. Ať už se rozhodnete pro jakoukoliv úpravu či optimalizaci v nastavení CPC, nezapomeňte kliknout na tlačítko ULOŽIT. Veškeré změny se projeví při další aktualizaci XML feedu, která probíhá každou hodinu. Tímto způsobem pak postupujete vždy, když chcete provést kontrolu výkonu vašich srovnávačů v BiddingManageru za různě dlouhá období. Je to brnkačka, viďte? Článek OPTIMÁLNÍ CPC: Důvěřuj, prověřuj a zvyšuj efektivitu se nejdříve objevil na Trayto.

projít na článek

Seznamte se, BiddingManager! – 19. díl – Kalendář

Vyhodnocování výkonu inzerce, přehled statistik za zvolené období, srovnání inzerce v čase nebo správná optimalizace. K tomu všemu slouží v rozhraní BiddingManageru kalendář. Pojďme si ho ukázat trochu blíž. Kalendář Kalendář v BiddingManageru je skvělým

projít na článek

Seznamte se, BiddingManager! – 22. díl – Optimalizace: produkty s potenciálem

O tom jak se dá BiddingManager jednoduše optimalizovat, když používáte strategii optimálního CPC jsme již psali v článku OPTIMÁLNÍ CPC: Důvěřuj, prověřuj a zvyšuj efektivitu. Jak optimalizaci posunout na ještě vyšší level a zaměřit se pouze na konkrétní p

projít na článek

Soutěž případová studie roku 2021

Cenu za finanční efektivitu získala případová studie naší společnosti M.I.S.S., spol. s r.o. QI: přehled o výrobní realitě ZV Nástroje Hodnocení se pravidelně ujímá odborná porota složená z profesionálů oborových sdružení ICT Unie a CACIO, akadem

projít na článek

Digitální inovace ve zdravotní péči: Moderní technologie pro precizní diagnostiku

Digitální inovace přinášejí výrazné vylepšení do diagnostiky a péče o pacienty na naší dentální klinice. S pomocí moderních technologií, jako jsou umělá inteligence a telemedicína, zajišťujeme rychlou a přesnou diagnostiku a efektivní komunikaci s pacient

projít na článek

ChatGPT pomáhá zvyšovat efektivitu a produktivitu v online podnikání

ChatGPT je velký jazykový model vytvořený společností OpenAI, který umožňuje uživatelům komunikovat s umělou inteligencí v reálném čase. Jeho schopnosti jsou velmi rozmanité a nachází uplatnění v mnoha oblastech, včetně online podnikání. V online podni

projít na článek