Pohon M xDrive debutuje v modelech BMW M3 a BMW M4.

Na míru konfigurovaný M pohon všech kol pro nové BMW M3 Competition Sedan a BMW M4 Competition Coupé posunuje dynamiku, agilitu a preciznost na další úroveň. Uvedení na trh dalších modelových variant proběhne v červenci 2021. Více výkonu, větší počet hnaných kol, větší dávka nenapodobitelného M pocitu. Jen několik měsíců poté, co se začalo prodávat nové BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé, rozšiřuje BMW M GmbH tuto modelovou řadu sportovních vozů prémiového segmentu střední třídy o další dvě varianty se systémem pohonu všech kol M xDrive. Přesné rozdělování výkonu umožňuje BMW M3 Competition Sedan M xDrive* a BMW M4 Competition Coupé M xDrive* nabídnout nejvyšší možnou jízdní dynamiku. Hnací sílu šestiválcového motoru o výkonu 375 kW/510 k, který pohání nové modely, přenáší osmistupňová automatická převodovka M Steptronic s funkcí Drivelogic. M specifický pohon všech kol ji dále podle potřeby rozděluje mezi přední a zadní nápravu s cílem za všech okolností zlepšit agilitu, směrovou stabilitu, trakci a okruhově orientovanou jízdní dynamiku vozu. Řidič tak může zažít opojnou interpretaci typické M jízdní dynamiky, která se kromě jiného projeví ještě rychlejší akcelerací. Prodej BMW M3 Competition Sedan s pohonem M xDrive a BMW M4 Competition Coupé s pohonem M xDrive bude zahájen v červenci 2021. Pohon M xDrive a Aktivní M diferenciál pro vynikající jízdní dynamiku. Pohon M xDrive se speciálně naladěným přenosem výkonu je k dispozici již v mnoha vysokovýkonných modelech společnosti M GmbH, v případě modelů BMW M3/M4 je alternativou ke klasickému pohonu zadních kol, která při jízdě zaručeně dokáže vyvolat nadšení. Pohon všech kol spolupracuje se zadním Aktivním M diferenciálem, který je aktivním prvkem cíleně měnícím rozdělení točivého momentu mezi zadní kola. Systém je navržen tak, aby dokázal přenést hnací sílu na vozovku bez její ztráty v podobě prokluzu zejména při vyloženě dynamické jízdě nebo pokud se některé z kol potýká s menší přilnavostí. Systém pohonu M xDrive a Aktivní M diferenciál, integrované do jednoho celku s M protiprokluzovým systémem, jsou s ostatními systémy vozu propojeny stabilizačním systémem DSC (Dynamic Stability Control) s cílem zajistit precizně vyváženou spolupráci všech systémů v konkrétní jízdní situaci. Jednoznačným cílem systému je nabídnout mimořádně dynamický jízdní zážitek, který kombinuje dobře známý M pocit z jízdy s výrazně lepší trakcí a směrovou stabilitou. Systém M xDrive zcela plynule a variabilně rozděluje točivý moment mezi přední a zadní kola pomocí elektronicky řízené vícelamelové spojky umístěné v rozvodovce. Mazání vícelamelové spojky bylo navrženo tak, aby mechanismus rozdělování hnací síly fungoval účinně i při mimořádně dynamické jízdě. Hnací sílu k přednímu a zadnímu diferenciálu přivádějí speciálně pro BMW M3 Competition Sedan M xDrive a BMW M4 Competition Coupé M xDrive vyvinuté spojovací hřídele. Poloosy přenášející sílu motoru z diferenciálů na kola jsou taktéž navržené přímo na míru těmto vysokovýkonným sportovním modelům. Systém pohonu všech kol klasickým M způsobem upřednostňuje kola zadní nápravy. Za normálních okolností je hnací síla směrována na zadní nápravy, přičemž přední se do hry vloží pouze v případě, že zadní kola již nejsou schopna přenášet výkon na vozovku. Rozvodovka je vybavena na míru naprogramovanou řídicí jednotkou a integrovaným systémem kontroly trakce. Může tak výjimečně rychle vyrovnávat rozdíly v rychlosti otáčení mezi předními a zadními koly, aniž by bylo nutné aktivovat systém DSC. Výsledkem je dále vylepšená dynamika pohonu všech kol, jehož hlavním účinkem je další posílení neochvějného pocitu z jízdy, kterým jsou M modely ve vysoce dynamických jízdních situacích, jako je průjezd zatáčkou v kontrolovaném přetáčivém smyku, proslulé. Zlepšení trakce, řízení, agility a dynamiky, které přinesla kombinace pohonu M xDrive a Aktivního M diferenciálu, se také promítlo do působivé akcelerace. BMW M3 Competition Sedan s pohonem M xDrive a BMW M4 Competition Coupé s pohonem M xDrive potřebují ke zrychlení z klidu na 100 km/h pouhé 3,5 sekundy, což je o 0,4 sekundy méně než u jejich ekvivalentů s pohonem zadních kol. Dynamický přenos výkonu na silnici probíhá v případě BMW M3 Competition Sedan s pohonem M xDrive a BMW M4 Competition Coupé s pohonem M xDrive prostřednictvím standardně dodávaných M kol z lehké slitiny s průměrem 19 palců vpředu a 20 palců vzadu. Kovaná kola v designu twin-spoke v černém provedení Jet Black používají pneumatiky o rozměru 275/35 R19 vpředu a 285/30 R20 vzadu. Na přání jsou k dispozici také speciálně navržené okruhové pneumatiky se stejným rozměrem. Hlavní technické úpravy vylepšují výkonové charakteristiky. Technologii pohonu všech kol nového BMW M3 Competition Sedan s pohonem M xDrive a BMW M4 Competition Coupé s pohonem M xDrive doplňuje přepracovaná přední náprava s dvojicí oddělených spodních ramen a svislou pružicí vzpěrou, která se vyznačuje speciálně upravenou geometrií a přímo pro tento model navrženým převodem řízení. Tyto na míru navržené rozsáhlé úpravy systému pohonu všech kol zaručují, že jak stávající provedení s pohonem zadní nápravy, tak i jejich noví sourozenci s pohonem M xDrive vynikají svým charakteristickým, bez kompromisů v otázkách přesnosti navrženým M řízením. Modely s pohonem všech kol samozřejmě taktéž využívají speciálně upravený systém mazání, navržený pro extrémně dynamickou jízdu. Tři režimy M xDrive umožňují řidiči na míru přizpůsobený M pocit. M xDrive řidiči umožňuje přizpůsobit svoji charakteristiku jízdní situaci a individuálním preferencím jeho řidiče. Požadované nastavení lze vybrat přímo ve speciálním M menu pro nastavení jednotlivých systémů, k dispozici jsou tři různé režimy přenosu hnací síly. Ve výchozím nastavení poskytuje systém pohonu všech kol maximální trakci a precizní ovladatelnost při zachování výrazného upřednostňování pohonu zadní nápravy. V režimu 4WD Sport putuje k zadním kolům více točivého momentu, a to i v extrémně dynamických jízdních situacích, výsledkem je ještě větší agilita. Lineární nárůst bočního zrychlení, které je tak charakteristické pro M modely, nyní umožňuje provádět i v tomto nastavení řízené přetáčivé smyky. Řidiči mohou také systém DSC zcela vypnout a poté aktivovat režim 2WD, kdy se hnací síla přenáší pouze na zadní kola. Pokud je součástí výbavy volitelná M kontrola trakce, lze při vypnutém DSC upravit nastavení protiprokluzového systému v deseti stupních stejným způsobem jako u modelů s pohonem zadních kol. Tato forma přenosu síly bez jakéhokoliv zásahu regulačních systémů podvozku umožňuje zkušeným řidičům dopřávat si mimořádně ryzího zážitku z jízdy. Mohou je také své jízdní schopnosti zlepšovat pomocí volitelné funkce M Drift Analyzer. Řidiči si mohou preferovaný režim M xDrive nastavit a uložit společně s nastavením charakteristiky motoru, tlumičů, řízení, brzdového systému a dalších parametrů jako součást dvou individuálních konfigurací M1 a M2. Obě konfigurace lze poté kdykoliv okamžitě vyvolat stisknutím jednoho ze dvou M tlačítek na volantu. Osobitý M pocit: šest modelů, každý s vlastním charakterem. Rozšířením nabídky o dva modely s pohonem všech kol nyní BMW M GmbH nabízí bezkonkurenčně pestrou škálu vysokovýkonných automobilů střední střídy. BMW M3 Sedan* a BMW M4 Coupé* svou kombinací manuální převodovky a pohonu zadních kol nabízejí oproti konkurenci unikátní konfiguraci. Hnací síla BMW M3 Competition Sedan* a BMW M4 Competition Coupé* rovněž směřuje pouze na zadní kola, v tomto případě prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky M Steptronic s funkcí Drivelogic. K tomuto kvartetu se nyní připojuje nově příchozí BMW M3 Competition Sedan s pohonem M xDrive a BMW M4 Competition Coupé s pohonem M xDrive. To znamená, že nejnovější generace těchto modelů již zahrnuje šest vozidel s odlišnými charaktery, z nichž každé přináší své vlastní pojetí vysoce výkonného sportovního automobilu nabízejícího neomezenou každodenní použitelnost. Zákazníci přitom již brzy dostanou další možnosti osobitého přístupu divize M: v letošním roce do této modelové řady přibyde ještě BMW M4 Cabrio. The post Pohon M xDrive debutuje v modelech BMW M3 a BMW M4. appeared first on BMW M - Renocar.

projít na článek

Verze Competition má 510 koní

BMW M3 a M4 přicházejí na trh také ve verzi Competition. Výkon motoru je navýšen na 375 kW (510 koní), vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,9 sekundy. Maximální jízdní dynamika s pohonem zadních kol nebo pohonem všech kol M xDrive (od léta 2021) Vysokovýk

projít na článek

Naskladnění zboží Lekkie a nové produkty

Právě proběhlo naskladnění nových zásob zboží Lekkie. Zároveň s tím došlo i k navýšení cen z důvodu dlouhotrvajícího nárůstu ceny hliníku, jako hlavní suroviny. Do sortimentu jsme zařadili také nové produkty, které jsou skladem v omezeném množství:  Přev

projít na článek

První M v sedanu s pohonem všech kol

Šestá generace sportovního sedanu BMW M5 je vybavena pohonem všech kol, takže řidiči ocení mnohem větší každodenní praktičnost a špičkovou stabilitu. Srdcem systému xDrive je centrální řídicí jednotka se speciálním softwarem, který ovládá podélnou i příčn

projít na článek

Nové BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé

Je libo závodní vůz určený také do každodenního provozu? Pak máte na výběr mezi zcela novým BMW M3 Sedan anebo novým BMW M4 Coupé. Nová generace oblíbené dvojice tradičních zástupců BMW řady M je připravena vyrazit na cestu. Srdcem obou vozů je výkonný dv

projít na článek

Tlačítka M Mode a Setup pro rychlé nastavení

Nové tlačítko Setup umožňuje přímý přístup k nastavení motoru, tlumičů, řízení, pohonu všech kol M xDrive a brzdovému systému. Tlačítko M Mode umožňuje individuální konfiguraci zásahů asistenčních systémů, přístrojového panelu a Head-Up Displeje. Nové tla

projít na článek