Příklady opatření k předcházení vzniku odpadů podle článku 29 směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 98/2008 Opatření, která mohou ovlivnit rámcové podmínky týkající se vzniku odpadů 1. Používání plánovacích opatření nebo jiných ekonomických nástrojů na podporu účinného využívání zdrojů. 2. Podpora výzkumu a vývoje v oblasti dosahování čistších produktů a technologií spojených se vznikem menšího množství odpadů a šíření a využívání výsledků tohoto výzkumu a vývoje. 3. Vytvoření účinných a smysluplných ukazatelů environmentálních tlaků souvisejících se vznikem odpadů, které má přispět k předcházení vzniku odpadů na všech úrovních, od srovnávání produktů na úrovni Společenství přes činnost orgánů místní správy až po opatření na vnitrostátní úrovni. Opatření, která mohou ovlivnit fázi návrhu a výroby a distribuce 4. Podpora ekodesignu (systematické začleňování environmentálních aspektů do návrhu výrobku s cílem zlepšit vliv tohoto výrobku na životní prostředí během celého jeho životního cyklu). 5. Poskytování informací o technikách předcházení vzniku odpadů s cílem usnadnit v průmyslu používání nejlepších dostupných technik. 6. Organizování školení na úrovni příslušných orgánů, zaměřených na zařazování požadavků týkajících se předcházení vzniku odpadů do povolení podle této směrnice a podle směrnice 96/61/ES. 7. Zavádění opatření k předcházení vzniku odpadů v zařízeních, která nespadají do oblasti působnosti směrnice 96/61/ES. Tato opatření by případně mohla zahrnovat posouzení nebo plány předcházení vzniku odpadů. 8. Využívání kampaní na zvýšení povědomí veřejnosti nebo ustanovení o finanční, rozhodovací nebo jiné podpoře podnikání. Tato opatření mohou být zvláště účinná v případě, kdy jsou zaměřena na potřeby malých a středních podniků a jsou jim přizpůsobena a kdy působí prostřednictvím stávajících sítí podniků. 9. Využívání dobrovolných dohod, panelů spotřebitelů a výrobců nebo odvětvových jednání k tomu, aby si příslušná hospodářská nebo průmyslová odvětví stanovila vlastní plány nebo cíle v oblasti předcházení vzniku odpadů nebo upravovala nehospodárné výrobky či obaly. 10. Podpora důvěryhodných systémů řízení životního prostředí, včetně systému EMAS a normy ISO 14001. Opatření, která mohou ovlivnit fázi spotřeby a použití 11. Ekonomické nástroje, například pobídky k nákupům šetrným k životnímu prostředí, nebo zavedení povinných plateb spotřebitelů za danou část nebo prvek obalu, které by jinak byly poskytnuty bezplatně. 12. Využívání kampaní na zvyšování povědomí a poskytování informací zaměřených na širokou veřejnost nebo zvláštní skupinu spotřebitelů. 13. Podpora důvěryhodných ekoznaček. 14. Dohody s výrobci, například v oblasti využívání panelů pro výrobky podobných těm, které se pořádají v rámci integrovaných výrobkových politik nebo s maloobchodníky o dostupnosti informací o předcházení vzniku odpadů a výrobků s menším dopadem na životní prostředí. 15. V rámci veřejných a podnikových výběrových řízení zařazení kritérií v oblasti životního prostředí a předcházení vzniku odpadů do výzev k podávání nabídek a do smluv, v souladu s příručkou o zadávání veřejných zakázek v oblasti životního prostředí, kterou zveřejnila Komise dne 29. října 2004. 16. Podpora opětovného používání nebo oprav vhodných vyřazených výrobků nebo jejich složek, zejména prostřednictvím využívání vzdělávacích, ekonomických, logistických nebo jiných opatření, jako je například podpora nebo zřízení akreditovaných středisek pro opravy a opětovné použití a sítí zejména v hustě obydlených oblastech. Zdroj: Odpadové fórum 9/2010
Díky příznivému vývoji epidemiologické situace ohledně šíření koronaviru SARS-CoV-2 a rozvolňování opatření jsou od 12.4.2021 prováděna nadstandardní UZ zobrazení 3D/4D The post Opatření z důvodu šíření koronaviru SARS-CoV-2: aktualita ke dni 12.4.2021 a
projít na článekZde najdete vždy aktuálně platné opatření pro účast na akcích v Holosu. Všechny akce: Bez omezení - není potřeba test, ani žádný jiný certifikát. :-) Pokud byste měli příznaky respiračního onemocnění, svou účast raději odložte.
projít na článekVýpočet lapáku tuku pro restaurace, školní kuchyně atd. Návrh velikosti NS lapáku, výpočetní tabulka a také příklady pro různé provozy. Požadavky na stanovení velikosti lapáku tuků a výpočet NS stanoví norma ČSN EN 1825-2. Tlačítka slouží ke stažení příkl
projít na článekStátní veterinární správa (SVS) tento týden zmírnila v Libereckém kraji opatření související s africkým morem prasat platná pro takzvané uzavřené pásmo I, kde je mírnější režim. Divoká prasata, která myslivci v tomto pásmu uloví, mohou nyní mimo pásmo pře
I do energetického managementu dorazil požadavek na kontext organizace. Nad čím je třeba se zamyslet a co zdokumentovat? Jaké externí a interní aspekty ovlivňují vaši společnost z pohledu energ
projít na článek