Jiří Vacek, hledající M: Poznáš, když se na tebe soustředím? Ž: Myslím, že ano. M: Můžeš to nějak popsat? Ž: Když meditujeme, o něco se vnitřně snažím. Uklidnit mysl, rozlišit se od těla, dechu, zesílit radost, bdělost, vnímání lásky, světla, sebe. Ne vše najednou. Čím déle se soustředím, tím ten aspekt nebo ty aspekty sílí, ale postupně. Pak dojde k jakémusi skoku, znatelnému posunu v této snaze, v soustředění. Tam vnímám velkou Pomoc.
Jiří Vacek Mistr není hmotné tělo ani mysl, ale sebe si vědomé božské vědomí. Žáci si nevolí mistra, ale mistr si vybírá žáky. O tom, kdo je žákem mistra, rozhoduje vztah žáka k jeho osobě a pokrok na stezce, který žák dosahuje. Pokrok žáka, k
projít na článekJiří Vacek Uctívání vědomí Já jsem žáka přivolává pomoc mistra v těle. Pravé uctívání mistra - vědomí Já jsem se děje láskou, kterou k němu cítíme. Mistr zasvěcuje žáka do jeho vědomí Já jsem tím, že vyvolává jeho uvědomění. Vede žáka k uvědomění jeho
projít na článekJiří Vacek Povinností žáka je bránit mistra a pomáhat mu ze všech sil. Je-li jeho mistr napaden, má jej bránit nebo s hanbou od něho odejít. Pak mu není pomoci. S mistrem ztrácíme i stezku a naději na vysvobození.
projít na článekVédská meditace je ústní tradice, která se předává po tisíciletí z učitele na žáka, z učitele na žáka, atd. Thom Knoles je bezpochyby nejzkušenější učitel védské meditace v západním světě. Strávil více než dvacet pět let po boku svého mistra Maharishi Mah
projít na článekNa tomto místě budeme pravidelně publikovat seriál Psychohygiena pro učitele z časopisu Třídní učitel a vedení třídy. Seriál Psychohygiena pro učitele slouží k osobní potřebě každého učitele účinně si odpočinout během pár minut a nabrat síly k další hodin
projít na článek