Rozhovor učitele (Mistra) a žáka

Jiří Vacek, hledající M: Poznáš, když se na tebe soustředím? Ž: Myslím, že ano. M: Můžeš to nějak popsat? Ž: Když meditujeme, o něco se vnitřně snažím. Uklidnit mysl, rozlišit se od těla, dechu, zesílit radost, bdělost, vnímání lásky, světla, sebe. Ne vše najednou. Čím déle se soustředím, tím ten aspekt nebo ty aspekty sílí, ale postupně. Pak dojde k jakémusi skoku, znatelnému posunu v této snaze, v soustředění. Tam vnímám velkou Pomoc.

projít na článek

Základní zákonitost vztahu Mistr – žák

Jiří Vacek Mistr není hmotné tělo ani mysl, ale sebe si vědomé božské vědomí. Žáci si nevolí mistra, ale mistr si vybírá žáky. O tom, kdo je žákem mistra, rozhoduje vztah žáka k jeho osobě a pokrok na stezce, který žák dosahuje. Pokrok žáka, k

projít na článek

Jak mistr pracuje se žáky

Jiří Vacek Uctívání vědomí Já jsem žáka přivolává pomoc mistra v těle. Pravé uctívání mistra - vědomí Já jsem se děje láskou, kterou k němu cítíme. Mistr zasvěcuje žáka do jeho vědomí Já jsem tím, že vyvolává jeho uvědomění. Vede žáka k uvědomění jeho

projít na článek

Povinnosti žáka

Jiří Vacek Povinností žáka je bránit mistra a pomáhat mu ze všech sil. Je-li jeho mistr napaden, má jej bránit nebo s hanbou od něho odejít. Pak mu není pomoci. S mistrem ztrácíme i stezku a naději na vysvobození.

projít na článek

Podcast Vedic Worldview s Thomem Knolesem

Védská meditace je ústní tradice, která se předává po tisíciletí z učitele na žáka, z učitele na žáka, atd. Thom Knoles je bezpochyby nejzkušenější učitel védské meditace v západním světě. Strávil více než dvacet pět let po boku svého mistra Maharishi Mah

projít na článek

Psychohygiena pro učitele

Na tomto místě budeme pravidelně publikovat seriál Psychohygiena pro učitele z časopisu Třídní učitel a vedení třídy. Seriál Psychohygiena pro učitele slouží k osobní potřebě každého učitele účinně si odpočinout během pár minut a nabrat síly k další hodin

projít na článek