Rozvoj Brna a brněnských podniků

Rozvoj Brna a brněnských podniků Těmto tématům se věnuje, zejména v závěrečných kapitolách, nová publikace  M. Foreta z Vysoké škole Karla Engliše v Brně, která má název Marketingové řízení místního rozvoje. (1. vyd., Ostrava: KEY Publishing, 2016, s. 81, ISBN 978 – 80 – 7418 – 266 – 2) Doc. Ing. Marie Hesková, CSc. z Vysoké školy evropských a regionálních studií v Českých Budějovicích o ní napsala: „Monografie zobecňuje konkrétní poznatky a zkušenosti s problematikou marketingového řízení místního rozvoj, získané při realizaci projektu Partnerství pro místní rozvoj, jehož nositelem je Mezinárodní institut marketingu, komunikace a podnikání (IIMCE). Autor monografie profesor PhDr. Miroslav Foret, CSc. je erudovaným odborníkem v oblasti marketingové komunikace, marketingového řízení, marketingového výzkumu a jejich specifických aplikací v oblasti veřejné správy, cestovního ruchu a regionálního rozvoje. Je autorem a spoluautorem více než pěti desítek knižních publikací v České republice i v zahraničí. Jeho poslední monografie využívá výsledků výzkumů názorů veřejnosti na rozvoj svých měst, které byly realizovány ve Znojmě (2010 a 2011) a hlavně v  Brně (v letech 2013 až 2016). Získané praktické poznatky a zkušenosti jsou promítnuty do zobecňujících teoretických a metodologických principů marketingového řízení místního rozvoje. Publikace je členěna do devíti kapitol. První tři kapitoly vysvětlují podstatu marketingového řízení, marketingového plánování a objasňují další nástroje využívané v marketingovém managementu. Kapitola čtvrtá prezentuje zajímavou problematiku místního produktu a místní propagace. Na příkladu brněnského pivovaru Starobrno ukazuje přínosy praktického využití zákaznického chování, které M. Foret před téměř čtvrtstoletím označil za pivní lokální patriotismus. Marketingový výzkum je obsahem páté kapitoly. Je zde mj. přiblížena problematika nových postupů využívaných v experimentech v podobě neuromarketingu. Autor poukazuje na výhody současných technologií pro zkoumání rozhodovacích procesů zákazníků a zároveň logicky upozorňuje na jistá nebezpečí jejich zneužití.  Kapitola šestá prezentuje praktické přínosy čtyř opakovaných marketingových výzkumů Brna. Měly za cíl zjistit, který podnik považují Brňané za nejvýznamnější pro další rozvoj města a v čem spatřují v tomto směru hlavní úkoly magistrátu. Téma sedmé kapitoly navazuje na předchozí výzkumy. Nejprve je čtenáři objasněn model RACE pro vyhodnocení efektivity nástrojů public relations. Byl aplikován při publikování článku o výzkumu partnerství v Brně v roce 2014 v měsíčníku Moderní obec. V následujícím roce 2015 vyústil dokonce do lobování před hlasováním zastupitelstva města Brna. Poslední dvě kapitoly monografie jsou věnovány marketingovému řízení místního rozvoje a místního cestovního ruchu, kde je problematika konkretizována na příkladu města Brna. Závěr publikace přináší zajímavý pohled na „Proměny současného marketingového řízení“. Autor kriticky hodnotí nové marketingové trendy a upozorňuje, že v praktické aplikaci marketingu jde v každém konkrétním případě o náročné hledání originálního, specifického a nového přístupu. Monografii lze ocenit za přístup, který vhodně spojuje teoretické premisy s praktickými příklady realizovaných výzkumů, vysvětluje podstatu budování partnerství pro místní rozvoj, demonstruje využití různých forem marketingového výzkumu na konkrétních příkladech. Recenzovaná monografie je zajímavá svojí tématikou, autorův jazyk je odborný a zároveň srozumitelný. Otevírá zainteresovanému čtenáři nové dimenze vztahů mezi marketingovým řízením místního rozvoje a marketingovým výzkumem a budováním partnerství pro místní rozvoj.“The post Rozvoj Brna a brněnských podniků first appeared on IIMCE.

projít na článek

Do Brna na mamuta

Když na mamuta, tak do Brna! Rozsáhlé muzeum s názvem Pavilon Anthropos patří totiž k největším a nejmodernějším svého druhu v Evropě.

projít na článek

Soutěž Young People in European Forests

Jak si vedli naši mladí gymnazisté v brněnských lesích v regionálním kole soutěže YPEF? Příkladně. Gratulujeme.

projít na článek

Image brněnských podniků v roce 2016

Image brněnských podniků v roce 2016 Miroslav Foret Image lze chápat jako představu, obraz či dokonce zdání o nějakém objektu. Může se týkat nejrůznějších jevů. Jako každá subjektivní představa, obraz či zdání, nemusí být nutně pravdivý.  Podnikový image

projít na článek

BEZPEČNOST A PARTNERSTVÍ PRO MÍSTNÍ ROZVOJ V BRNĚ

BEZPEČNOST A PARTNERSTVÍ PRO MÍSTNÍ ROZVOJ V BRNĚ Miroslav Foret Současný projekt Partnerství pro místní vychází z výsledků a zkušeností mezinárodního projektu Komunikující město, který v letech 1995 – 2000 realizoval Mezinárodní institut marketingu, komu

projít na článek

Mezinárodní vědecká konference Udržitelný rozvoj XIV. 11. 13. 10. 2023

Vysoká škola evropských a regionálních studií v Českých Budějovicích si Vás dovoluje pozvat na mezinárodní vědeckou konferenci: „Udržitelný rozvoj XIV: Evropa a ČR v časech krize“ 11. 13. 10. 2023 pod záštitou ministra pro evropské záležitosti Ing. Mart

projít na článek