Sedm snadných způsobů využití chatbota pro podnikání

Zákaznická podpora klientů někdy může být velmi únavná a opakující se. Naopak umělá inteligence se nikdy nenudí. Nemá problém odpovědět na stejnou otázku, kterou jí zákazníci položili po sté nebo po tisící a proto není překvapením, že chatboti pro firmy v těchto dnech získávají na popularitě. Představují lepší, rychlejší a levnější řešení a to nejen v oblasti zákaznické podpory. Proč jsou chatboti v podnikání efektivní? S tím, jak se AI stává stále pokročilejší, stále více společností neustále zkoumá potenciální přínosy chatbotů v podnikání. Největšími přínosy chatbotů pro podnikání jsou: Větší zapojení zákazníků. Chatboti se těší mnohem vyšší míře odezvy na zprávy než e-maily. Průměrná míra zapojení chatbotů se pohybuje kolem 10 % (měřeno jako míra prokliku u všech návštěvníků webových stránek). U e-mailového marketingu je to méně než 3 %. Dostupnost 24/7 a podpora v reálném čase. Téměř polovina digitálních zákazníků se domnívá, že průměrná doba odezvy zákaznického servisu by měla být kratší než 5 minut. Chatboti jsou ideální pro pomoc zákazníkům v reálném čase pomocí automatických odpovědí, které řeší většinu zákaznických potřeb.  Personalizované zákaznické zkušenosti. Můžete snadno nastavit samostatné chatboty pro nové zákazníky, vracející se zákazníky nebo nakupující, kteří opouštějí nákupní košík. Chatboti pro elektronické obchodování mohou automaticky rozpoznávat zákazníky, nabízet personalizované zprávy a dokonce oslovovat návštěvníky křestními jmény. Automatizovaný marketing a prodej. Konverzační marketingové chatboty lze využít pro prodejní kampaně na sociálních sítích a generování leadů. Zlepšují interakce se zákazníky ve všech fázích prodeje. Zvýšení produktivity týmů zákaznické podpory. Chatboti mohou ulehčit týmům podpory tím, že běžné problémy vyřeší sami. Snížení provozních nákladů. Z obchodního hlediska jsou chatboti velmi nákladově efektivní a mají velmi dobrou návratnost investic. Očekává se, že do roku 2023 přinesou chatboti a virtuální nákupní asistenti úsporu nákladů ve výši přibližně 11 miliard dolarů ročně. Podniky chatboty využívají, protože se promítají do měřitelných zisků. Podle nedávné zprávy o chatbotech podle Business Insideru dosáhnou výdaje spotřebitelů v maloobchodě prostřednictvím chatbotů do roku 2024 až 142 miliard dolarů. Jak tedy používat chatboty pro podnikání? Pokud chcete chatboty používat pro podnikání, musíte nejprve na své webové stránky a sociální sítě přidat živý chat. Poté vytvořte konverzačního bota s umělou inteligencí a aktivujte ho ve widgetu živého chatu. Vlastní boty pro své podnikání si můžete vytvořit pomocí nástroje pro tvorbu chatbotů. Oblíbení poskytovatelé chatbotů nabízejí mnoho návrhů a šablon chatbotů, ze kterých si můžete vybrat. Pokud vám vyhovuje navrhování vlastních dialogových stromů a pracovních postupů chatbota, může být pro vás nejlepší volbou vytvoření chatbota od nuly. Pokud však hledáte jednodušší a přímočařejší řešení, může být lepší volbou výběr některé z připravených šablon chatbotů. Konkrétní způsoby využití chatbota v podnikání Použijte chatbota v call centru k řešení nejčastějších otázek a odpovědí. Chatboti pracují 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, aniž by si museli stěžovat nebo se zdlouhavě školit. Není důvod, aby zákazník musel čekat a agenti odpovídali na opakující se otázky stále dokola. Shromažďování údajů o zákaznících a zpětné vazby od uživatelů Chatboti mohou sbírat zpětnou vazbu od zákazníků buď pasivně prostřednictvím konverzací, nebo aktivně prostřednictvím průzkumů. Pasivní metoda může být velmi diskrétní, chatbot může například označovat zákazníky, kteří používají určité fráze nebo názvy produktů. Druhý přístup, průzkumy chatbotů, je explicitnější. Oba typy robotů mohou být velmi užitečné pro pochopení toho, co vaši zákazníci chtějí a jak se cítí ve vztahu k vaší společnosti. Je však důležité navrhovat průzkumy pomocí chatbotů pečlivě, abyste získali co nejpřesnější informace. Poskytování personalizovaných doporučení produktů Jedním z nejúspěšnějších příkladů využití chatbotů pro podnikání je poskytování personalizovaných doporučení. Chatboti mohou analyzovat preference zákazníků a nabízet jim produkty nebo služby, které jsou jim šité na míru. Zákazník tak získá osobnější zážitek z nakupování a může zvýšit konverze a prodeje. Jak ale takový chatbot funguje v praxi? Chatbota můžete nakonfigurovat tak, aby sledoval produkty, které si vaši zákazníci v minulosti prohlíželi nebo koupili. Na základě těchto údajů pak budou boti vytvářet budoucí doporučení. Můžete také procházet konverzace a databázi zákazníků a vytvořit několik profilů klientů. Například noví a vracející se zákazníci mohou obdržet dvě velmi odlišné uvítací zprávy. Kvalifikace potenciálních zákazníků pomocí chatbotů pro generování leadů Jednou z nejlepších vlastností chatbotů z obchodního hlediska je jejich schopnost generovat a kvalifikovat potenciální zákazníky. Nejjednodušší způsob, jak přimět návštěvníky, aby zanechali e-mail nebo telefonní číslo, je nabídnout něco na oplátku. Chatboti mohou poskytovat slevové kódy nebo jiné poukazy pro lead. Boti vám ale mohou pomoci také se segmentací zákazníků a kvalifikací potenciálních zákazníků. Položte několik otázek o potřebách návštěvníků a zjistěte, kdo je vaším potenciálním zákazníkem a kdo ne. Využití sociálních médií pro konverzační prodej Pokud jde o online marketing, musíte mít strategii pro získávání zákazníků. Jedním z nejúčinnějších způsobů, jak toho dosáhnout, jsou sociální média a placená reklama. Nemůžete však jen tak vyvěsit reklamu a očekávat, že od vás lidé nakoupí. Musíte vědět, kam chcete přesměrovat jejich pozornost. Takto lze vyzkoušet konverzační prodej pomocí botů na Facebook Messengeru pro firmy. Tradičně byly vlastní vstupní stránky nejlepším způsobem, jak co nejlépe využít placenou návštěvnost. Chatboti a konverzační vstupní stránky však konvertují o 20 % lépe než statické vstupní stránky. Snížení počtu opuštěných nákupních košíků Mnoho firem má problém pochopit, proč někdo opustí svůj nákupní košík. Odpověď zní, že lidé se snadno zahltí. A košík opouštějí, když jsou bombardováni příliš mnoha kroky nebo když narazí na komplikace v procesu objednávky.  Chatboti mohou pomoci snížit míru opuštění nákupního košíku tím, že zákazníkům poskytnou personalizovanou pomoc v průběhu celého nákupního procesu. Pokud například zákazník potřebuje před rozhodnutím více informací, chatbot mu může nabídnout pomoc a vedení, které mu pomohou dokončit nákup. Integrace botů pro vícekanálovou komunikaci V minulosti se obsluha zákazníků obvykle uskutečňovala po telefonu. Nyní však existuje několik populárních aplikací pro zasílání zpráv, sociální sítě, e-mail, SMS zprávy, tedy více typů zákaznického servisu, než může zvládnout jeden člověk. Chatboti mohou komunikovat se zákazníky na více kanálech současně. Můžete vytvořit jednu verzi bota pro webové stránky a poté ji kliknutím na tlačítko duplikovat pro Messenger nebo Instagram. To umožňuje firmám poskytovat jednotnější zákaznickou zkušenost v různých bodech zákaznické cesty. K nejlepším poskytovatelům chatbotů pro firmy patří Tidio: chatbot pro firmy, Chatfuel: tvůrce botů pro firmy, Botsify: vícekanálový chatbot a Drift: který nabízí konverzační marketingové boty. Co tedy říci závěrem? Chatboti jsou skvělí pro vyřizování jednoduchých dotazů zákazníků a automatizaci obchodních procesů. Dokážou odpovídat na běžné dotazy a poskytovat základní informace o vašem produktu nebo službě. Mohou tak uvolnit místo vašemu týmu zákaznického servisu, aby mohl vyřizovat složitější dotazy. Ať už chcete snížit míru opuštění nákupního košíku, poskytovat lepší zákaznický servis nebo jednoduše zvýšit prodej, chatboti jsou skvělým způsobem, jak dosáhnout svých cílů. A nejlepší na tom je, že některé společnosti nabízející chatboty vám umožní přidat roboty na vaše webové stránky a sociální média zdarma. Zdroj: Kazimierz Rajnerowicz, https://www.tidio.com/blog/chatbot-for-business/

projít na článek

Jak prodávat na internetu

V digitálním věku, kdy se stále více obchodů a transakcí přesouvá na internet, je schopnost efektivně prodávat online klíčovým faktorem pro úspěch podnikání. Jedním z moderních a snadných způsobů, jak dosáhnout úspěšných prodejů online, je využít výhody p

projít na článek

Jak vyvinout chatbota pro vaši firmu v sedmi krocích

Chatbot je komunikační rozhraní, které pomáhá jednotlivcům a organizacím vést konverzaci, a mnoho organizací si proto vyvinulo i chatbota vlastního. Důvodů, proč organizace vyvíjejí chatbota, je více, včetně získání zkušeností s umělou inteligencí, vyššíh

projít na článek

Sedm věcí, které dělají úspěšní lidé jinak

Zamysleli jste se někdy nad tím, co odlišuje úspěšné lidi od těch méně úspěšných? Často to není ani vyšší inteligence, ani nutně lepší vzdělání. Mnohdy je to jenom otázka určitého nastavení mysli a odlišného životního přístupu. Zde je sedm věcí, které úsp

projít na článek

Jak najít a správně využít příležitost k podnikání

Příležitost je tam, kde si ji najdete, nikoli tam, kde si ona najde vás. Peter F. Drucker Každý nápad je potřeba vyzkoušet hned! Dokud je myšlenka aktuální a zaměstnává mozek svého majitele 24 hodin denně, je potřeba se jí chytit. Jenže ne každý nápad se

projít na článek

Využití infografiky

V článku se blíže podíváme na termín „Infografika“, vysvětlíme si co slovo znamená, jak se dá infografika využít při našem podnikání a to z interního pohledu, tak i z pohledu marketingu, tedy směrem k našim zákazníkům. Dále se podíváme jaké jsou rozdíly m

projít na článek