Seznam přechází z Produktových inzerátů na Zboží inzeráty. Co to znamená pro e-shopaře?

Produktové inzeráty Skliku jsou už delší dobu postupně nahrazovány. Do konce letošních prázdnin je zcela nahradí Zboží inzeráty, jejichž zobrazování ve fulltextovém vyhledávání Seznam.cz bude řízeno CPC nastaveným ve Zboží.cz. Zboží inzeráty jsou dalším krokem ke sjednocení produktové inzerce na Seznamu. Ze strany uživatele nedochází na první pohled k žádné změně. Inzerenti ale změny pocítí a budou se na ně muset připravit. Největší rozdíl je ve způsobu řízení inzerce. Dříve se CPC pro produktové inzeráty nastavovalo v rozhraní Skliku. Nově budou Zboží inzeráty (ZI) řízeny stejným CPC jako ve fulltext vyhledávání Zboží.cz. V případě, že pro bidding používáte XML feed (jako například naše bidovací nástroje BiddingTools a BiddingManager), tak se jedná o tag MAX_CPC_SEARCH. Důvodem zobrazování Zboží nabídek ve vyhledávání Seznamu je větší relevance a pokrytí. Díky těmto úpravám dokáží Zboží inzeráty doručit více impresí, prokliků a konverzí. Zdroj: Seznam.cz Statistiky ze ZI jsou zahrnuty v souhrnných statistikách provozovny v administraci Zboží.cz. Pro detailnější nastudování statistik za jednotlivé kanály, je nutné v administraci vygenerovat podrobný report statistik dle zdroje a zařízení. Alternativně lze statistiky importovat také do Skliku. Sklik však musíte mít propojen s účtem na Zboží.cz. Jak na to zjistíte v nápovědě. Náklady na inzerci ZI budou nově čerpány z kreditu Zboží.cz. Počítejte tedy ve Zboží.cz se zvýšením útrat. Pokud máte ve Zboží.cz nastavený limit pro čerpání kreditu, zvažte jeho navýšení –⁠ v případě překročení nastaveného limitu, nebo vyčerpání kreditu, se vám totiž vypne jak inzerce ZI, tak inzerce Zboží.cz. Multiplikátory Pokud k biddingu na Zboží.cz dochází skrze XML feed nebo administrační rozhraní Zboží.cz, je možné využít tzv. Multiplikátory nabídek. Multiplikátory slouží k procentuální úpravě nastavené maximální ceny za proklik. Pomocí Multiplikátorů nabídek lze nabídku CPC zvýšit až o 900 % nebo naopak snížit až o 90 %. Zdroj: Zboží.cz Pomocí Multiplikátorů nabídek můžete ovlivňovat jak detail produktu (MAX_CPC), tak i nabídky ve vyhledávání (MAX_CPC_SEARCH). Multiplikátory jsou dále rozdělené na ovlivňování nabídek a produktů na webu Zboží.cz a na vyhledávání na Seznamu (ZI). Detailněji je využití Multiplikátorů popsané v nápovědě na Zboží.cz. (function (w,d,s,o,f,js,fjs) { w['ecm-widget']=o;w[o] = w[o] || function () { (w[o].q = w[o].q || []).push(arguments) }; js = d.createElement(s), fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; js.id = '12-04d9c95424b2f28aaece6f953bb0e4aa'; js.dataset.a = 'inovit'; js.src = f; js.async = 1; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(window, document, 'script', 'ecmwidget', 'https://d70shl7vidtft.cloudfront.net/widget.js')); Co na novinky říkáte? Už jste na tyhle změny připraveni? Podělte se s námi o vaše názory na [email protected]. Článek Seznam přechází z Produktových inzerátů na Zboží inzeráty. Co to znamená pro e-shopaře? se nejdříve objevil na Trayto.

projít na článek

Zásadní novinky v inzerci na Zboží.cz

Na začátku letošního roku představilo Zboží.cz několik klíčových změn, které upravují pravidla pro inzerci. Představujeme souhrn novinek spolu s podrobným vysvětlením toho, jakým způsobem ovlivní vaši inzerci. Jde o zásadní novinky, které vyžadují dodateč

projít na článek

Statistiky podle zdroje a zařízení v BiddingManageru

Pro snadnější optimalizaci inzerce a porovnávání výkonu Zboží.cz, Produktové upoutávky z vyhledávání na Seznam.cz a Zboží inzerátů, jsme do administračního rozhraní bidovacího nástroje BiddingManager přidali statistiky za zdroje a zařízení, které jsme roz

projít na článek

Jak v BiddingManageru pracovat se Zboží.cz statistikami za zdroje a zařízení

Před nedávnem jsme vás informovali o novince, kterou jsme do administrace BiddingManageru nasadili. Jedná se o přehled statistik Zboží.cz za zdroje a zařízení, které jsou nezbytnou součástí pro vyhodnocování a optimalizaci inzerce. Nyní si vysvětlíme, jak

projít na článek

Jak vyzrát na nové fungování Zboží Inzerátů (aka produktová inzerce na Seznam.cz)

Už více než měsíc jsou Produktové inzeráty Skliku nahrazeny Zboží inzeráty, které by měly vašemu e-shopu díky lepší relevanci a vyššímu pokrytí doručit více relevantních návštěvníků. O tomto jsme informovali v minulém článku. Nyní se podíváme na to, jaké

projít na článek

Trayto News #7/2022: Produktové inzeráty od Skliku nahradí Zboží inzeráty, česká e-commerce se v druhém kvartálu zlepšila, Alza a Heureka obnovují spolupráci

Nahrazení Sklik produktových inzerátů tzv. Zboží inzeráty, co to znamená pro e-shopaře? Kterým e-shopům se letos dařilo a které kategorie rostly? Obnovení spolupráce mezi Alzou a Heurekou, nejnovější plány Amazonu, již více než 3 500 Z-boxů Packety, pomoc

projít na článek