Jak v BiddingManageru pracovat se Zboží.cz statistikami za zdroje a zařízení

Před nedávnem jsme vás informovali o novince, kterou jsme do administrace BiddingManageru nasadili. Jedná se o přehled statistik Zboží.cz za zdroje a zařízení, které jsou nezbytnou součástí pro vyhodnocování a optimalizaci inzerce. Nyní si vysvětlíme, jak s daty ze Zboží.cz pracovat v praxi. Zboží inzeráty jako součást běžné optimalizace biddingu Nedílnou součástí optimalizace biddingu na srovnávači Zboží.cz se staly rovněž Zboží inzeráty a Produktová upoutávka na Seznam.cz. Je důležité mít to na paměti a při každé kontrole účtu zkontrolovat také výkon těchto zdrojů návštěv. Díky tabulce, kterou jsme přidali do administrace BiddingManageru, je to hračka. Vidíte v ní přesné rozdělení statistik dle jednotlivých zdrojů a zařízení, aniž byste museli v administraci Zboží.cz složitě generovat data do CSV a hodnoty navzájem sčítat či dělit. Pojďme ale k věci! V základu je nutné mít vyladěné nastavení v BiddingManageru, protože kvalitní nastavení biddingu pro produktovou inzerci Zboží.cz hraje prim. Pokud byste měli špatně nastavený základ v BiddingManageru, tak se aplikuje do obou zdrojů a na všechna zařízení. Na statistiky za zdroje a zařízení nahlížíme až v dalším kroku a ke korekci jejich výsledků používáme buďto samotný BiddingManager nebo multiplikátory z administrace Zboží.cz. Multiplikátory by měly sloužit pro rozlišení % nastavení pro různé zdroje a zařízení od dobře nastaveného základu. Obecné zásady jsou defakto stejné jako při normálním biddingu. Jak při optimalizaci postupovat V první řadě si v BiddingManageru zkontrolujte výsledky celého účtu a následně pátrejte více do hloubky, jestli za výkonností vašeho účtu nestojí třeba jen jeden produkt/kategorie. V takovém případě není nutné ihned ladit multiplikátory (multiplikátory totiž ovlivňují celý kanál, bez jakéhokoliv zacílení na kategorii nebo produkt) a stačí poupravit strategii na úrovni konkrétního produktu/kategorie přímo v BiddingManageru. Pokud jsou celkové výsledky špatné a nestojí za tím pouze vybrané produkty či kategorie, pátrejte na úrovni zdrojů a zařízení. Tabulka se statistikami za zdroje a zařízení se vám otevře v pop-up okně, po kliknutí na button Statistiky zdroje a zařízení. Button najdete v administraci BiddingManageru v sekci Zboží.cz, v části bidding-detail a bidding-fulltext a kategorie. V tabulce si za zvolené období (dle separátního nastavení v kalendáři, který je součástí pop-upu) vyhodnoťte, ze kterého zdroje a zařízení jdou nežádoucí výsledky. Většinu nákladů mohou tvořit např. Zboží inzeráty, jako na obrázku výše. V takovém případě vidíme, že výkon Zboží inzerátů je značně nerentabilní a je zapotřebí je zoptimalizovat. V administraci Zboží.cz, v nastavení aukce a multiplikátorů, snižte nabízenou cenu za proklik třeba o 50 % nebo dle vlastního uvážení. Multiplikátory můžete zvýšit až o 900 % nebo snížit až o 90 %. Po pár dnech proveďte kontrolu znovu a vyhodnoťte, zda byla úprava multiplikátoru úspěšná. Pokud ne, multiplikátor dále upravujte. Stejně postupujete i v opačném případě, když chcete Zboží inzeráty nebo Produktovou upoutávku v inzerci více podpořit. S tím rozdílem, že multiplikátory pro Vyhledávání na Seznam.cz zvyšujte. Co si rozhodně zapsat za uši? Používáte-li pro nastavování biddingu ve Zboží.cz BiddingManager, tak veškerou optimalizaci Zboží.cz upravujete skrze nástroj BiddingManager. Multiplikátory v administraci Zboží.cz využívejte pouze pro následné korekce CPC ve Vyhledávání na Seznam.cz a tedy Zboží inzerátů a Produktové upoutávky. Pokud si v rámci této problematiky potřebujete udělat jasno, mrkněte na článek na našem blogu. Kolega Marek v něm důkladně popisuje umístění a způsob řízení inzerce. A ještě jedna drobná rada na závěr. Dávejte pozor, aby vaše nastavení nebylo zbytečně překombinované. V jednoduchosti je krása a proto není vhodné dělat příliš změn najednou, a ani je mezi sebou přehnaně kombinovat. Udělejte změn pár a nechte jim čas, aby se projevily. Úpravy se musí do zbožákových účtu promítnout, jinak nepoznáte, které zásahy do nastavení přinesly ovoce, a které naopak nefungují vůbec. Zajímá vás dění okolo BiddingManageru? Neváhejte sledovat náš blog, na kterém pravidelně publikujeme články nejen ze světa zbožových srovnávačů, ale i z celé e-commerce. Článek Jak v BiddingManageru pracovat se Zboží.cz statistikami za zdroje a zařízení se nejdříve objevil na Trayto.

projít na článek

Statistiky podle zdroje a zařízení v BiddingManageru

Pro snadnější optimalizaci inzerce a porovnávání výkonu Zboží.cz, Produktové upoutávky z vyhledávání na Seznam.cz a Zboží inzerátů, jsme do administračního rozhraní bidovacího nástroje BiddingManager přidali statistiky za zdroje a zařízení, které jsme roz

projít na článek

Nejnovější změny v administračním rozhraní BiddingManageru

Na Zboží.cz s novinkami v poslední době nezahálí. Jednou z novinek je sjednocení tagu MAX_CPC_SEARCH pro všechna umístění na Zboží.cz mimo produktový detail. Jakým způsobem se tato změna promítla do fungování biddingu a administrace BiddingManageru? Na c

projít na článek

Seznamte se, BiddingManager! 26. díl Exporty dat

Exporty vám umožňují stáhnout si data hned z několika úrovní v nástroji. Exportovat můžete statistiky za kategorie, výrobce, produkty, ale také TOP produkty, produkty aktivní v Auto-biddingu nebo výsledky filtrování. Exportujte dle libosti Exporty v Bidd

projít na článek

Seznamte se, BiddingManager! 24. díl Filtrujte produkty podle nejrůznějších kritérií (druhá část)

Pamatujete si na náš edukační seriál “Seznamte se, BiddingManger!”. Máme pro vás skvělou zprávu. Pustili jsme se do jeho pokračování, kde vám v několika článcích představíme další funkce a vychytávky BiddingManageru. Dnes budeme pokračovat s FILTRY a ukáž

projít na článek

Seznamte se, BiddingManager! – 10. díl – Jak a kde nastavit bidování

Specifika pro bidování na zbožových srovnávačích Heureka a Zboží.cz už máte v malíčku. Dnes se podíváme na to, jak a kde nastavit bidování v BiddingManageru. Co je bidding Jde o nastavení ceny prokliku (tzv. CPC) ze zbožového srovnávače na nabídku do kon

projít na článek