Před nedávnem jsme vás informovali o novince, kterou jsme do administrace BiddingManageru nasadili. Jedná se o přehled statistik Zboží.cz za zdroje a zařízení, které jsou nezbytnou součástí pro vyhodnocování a optimalizaci inzerce. Nyní si vysvětlíme, jak s daty ze Zboží.cz pracovat v praxi. Zboží inzeráty jako součást běžné optimalizace biddingu Nedílnou součástí optimalizace biddingu na srovnávači Zboží.cz se staly rovněž Zboží inzeráty a Produktová upoutávka na Seznam.cz. Je důležité mít to na paměti a při každé kontrole účtu zkontrolovat také výkon těchto zdrojů návštěv. Díky tabulce, kterou jsme přidali do administrace BiddingManageru, je to hračka. Vidíte v ní přesné rozdělení statistik dle jednotlivých zdrojů a zařízení, aniž byste museli v administraci Zboží.cz složitě generovat data do CSV a hodnoty navzájem sčítat či dělit. Pojďme ale k věci! V základu je nutné mít vyladěné nastavení v BiddingManageru, protože kvalitní nastavení biddingu pro produktovou inzerci Zboží.cz hraje prim. Pokud byste měli špatně nastavený základ v BiddingManageru, tak se aplikuje do obou zdrojů a na všechna zařízení. Na statistiky za zdroje a zařízení nahlížíme až v dalším kroku a ke korekci jejich výsledků používáme buďto samotný BiddingManager nebo multiplikátory z administrace Zboží.cz. Multiplikátory by měly sloužit pro rozlišení % nastavení pro různé zdroje a zařízení od dobře nastaveného základu. Obecné zásady jsou defakto stejné jako při normálním biddingu. Jak při optimalizaci postupovat V první řadě si v BiddingManageru zkontrolujte výsledky celého účtu a následně pátrejte více do hloubky, jestli za výkonností vašeho účtu nestojí třeba jen jeden produkt/kategorie. V takovém případě není nutné ihned ladit multiplikátory (multiplikátory totiž ovlivňují celý kanál, bez jakéhokoliv zacílení na kategorii nebo produkt) a stačí poupravit strategii na úrovni konkrétního produktu/kategorie přímo v BiddingManageru. Pokud jsou celkové výsledky špatné a nestojí za tím pouze vybrané produkty či kategorie, pátrejte na úrovni zdrojů a zařízení. Tabulka se statistikami za zdroje a zařízení se vám otevře v pop-up okně, po kliknutí na button Statistiky zdroje a zařízení. Button najdete v administraci BiddingManageru v sekci Zboží.cz, v části bidding-detail a bidding-fulltext a kategorie. V tabulce si za zvolené období (dle separátního nastavení v kalendáři, který je součástí pop-upu) vyhodnoťte, ze kterého zdroje a zařízení jdou nežádoucí výsledky. Většinu nákladů mohou tvořit např. Zboží inzeráty, jako na obrázku výše. V takovém případě vidíme, že výkon Zboží inzerátů je značně nerentabilní a je zapotřebí je zoptimalizovat. V administraci Zboží.cz, v nastavení aukce a multiplikátorů, snižte nabízenou cenu za proklik třeba o 50 % nebo dle vlastního uvážení. Multiplikátory můžete zvýšit až o 900 % nebo snížit až o 90 %. Po pár dnech proveďte kontrolu znovu a vyhodnoťte, zda byla úprava multiplikátoru úspěšná. Pokud ne, multiplikátor dále upravujte. Stejně postupujete i v opačném případě, když chcete Zboží inzeráty nebo Produktovou upoutávku v inzerci více podpořit. S tím rozdílem, že multiplikátory pro Vyhledávání na Seznam.cz zvyšujte. Co si rozhodně zapsat za uši? Používáte-li pro nastavování biddingu ve Zboží.cz BiddingManager, tak veškerou optimalizaci Zboží.cz upravujete skrze nástroj BiddingManager. Multiplikátory v administraci Zboží.cz využívejte pouze pro následné korekce CPC ve Vyhledávání na Seznam.cz a tedy Zboží inzerátů a Produktové upoutávky. Pokud si v rámci této problematiky potřebujete udělat jasno, mrkněte na článek na našem blogu. Kolega Marek v něm důkladně popisuje umístění a způsob řízení inzerce. A ještě jedna drobná rada na závěr. Dávejte pozor, aby vaše nastavení nebylo zbytečně překombinované. V jednoduchosti je krása a proto není vhodné dělat příliš změn najednou, a ani je mezi sebou přehnaně kombinovat. Udělejte změn pár a nechte jim čas, aby se projevily. Úpravy se musí do zbožákových účtu promítnout, jinak nepoznáte, které zásahy do nastavení přinesly ovoce, a které naopak nefungují vůbec. Zajímá vás dění okolo BiddingManageru? Neváhejte sledovat náš blog, na kterém pravidelně publikujeme články nejen ze světa zbožových srovnávačů, ale i z celé e-commerce. Článek Jak v BiddingManageru pracovat se Zboží.cz statistikami za zdroje a zařízení se nejdříve objevil na Trayto.
Pro snadnější optimalizaci inzerce a porovnávání výkonu Zboží.cz, Produktové upoutávky z vyhledávání na Seznam.cz a Zboží inzerátů, jsme do administračního rozhraní bidovacího nástroje BiddingManager přidali statistiky za zdroje a zařízení, které jsme roz
Na Zboží.cz s novinkami v poslední době nezahálí. Jednou z novinek je sjednocení tagu MAX_CPC_SEARCH pro všechna umístění na Zboží.cz mimo produktový detail. Jakým způsobem se tato změna promítla do fungování biddingu a administrace BiddingManageru? Na c
Exporty vám umožňují stáhnout si data hned z několika úrovní v nástroji. Exportovat můžete statistiky za kategorie, výrobce, produkty, ale také TOP produkty, produkty aktivní v Auto-biddingu nebo výsledky filtrování. Exportujte dle libosti Exporty v Bidd
Nepest v me pracovat na novink ch a vylep en ch, a proto se i n web postupn rozrst . Na konci losk ho roku jsme spustili projekt certifikace BiddingManageru a pr v certifikace se t k vt ina novinek na na em webu. O certifikaci pehlednji a srozumitelnj
Pamatujete si na náš edukační seriál “Seznamte se, BiddingManger!”. Máme pro vás skvělou zprávu. Pustili jsme se do jeho pokračování, kde vám v několika článcích představíme další funkce a vychytávky BiddingManageru. Dnes budeme pokračovat s FILTRY a ukáž