V návaznosti na aktuální dění na území Ukrajiny chceme podpořit pedagogy, aby měli více možností, jak u žáků rozvíjet jejich občanské kompetence. Až do konce školního roku proto těm, kteří o to projeví zájem, bezplatně zpřístupníme celou tuto oblast ve výukovém prostředí MUPy online. Válečný konflikt na území napadené Ukrajiny zvedl kromě mezinárodního zájmu a podpory ze strany většiny států světa i zájem o téma, jak o válečné situaci mluvit s dětmi a jak s ním pracovat ve výuce. Během několika dnů se objevila celá řada informativních a podpůrných materiálů pro rodiče, pedagogy nebo ty, kteří s dětmi pracují ve volnočasových organizacích. Ve Škole Můj Projekt nyní přidáváme další z nich. „Rádi bychom navázali na dosud zveřejněné materiály a témata, o kterých je možné v souvislosti s vojenským konfliktem s žáky mluvit, ještě rozšířili. Máme za to, že kromě faktického informování o samotném konfliktu a jeho průběhu a historických či zeměpisných informací je současná chvíle vhodná i pro rozvoj řady občanských kompetencí,“ vysvětluje Andrea Vedralová, ředitelka organizace Škola Můj Projekt. Jaká témata jsou součástí občanské kompetence? V oblasti klíčové kompetence tak můžete pracovat například s následujícími tématy: jaké základní normy fungují v demokracii, jak s nimi můžeme pracovat jakých komunit jsme součástí, jak se zapojovat do dění kolem nás jaké jsou hlavní problémy dnešního světa, jak můžeme přispět k jejich řešení „Získávání informací a diskuze s žáky o těchto tématech a systematický rozvoj občanské kompetence může vést k větší angažovanosti žáků a k tomu, aby volili vhodné nástroje k řešení problémů v jejich okolí. V důsledku tak můžeme pomoci předcházet konfliktům nebo tomu, aby mladí lidé rezignovali na veřejné dění kolem nich,“ dodává Vedralová. Co najdete v MUPech online? V prostředí MUPy online k nim najdete: mapu učebního pokroku s popsanými uzlovými body pro vybrané ročníky přes 80 aktivit do výuky metodiky a videonávody pro učitele MUPy online jsou unikátním online prostředím, které umožní žákům i učitelům dlouhodobou společnou práci na sledování a dalším rozvíjení tzv. měkkých dovedností (soft skills). Ty jsou ve školní terminologii označovaných jako klíčové kompetence. V současnosti je v prostředí MUPy online registrováno více než 450 pedagogů z více než tří stovek škol z celé republiky. Jak získat bezplatný přístup? Registrovat se k bezplatnému přístupu můžete na stránce Škola Můj Projekt pomáhá školám Více o MUPech online Prohlédněte si video o práci s prostředím MUPy online. Více informací poskytne: Andrea Vedralová, Škola Můj Projekt tel.: 606 772 409 mail: [email protected] The post Škola Můj Projekt pomáhá školám: Vzhledem k aktuální situaci otvíráme v MUPy online bezplatný přístup k oblasti občanské kompetence appeared first on Škola Můj Projekt.
Vzdělávací společnost Škola Můj Projekt vzhledem k pokračující náročné situaci prodlužuje svou bezplatnou podporu školám. Zájemci mohou v moderním prostředí MUPy online využívat oblast věnovanou rozvoji vlastního učení až do konce školního roku. Přetrváva
projít na článekPřihlaste se na seminář, který vám podrobně přiblíží možnosti rozvoje občanské kompetence ve výuce základních i středních škol. Občanská klíčová kompetence nabízí celou řadu témat a možností k tomu, jak ve výuce pracovat s problémy dnešního světa. Tato ob
projít na článekPro pedagogy jsme připravili dvě nové aktivity do výuky, které jim umožní zařadit do výuky aktuální téma vojenského konfliktu na území napadené Ukrajiny. V organizaci Škola Můj Projekt se dlouhodobě zabýváme rozvojem klíčových kompetencí, mezi které patří
projít na článekNázev projektu: Učíme se přírodní vědy venku na ZŠ Vyžlovka Reg. č. projektu: CZ.06.4.59/0.0/0.0/16_075/0016227 Operační program: Integrovaný regionální operační program Na projekt byla poskytnuta finanční podpora z EU Výzva: 11. výzva MAS Říčansko –
projít na článekNaše mateřská škola je zapojena do projektu spolufinancovaného Evropskou unií : V pohodě a radosti objevujeme svět Cílem projektu je zvyšování kvality, inkluzivity a účinnosti systémů vzdělávání a zajišťování rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání.
projít na článek