Sledujete statistiky návštěvnosti vašeho kamenného obchodu?

Ať už jde o grafické statistiky návštěvnosti, jako například Google Analytics, nebo jen o „surové“ logy ze serveru, pokaždé se díky těmto pomůckám dostávají k provozovatelům webových prezentací cenné informace o návštěvnících stránek. Zpětná vazba je vždy poučením a její analýza může, resp. měla by, vést ke zkvalitňování webového obsahu, jeho snadné dosažitelnosti a použitelnosti a tím pádem ke zlepšování webových služeb. Internet se tak postupně stává uživatelsky příjemnějším prostředím. Jedním ze základních předpokladů takového pokroku je pak skutečnost, že každý uživatel internetu po sobě zanechává ve virtuálním světe nesmazatelné digitální stopy. Je takový koncept možné přenést i do reálného světa? Ano, je to v zásadě možné. Na serveru TechCrunch jsem dnes narazil na zmínku o britské společnosti Path Intelligence, která dokáže monitorovat pohyb zákazníků po obchodě nebo klidně i v celém nákupním centru. To se může hodit, zvláště teď před Vánocemi, kdy se masy konzumentů valí do hypermarketů a nákupních zón jako hejna lačných kobylek. Jak to tedy udělat, aby měl obchodník kobylky řádně pod kontrolou? Předpokládá se, že (skoro) každá kobylka má u sebe mobilní telefon. Ten v pravidelných intervalech vysílá signál základové stanici, aby mu nahlásil svou polohu. Toho využívá systém Path Intelligence, který signál zachycuje a vypočítává z něj polohu zákazníka – kobylky s přesností na 1 metr. Jde tedy o anonymní sledování kobylek, kobylky se nemusí bát, že by bylo narušeno jejich soukromí. Výstupem jsou on-line reporty, které ukazují, kde trávily kobylky nejvíce času, která místa v obchodě byla nejčastěji (nebo nejdéle) navštěvovaná apod. Demo je možné vidět na webu Path Intelligence. Z pohledu technologického vyvstává několik otázek. Třeba to, jestli je služba schopna lokalizovat i výšku, ve které se kobylka nachází, nebo funguje jen v módu 2D. Sedí kobylka na dámském spodním prádle v butiku v prvním patře nebo se láduje zbytky jídla z fast-foofu v černém igelitovém pytli pod butikem v přízemí? Jak často vysílá mobil onen „ping“ na základnu? Dostatečně rychle na to, aby zachytil čilý pohyb kobylky? A z jiného soudku: nebylo by možné u vstupu do obchodu požádat kobylku, aby si dala na končetinu náramek s tzv. tracking cookie, která by lépe spolupracovala s monitorovacím systémem? Mě osobně ale mnohem více zaujal fakt, že v tomto případě se reálný svět inspiruje modelem funkčním ve virtuálním světě. Většinou je tomu totiž naopak, internet spíše přebírá modely zaběhnuté v reálném světě. Znáte nějaké další modely ze světa internetu, které by se s úspěchem uplatnily v reálném světě? The post Sledujete statistiky návštěvnosti vašeho kamenného obchodu? appeared first on HorMart.cz.

projít na článek

Výhody kamenného obchodu

The post Výhody kamenného obchodu first appeared on Nejlepší české vtipy.

projít na článek

Tiscali, Muvi, Centrum, Nova a další manipulovali s návštěvností

V oficiálním měření návštěvnosti českého internetu NetMonitor bylo zjištěno několik případů, kdy měření neprobíhalo v souladu s metodikou. Zjištěno u Centrum Holdings, CET 21 a Goldbach Audience.

projít na článek

Čísla o sociálních sítí: Kolik, kdo, kdy a kde. Statistiky, které vás překvapí

Přemýšlíte, jaké sociální síti věnovat v roce 2024 svou pozornost nebo na jaké trendy se v letošním roce zaměřit? Podívejte se na následující statistiky podle jednotlivých sociálních sítích. Dozvíte se v nich třeba to, že 69 % lidí nakoupí po té, co vidí

projít na článek

Výkonnostní marketing: Měřitelná strategie pro efektivní online propagaci

Výkonnostní marketing je marketingová strategie zaměřená na měřitelné cíle a akce, jako jsou například registrace, přihlášení k odběru novinek, vyplnění objednávky nebo nákup v e-shopu. V dnešní době umožňují online nástroje měřit, vyhodnocovat a optimali

projít na článek

Pozvánka na webinář QUERY A MZDOVÉ STATISTIKY v SOA

Šetřete svůj čas (a zdroje) a využívejte mzdový systém Nugget SW na maximum! Připravili jsme pro vás webinář na vytváření uživatelských sestav, v Nuggetu známé Článek Pozvánka na webinář QUERY A MZDOVÉ STATISTIKY v SOA se nejdříve objevil na NUGGET SW.

projít na článek