Specifické poruchy učení

Dysgrafie, dyslexie, dyskalkulie, S těmito a podobnými výrazy se mnohý rodič poprvé setkává v okamžiku nástupu dítěte do základní školy. U malého školáka se objevují obtíže charakteristické pro tyto dysfunkce. Většinou má dítě problémy s tím, zapamatovat si tvary písmen, spojovat je do slabik a číst je. Při psaní se dopouští mnoha chyb a nedokáže písmenka správně napsat. Takové dítě se jen těžko soustředí a činí mu obtíže zapamatovat si nové informace. A to navzdory tomu, že se jedná o jedince normálního a často obdařeného i nadprůměrnou inteligencí. Pro tyto poruchy učení se běžně používají termíny pocházející z řečtiny. A co vlastně tedy znamenají? dysgrafie – porucha psaní dyslexie – porucha čtení dyskalkulie – porucha aritmetiky dysortografie – porucha gramatiky Poruchy učení bývají velmi často doprovázeny rovněž poruchou pozornosti. Takové dítě se nevydrží zpravidla dlouho soustředit na zadaný úkol, nedokáže dávat pozor, je hyperaktivní, vyrušuje a je považováno za nevychované. Tato porucha bývá označována jako lehká mozková dysfunkce (LMD). Pokud obtíže se čtením, psaním a počítáním u dítěte nevymizí ani během prvních dvou let povinné školní docházky, bude se zřejmě jednat právě o postižení některou ze specifických poruch učení. Při včasné diagnostice těchto poruch, při správném přístupu k těmto dětem a vhodné metodice, je velmi pravděpodobné, že takový člověk bude schopen, bez větších obtíží, vystudovat i vysokou školu. Odhaduje se, že těmito poruchami trpí přibližně 10% všech dětí. Jde jen o hrubý odhad vzhledem k okolnosti, že nedochází k vyšetření všech dětí v populaci. Navíc chlapci jsou postiženi 3x častěji než dívky. Včasná diagnostika je důležitá i proto, aby si rodiče i dítě uvědomili, že se jedná o problém, který se dá pojmenovat a který má řešení.S těmito dysfunkcemi se člověk musí naučit žít a musí se naučit je zvládat. A nejen je, ale i své okolí, protože dítě, trpící některou z těchto poruch, bývá často vystavováno posměchu svých vrstevníků. Takový jedinec má před sebou nelehký úkol. Bojovat s něčím, co si ostatní ani neumějí představit. To vyžaduje obrovskou odvahu, píli, trpělivost a víru v sebe sama. Proto, když uslyšíte v souvislosti se svou ratolestí, vyslovit slovo začínající „dys“, nepropadejte panice. Čeká vás hodně tvrdá práce, vás i vašeho školáka, ale vězte, že bez vaší pomoci a podpory se tahle překážka zdolává jen velmi těžko. Příspěvek Specifické poruchy učení pochází z Asociace neúplných rodin

projít na článek

Také asistentka musí něco umět

Každé povolání je něčím specifické a mnohdy také klade specifické nároky a požadavky na vzdělání a schopnosti lidí, kteří jej vykonávají. číst dál

projít na článek

Dyslexie

vývojová porucha čtení odvozeno od řeckého slova „lexis“, které znamená řeč, jazyk a předpony dys-, která naznačuje, že je něco nedokonalé, nepatřičné patří mezi nejčastější formu specifických poruch učení může být buď vrozená nebo získaná poškozením m

projít na článek

LAXMAN nejlepší cesta dopohody

AVS relaxační přístroje Galaxy, Laxman. Audiovizuální stimulace (AVS) zlepšuje výkonnost mozku, paměť a myšlení, inteligenci. Světelné a zvukové podněty ovlivňují bioelektrickou aktivitu mozku. Každý psychowalkman obsahuje programy pro regeneraci při vyč

projít na článek

Vďaka ešte hlbšej analýze DNA plodu z krvi matky je možné okrem Downovho, Edwardsovho a Patauovho syndrómu odhaliť aj ďalšie poruchy chromozómov. Zistite, ktoré.

TRISOMY test + dokáže na základe DNA analýzy zachytiť prítomnosť 12 syndrómov plodu. Na vyšetrenie postačuje 10 ml krvi matky. Po odbere putuje vzorka do laboratória, ktoré zabezpečí jej spracovanie, analýzu a vyhodnotenie výsledkov. Tie následne tehotnej

projít na článek

Dysgrafie

Příčiny Mezi nejčastější příčiny patří porucha motoriky, porucha motorické koordinace, senzomotorické obtíže, zkřížená nebo nevyhraněná lateralita Lateralita znamená dominanci jedné strany, která souvisí s rozdílnou funkcí pravé a levé hemisféry. Zkřížená

projít na článek