Nikdy není pozdě na to, začít automaticky bidovat. Rozhodli jsme se vám prozradit, jak vlastně pracujeme na tom, aby naši klienti ze zbožáků „vytřískali, co se dá“. Automatickému bidování na Heurece CZ/SK a Zboží se věnujeme už od roku 2014 a zde odtajníme něco málo z našeho fungování a know-how. Jak funguje naše automatické bidování? Jádrem automatického bidování je bidovací algoritmus. Ten zaměstnává tým našich vývojářů a programátoru, kteří ho denně upravují a vylaďují k dokonalosti. Algoritmus je to sice sofistikovaný, ale sám za sebe uvažovat neumí. Bez zásahu zkušených optimalizátorů a marketingových hlav by vám žádné závratné výsledky nepřinesl. Jak to tedy u nás funguje? Algoritmus zpracovává reálná data, která získává jak ze statistik srovnávačů, tak z API srovnávačů (pozice produktu dle ceny, bidovaná pozice atd.). Úkolem optimalizátorů je pak na míru každému e-shopu a každému srovnávači nastavit pravidla bidování. Příklad spolupráce E-shopu se vyplatí inzerovat na srovnávačích při maximálním PNO 4 %. Jednu kategorii bidovat nechce vůbec, protože ví, že v ní není konkurenceschopný a investovat do inzerce se mu zde nevyplácí. Dále má vytipovaných 200 produktů, které jsou pro něj stěžejní – ty chce jednoznačně upřednostnit před ostatními, protože jeho nabídka je zde konkurenceschopná a produkty tvoří většinu obratu. Má také pár produktů, u kterých chce dlouhodobě obsadit bidované pozice, bez ohledu na to, zda je to efektivní nebo ne. Optimalizátor nastaví globální bidování s ohledem na maximální 4% PNO. Od nastaveného maximálního PNO se odvíjí prostor, který produkty k inzerci dostanou (čím nižší PNO, tím rychleji se u produktu, v případě, že nepřijde konverze, vykliká algoritmem vypočtený budget a produkt se z bidování sám automaticky vypne). Dále optimalizátor nastaví bidování pouze pro produkty s dobrou dostupností (např. produkty skladem a do 3 dní, přičemž produkty do 3 dní mohou dostat méně agresivní strategii, než produkty skladem), jelikož zjistí, že některé klientovy produkty mají oproti konkurenci špatnou dostupnost, nejsou tedy příliš konkurenceschopné a není vhodné je na srovnávačích speciálně promovat. Nastavení optimalizátor omezí také tak, aby se nebidovaly produkty, které jsou hodně levné a zobrazují se ve srovnávačích na viditelných pozicích i bez biddingu a zároveň, aby se nebidovaly produkty, které jsou hodně drahé oproti konkurenci. Pro kategorii, kterou si klient nepřeje upřednostňovat, nastaví strategii nebidovat. Stěžejní položky, které chtěl klient maximálně opečovávat, dostanou více prostoru, než produkty v globálním nastavení (optimalizátor jim nastaví např. strategii s vyšším PNO – produkty tak budou mít větší rozpočet a na viditelných pozicích se udrží déle). Pro všechny bidované produkty pak platí to, že pokud se nebudou prodávat a jejich bidování tedy algoritmus vyhodnotí jako neefektivní, z bidované pozice je stáhne. Pokud produktům naopak bidování svědčí a tvoří obrat, bude je algoritmus držet na bidovaných pozicích, dokud se to vyplácí vzhledem k požadavkům na PNO klienta. Výjimkou je pár produktů, které chce klient držet na bidovaných pozicích „ať to stojí, co to stojí“. Ty dostanou speciální strategii, a i když jejich bidování nebude nést kýžený obrat, budou se stále bidovat tak, jak si přeje klient. Cenu za proklik pro každý produkt přenastavuje algoritmus dle potřeby až 12x za den. Algoritmus totiž neustále zpracovává data o útratách, objednávkách, vypočítává informace o budgetech a produkty vypíná a zapíná do bidování. Optimalizátor provádí pravidelné kontroly, aby se ujistil, že je vše v pořádku a není třeba do nastavení zasahovat. Pokud ano (např. klient změní maximální PNO, vliv sezónnosti, konkurence začala více bidovat apod.), hned provede optimalizaci nastavení bidování. U některých e-shopů může dojít správným používáním srovnávačů zboží k několikanásobnému navýšení obratu. Je samozřejmě nutné brát ohled na nabízený sortiment i řadu dalších podmínek. Obchodní tým je s klientem v pravidelném kontaktu a zasílá mu každý měsíc pravidelné reporty efektivity, které s ním následně prodiskutuje. Pokud si klient přeje něco přenastavit (zvýšit dočasně PNO, zviditelnit produkty které zasílá v letáku/běží v TV reklamě, upřednostnit nějakou značku apod.), může se na nás kdykoliv obrátit, optimalizátoři se o to postarají. Kromě automatického biddování nabízíme také další služby jako párování produktů, srovnání cen e-shopů s konkurencí (podklady pro cenotvorbu) či výpis nejprodávanějších produktů na trhu v segmentech e-shopu (top produkty). V našem týmu máme celou řadu certifikovaných specialistů, proto se na nás klienti mohou obrátit se vším, co je ve světě zbožových porovnávačů trápí. Jak začít automaticky bidovat? Stačí se zaregistrovat na našem webu, přidat ke svému účtu srovnávače a vyčkat, než se vám ozve náš obchodní tým. Spuštění a nastavení biddingu pak s vámi dopodrobna projde náš obchodní konzultant. Registrace a přidání srovnávačů k účtu je intuitivní a jednoduché. Zabere jen pár minut. Po registraci zkontrolujeme, zda je váš e-shop vhodný pro spuštění 14denní testovací verze BiddingTools zdarma. Služba totiž není vhodná pro každého. Menší e-shopy mívají k dispozici málo dat, která jsou pro správné fungování algoritmu a vyhodnocování bidování potřeba. Každý segment má logicky svá omezení, co se počtu bidovatelných e-shopů týče. Chceme jednat fér, takže pokud v nějakém segmentu již máme dostatek e-shopů, nepouštíme do testování další. Nechceme totiž ohrozit fungování stávajících klientů kolotočem vzájemného přebidovávání se v rámci jednoho bidovacího systému. Pokud se domluvíme na spolupráci, je pro spuštění testovací 14denní verze zdarma, abyste ověřili, že máte v pořádku: měření konverzí a obratů na srovnávači, ITEM_ID u produktů ve feedu, v případě Heureky vlastnit certifikát Ověřeno zákazníky, nabitý kredit. Samotné bidování pak probíhá prostřednictvím XML feedu. Do struktury vašeho feedu ale nijak nezasahujeme, přidáváme pouze CPC element (CPC = cena za proklik) k jednotlivým produktům, který srovnávač použije v aukci. XML feed přes nás plyne v jinak nezměněné podobě. Klientům, pro které je z nějakého důvodu nevhodné spuštění plně automatického bidování v rámci služby BiddingTools, doporučujeme náš nástroj BiddingManager. Ten propojuje statistiky srovnávačů do jednoho přehledného rozhraní a v něm na základě výsledků inzerce na srovnávačích umožňuje nastavování manuálního i automatického biddingu (přeceňování 12x denně) podle vytvořených jednoduchých pravidel. Máme zkrátka řešení pro každého. Nelamte si s bidováním hlavu a obraťte se na nás. Práci se zbožovými porovnávači uděláme rychleji, efektivněji a levněji, než kdybyste se o to pokoušeli sami. Zkuste to na 14 dní zdarma. Už bidujete? Článek Tajemství zbavené automatické bidování s BiddingTools se nejdříve objevil na Trayto.
Brzy uběhne přesně rok od chvíle, kdy se zrodila myšlenka udělat automatický bidovací algoritmus pro Heureku. A nyní budeme spouštět do testování již třetí verzi nástroje na ovládnutí světa srovnávačů zboží. BiddingTools bude ještě rychlejší, efektivnější
S případovými studiemi jsme si dali na chvíli pauzu, ale výsledky našich klientů jsou tak pěkné, že si je prostě nemůžeme nechat pro sebe. Automatické bidování dokáže s vaší inzercí na zbožácích dělat divy. A e-shop Akinu.cz je toho důkazem. O e-shopu E-
Každý dobrý trenér hledá způsoby, jak zvyšovat výkon svých svěřenců. Hledal ho i Marek Neufus z agentury Performics, který spravuje zbožové porovnávače pro e-shop Bodyworld, a rozhodl se zpestřit cvičební plán e-shopu intenzivním autobiddingem. Jak se aut
Dne 6. 10. 2016 přišlo na svět naše 3. dítko. Těhotenství to bylo náročné, trošku jsme přenášeli. Ani porod neprobíhal zrovna hladce. Ale je na světě – zdravé a plné sil. Nebudeme vám nic nalhávat, je to laboratorní dítě, takzvaně ze zkumavky. Pro někoho
Po nkolika ms c ch pr ce na redesignu spatil svtlo svta n nov , hez , do posledn teky vytunn web www.biddingtools.cz. Chv li to trvalo, ale v sledek stoj za to. N nov kab t se na grafice rce hodn povedl, co mysl te? Co se vlastn zmnilo? Zmnil