V Německu mohou jezdit autobusy rychlostí nejvýše 80 km/h. Pokud řidič autobusu chce jet po německých dálnicích nebo silnicích dálničního typu rychlostí až 100 km/h, musí prokázat, že autobus splňuje předepsané podmínky. Tuto výjimku uděluje příslušný německý úřad. DEKRA CZ a.s. je jediná společnost v ČR, oprávněná provádět příslušné zkoušky dle německých předpisů pro potřeby německých úřadů. Při návštěvě STK lze během kontroly technického stavu autobusu dle české legislativy získat i plaketu TEMPO 100 dle německých předpisů. Technické podmínky pro získání plakety TEMPO 100 výkon motoru min. 11 kW/t celkové hmotnosti vozidla brzdová soustava dle směrnice ES 71/320, resp. předpisu EHK č. 13 úspěšné provedení zkoušky průrazu pneumatiky pro daný typ autobusu pneumatiky na vozidle pro rychlost jízdy 110 km/h vybavení sedadel pro cestující nebo doprovodný personál, před nimiž nejsou žádná další sedadla, nejméně dvoubodovými bezpečnostními pásy vybavení sedadla řidiče nejméně dvoubodovým bezpečnostním pásem ukotvení bezpečnostních pásů dle předpisu výrobce dostatečné zabezpečení sedadla řidiče proti vniknutí předmětů zezadu zabezpečení zavazadel v prostoru pro cestující proti posuvu vybavení autobusu tachografem s měřícím rozsahem do 125 km/h vybavení autobusu omezovačem rychlosti (platí pro autobusy, vyrobené po 1.1. 1988, o hmotnosti › 10 t a s konstrukční rychlostí › 100 km/h) Výjimka TEMPO 100 pro autobusy Změny ve výjimce TEMPO 100 pro autobusy jsou obsaženy v sedmnáctém nařízení ke změně německého národního legislativního předpisu StVO, upravujícího tuto problematiku. Autobusy prvně registrované před 08.12.2007 podmínky stanovené v minulosti pro jízdu rychlostí 100 km/h po dálnicích a silnicích dálničního typu zůstávají i nadále platné absolvovat technickou prohlídku vč. prohlídky TEMPO 100 a získat protokol o pravidelné technické prohlídce, posudek T100, Výjimku T100, plaketu T100 s pečetí v platnosti jsou i podmínky spojené s každoročním ověřením shodnosti údajů tzv. prodloužením. Autobusy prvně registrované v členském státě EU po 08.12.2007 Postup uvedený v předchozím odstavci neplatí! Nutno splnit tyto podmínky: schválení pro max. povolenou rychlost 100 km/h konstruovány převážně pro přepravu sedících cestujících sedadla jsou v provedení pro dálkovou přepravu sedadla (i místa) pro přepravu vozíčkářů vybavena bezpečnostními pásy vybaveny omezovačem rychlosti na max. povolenou rychlost 100 km/h (Vset) odpovídají ustanovením Směrnice 2001/85/ES o zvláštních předpisech pro vozidla určená pro přepravu osob s více jak 8 místy k sezení mimo sedadla řidiče a změnám Směrnic 70/156/EHS a 97/27/ES (Úřední věstník ES 2002 č. L 42 s. 1) ve znění platném v okamžiku prvního uvedení příslušného autobusu do provozu nejsou vybaveny prořezanými pneumatikami na přední řízené nápravě Společnost DEKRA vydává „Potvrzení o plnění ustanovení § 18 odst. 5 č. 3 StVO ve znění 17. nařízení ke změně StVO ze dne 28. 11. 2007“. Cílem je usnadnit případné jednání se silničními kontrolními orgány, resp. zjednodušit dokazování plnění výše uvedených požadavků v provozu pro konkrétní vozidlo. Potvrzení vydáváno na základě kontroly plnění výše uvedených podmínek a prokázáním osvědčení technické způsobilosti vozidla vydáváno na základě žádosti provozovatele autobusu platné do termínu příští technické prohlídky The post TEMPO 100 pro autobusy appeared first on DEKRA CZ a.s..
Stejně jako u autobusů připouští Německá národní legislativa po splnění daných podmínek zvýšení rychlosti z 80 na 100 km/h. Konkrétně se jedná o 9. Vyhlášku o výjimkách k StVO ve znění Třetího nařízení o změně ze 7. října 2005. Výjimky T100 jsou udělovány
projít na článekRychlé tempo současné doby a zvýšené nároky na pracovní výsledky má své dopady na naše zdraví. Stres, migréna, podráždění a únava jsou výsledky tohoto uspěchaného života. Jak s nimi bojovat a vzpružit své tělo? Na to se podíváme v tomto článku.
projít na článekPodzim je období sklizně, kdy shromažďujeme plody přírody a připravujeme se na zimu. Po podzimní rovnodennosti se dny zkracují. Tmavší a chladnější dny nás vybízí, abychom zpomalili své tempo a šetřili naši životní energii pro nadcházející měsíce. Podzim
projít na článekHlavním městem Bulharska je Sofie, zastaralý přepis Sofije se již nepoužívá. Sofie leží na úpatí pohoří Vitoša. V posledních letech za přispění peněz EU se město rozvíjí. Sofie se zařadila mezi města, které mají letiště propojené s centrem města metrem. A
projít na článekMít depresi se stalo součástí moderního životního stylu. Hektické životní tempo, ekonomické tlaky, pracovní stres, problémy v rodině – to vše může k depresi přispět. Trpí jí dvakrát častěji ženy než muži. Deprese není jen onemocnění naší psychiky. Trvá-li
projít na článek