Trayto News #1/2022: Útrata na českých e-shopech přesáhla 220 miliard, cookies a srovnávače zboží, Heureka znovu zdražuje, Češi milují věrnostní programy, nová pravidla pro e-shopaře pro výpočet slev

Co vše stojí za rekordními útratami na českých e-shopech? Jaké úpravy na Heurece a Zboží.cz vás čekají v důsledku změn v cookies? Češi milují věrnostní programy, které jejich benefity nejvíce oceňují? Od kdy a o kolik Heureka zdražuje? Jak zní nová pravidla pro e-shopaře pro výpočet slev a kdy začínají platit? Online tržiště Mall hlásí rekordní růst, jak se také zapojit a kam s ním můžete expandovat? Nejžhavější novinky za poslední měsíc se dočtete v novém díle Trayto News. Zbožové srovnávače Heureka zdražuje ceník prokliků Heureka upravuje standardní ceník prokliků na Heureka.cz, Heureka.sk a přidružených satelitech. Nový ceník je platný od 1. 2. 2022 a dochází k plošnému navýšení cen o 15 %. Úpravy se týkají ceníku prokliků z fulltextového vyhledávání a z detailu obchodu. ➤ Aktuální ceník pro Heureka.cz ➤ Aktuální ceník pro Heureka.sk Heureka: Cookies od roku 2022 jen se souhlasem K tomu, aby Heureka měření konverzí správně fungovalo, jsou využívány cookies.K aktivaci cookies může nově dojít pouze na základě aktivního a předem uděleného souhlasu uživatele. Pokud na vašem e-shopu používáte měřící kód Heureky, nemusíte nic měnit. Dokonce ani nemusíte získávat souhlas uživatele s aktivací těchto cookies. Heureka se o vše postará. ➤ Více o používání cookies Heureka aktualizuje widgety a ikonky Ověřeno zákazníky Widgety i ikonky Ověřeno zákazníky byly upraveny tak, aby od 1.1.2022 nedocházelo při jejich používání k jakémukoliv ukládání nebo čtení cookies. U dříve implementovaných widgetů/ikonek je nutné provést jejich manuální aktualizaci na novou verzi. Aktualizované widget scripty najdete na Heurece v administraci obchodu v sekci Ověřeno zákazníky. Slevové kódy na Heurece Heureka.cz zavedla novinku v podobě slevových kódů. Pokud nabízíte slevový voucher, který může zákazník při nákupu uplatnit, využijte nový tag <SALES_VOUCHER> a tuto informaci zašlete i na Heureku. Při využití tohoto tagu můžete následně zaslat Heurece sníženou cenu v tagu <PRICE_VAT>. ➤ Jak fungují slevové kódy na Heurece Zboží: Otázky a odpovědi ke změnám v retargetingu a měření konverzí Seznam.cz odpovídá na nejčastější otázky ohledně změn v měření konverzí. Mimo jiné je důrazně doporučeno zasílat v měřícím kódu nový parametr consent. Pokud uživatel webu souhlas s měřením konverzí neudělí, část konverzí bude i tak započtena, a to jiným způsobem než pomocí cookies (místo toho, aby ve statistikách konverze zcela chyběly). ➤ Více o změnách v měřících kódech Zboží: Nové kategorie a parametry od ledna 2022 Od ledna 2022 došlo na Zboží.cz k přidání následujících kategorií: Termofory, Masážní rollery, tyče a destičky, Akupresurní podložky a polštáře, Masážní míčky, Baňkování. Rovněž vznikly nové parametry, které je doporučeno vyplnit, aby si uživatelé mohli snadno vyfiltrovat jednotlivé nabídky. ➤ Nové kategorie a parametry na Zboží.cz Byznys Útrata na českých e-shopech přesáhla 220 miliard Navzdory výkyvům v průběhu roku 2021 vzrostl obrat všech tuzemských e-shopů meziročně celkem o 14 procent na 223 miliard korun. Růst byl nejpomalejší od roku 2013. Podle analýzy byl meziročně nejsilnější první kvartál roku 2021. Závěr roku, kdy probíhá tradičně nejsilnější vánoční sezóna, přinesl dokonce meziroční pokles. Významnou roli v e-commerce hrály otevřené kamenné prodejny. ➤ Všechny výsledky analýzy Český retail 2021 V roce 2021 vstoupil na maloobchodní trh největší počet nových značek za poslední tři roky. Zejména značky módní Primark, HalfPrice, Anson´s, Versace. K novým značkám na českém trhu patří také Cinemax, Clever Fit, OneGym. Lidé nakupují méně často, za to za jednu návštěvu utratí daleko více. Vítězem 18. ročníku soutěže Mastercard Obchodník roku 2020 se stala síť lékáren Dr.Max, která tak nahradila řetězec IKEA, vítěze předešlých ročníků. ➤ Přehled událostí v českém retailu v 2021 Expresní doručení potravin zkouší další hráč Takzvaná “quick commerce” je nastupujícím trendem nejen v Česku. Na trh již ke konci prosince 2021 vstoupila společnost Bolt se svým Bolt Marketem. Podobně jako konkurence se zaměřuje na dovoz potravin a dalšího sortimentu supermarketů. Zatím působí pouze v Praze, avšak během roku je plánováno pokrytí většiny krajských měst. ➤ Více o Bolt Market Nový výpočet slev nejen během Black Friday Od května 2022 by měla začít platit nový pravidla na ochranu spotřebitelů. Nově se bude sleva vypočítávat z nejnižší ceny, kterou výrobek stál za posledních 30 dnů. Nová pravidla znamenají pro e-shopaře konec falešných slev, zároveň tím získají větší důvěryhodnost u svých zákazníků. ➤ Podrobnosti o změnách ve výpočtu slev IKEA: zdražování a rozvoz potravin V důsledku inflace a růstu cen napříč celým dodavatelským řetězcem IKEA oznámila zdražování sortimentu. Novinkou je spojení s rozvozovou službou Wolt, přes kterou si mohou zákazníci v Praze, Brně a Ostravě objednat oblíbené potraviny. ➤ Číst více Růst e-shopů velkých kamenných hráčů Analýza společnosti Shopsys ukázala, že e-shopy velkých kamenných hráčů vzrostly za poslední dva roky o 149 %. Jejich procentuální nárůst oproti celému trhu je více než trojnásobný. Návrat zákazníků do offlinu se neočekává a uspějí ti hráči, kteří umí skvěle propojit svět onlinu a offlinu. Co podle Shopsys čeká e-commerce v budoucích letech se dozvíte v článku. ➤ Výsledky analýzy Shopsys  Doručování potravin skrze Grovy Německý startup Grovy nabízí rychlé doručování potravin a Česká republika se stává jedním z prvních trhů, na který vstupuje. Oproti konkurenci chce vynikat svou bleskovou doručovací dobou slibuje dovézt zboží do 10 minut od objednání. Ze začátku bude doručovat pouze potraviny. ➤ Podrobnosti o Grovy Mall nabírá přes 300 nových e-shopů měsíčně Online tržiště Mall rekordně roste a hlásí stále větší počet nových partnerských e-shopů. Obchodníkům se navíc díky partnerství daří rychle růst i expandovat. Na internetové tržiště vstupují jak kamenné prodejny, tak již zaběhlé e-shopy. Nyní Mall nabízí přes 2,6 milionu položek napříč všemi kategoriemi. ➤ O růstu Mall marketplace Rohlík investuje miliardu korun do automatizace skladů Přes miliardu korun hodlá český internetový obchod Rohlík.cz investovat do automatizace skladů v Praze, Vídni a Hamburku. Zboží bude uzpůsobeno tak, aby si je sama mohla hledat robotická vozítka. Cílem je zvýšení produktivity a více uložného prostoru v distribučních centrech. ➤ Dozvědět se více o automatizaci skladů Pokuta pro Amazon ve výši 1,13 miliardy eur Internetový obchod Amazon obdržel pokutu ve výši 1,13 miliardy eur, což je v přepočtu necelých 29 miliard korun. Itálie vyměřila společnosti pokutu v této výši za zneužití dominantního postavení na trhu. Společnost s jejím udělením nesouhlasí a hodlá se odvolat. ➤ Více o pokutě pro Amazon Tomáš Čupr a Ivo Lukačovič radí, jak uspět v byznysu Tomáš Čupr a Ivo Lukačovič publikovali prvního ledna na sociální síti Twitter své zkušenosti s podnikáním. Tomáš Čupr, zakladatel Rohlíku, publikoval devět příspěvků, kde zformuloval hlavní body, které se při své cestě k úspěchu naučil. Ivo Lukačovič, zakladatel Seznamu, uvedl, že velké firemní úspěchy jsou většinou zásluhou jen pár lidí, kdy jejich zápal a vize rozhoduje o úspěchu. ➤ Číst rady jak uspět v byznysu Lidé v Česku využívají průměrně 12 věrnostních programů Podle výzkumu agentury Incomind průměrný dospělý Čech využívá 12 věrnostních programů. Desetina Čechů využívá dokonce více než 20 programů. Více než čtvrtinu programů představují potravinářské řetězce. ➤ Výsledky výzkumu zaměřeného na věrnostní programy Grizly: Expanze a bezobalový prodej E-shop Grizly.cz, nabízející ořechy, sušené ovoce, vitamíny a doplňky stravy chce dále růst. Přebral nové haly, díky nímž ztrojnásobí prostory pro výrobu i skladování. Grizly se chystá expandovat do Polska. V České republice spustil bezobalový prodej v řetězci Albert. ➤ Zjistit více o plánech Grizly Alibaba se zaměří na e-commerce v zahraničí Čínský internetový obchod Alibaba se zaměří na elektronické obchodování v zahraničí. Tímto krokem chce podpořit růst objemu prodejů. Alibaba rovněž snížila prognózu příjmů původně měly růst o 29,5 %, nyní je stanoven růst v rozmezí 20 až 23 %. ➤ Podrobnosti o krocích Alibaby COOP otevírá obchod bez prodavačů Síť družstevních prodejen COOP v únoru spustí koncept, který se obejde bez stálé přítomnosti personálu. Zákazník bude moci do prodejny vstoupit na základě ověření identity, se speciální aplikací v telefonu. Půjde zde nakupovat i v noci. ➤ Více o novém konceptu COOP prodejen Vuch získala investici od fondu eRockets Fond eRockets chce pomoct české módní značce Vuch, aby do pěti let vyrostla ve firmu s miliardovým obratem. Za investici získávají eRockets 15% podíl ve firmě Vuch. Česká módní značka průběžně sílí. V meziročním porovnání zaznamenala růst obratu o více než 130 procent. ➤ Více informací o investici do Vuch Podcasty a rozhovory ROZHOVOR: Chyba byla, že jsem nešel za investory. Nechtěl jsem být ten, který za nimi půjde brečet, říká Petr Král, CEO Factcool Čech Petr Král v rozhovoru popisuje příběh módního e-shopu Factcool, jehož vedení přebral v roce 2019 s jediným úkolem – přijít s reorganizačním plánem a firmu zachránit. Jak se mu podařilo firmu zachránit a na čem Factcool pracuje aktuálně se dočtete v rozhovoru. ➤ Přečíst rozhovor s Petrem Králem ROZHOVOR: Chceme rozjet auta, reality, expanzi i druhojakostní platformu, říká Jan Sadílek, nový šéf Aukra Jan Sadílek, výkonný ředitel Aukra a bývalý marketingový ředitel Alzy, se v rozhovoru rozpovídal mimo jiné o tom, že chce na online tržišti prodávat v aukcích domy i auta. Aukro však nadále zůstane i tržištěm pro starožitníky. Co dalšího Aukro plánuje? ➤ Přečíst rozhovor s Janem Sadílkem ROZHOVOR: Je to největší expanze v historii firmy, říká o expanzi na tři další trhy spolumajitel Pilulky Jak se dařilo Pilulce v loňském roce? Na co padly nejdražší investice? Proč chce Pilulka proměnit lékárenský trh nejen v Česku, ale i v Evropě a na jaké nové trhy se tento rok chystá? O tomto a spoustu dalším se v rozhovoru pro Seznam Zprávy rozpovídal Martin Kasa, spolumajitel Pilulky. ➤ Přečíst rozhovor s Martinem Kasou Víte o dalších novinkách, které hýbou online světem? Nebo se něco velkého děje přímo u vás a myslíte, že bychom o tom měli napsat? Dejte nám o tom vědět na [email protected]. Článek Trayto News #1/2022: Útrata na českých e-shopech přesáhla 220 miliard, cookies a srovnávače zboží, Heureka znovu zdražuje, Češi milují věrnostní programy, nová pravidla pro e-shopaře pro výpočet slev se nejdříve objevil na Trayto.

projít na článek

Heureka v 2017 zdražuje, zapláčou e-shopaři?

Prostřednictvím zpravodaje včera Heureka informovala o novém ceníku prokliků 2017 platném od 1. 1. 2017. Pokud pravidelný e-mailing neodebíráte a novinka vám unikla, pozorně čtěte. Uvedené ceny se vás týkají, pouze pokud se e-shop do sekce Heureka.cz pro

projít na článek

Velký přehled výprodejů: Heureka hlídá slevy

Na stránce vyprodej.heureka.cz spustila Heureka novoroční speciál, který pomáhá uživatelům zorientovat se v povánočních výprodejích. Stránka třídí nabídky podle skutečné ceny produktu, takže rozhodujícím faktorem pro zařazení právě vaší nabídky je minimál

projít na článek

Trayto News #2/2021 Česko objevuje marketplace, další hráči vstupují do online prostředí, jak se během pandemie změnilo nákupní chování u českých žen a další novinky z e-commerce

Jak se vyvíjejí marketplace ve světe, jaké poskytují výhody a proč dobývají e-commerce?  Na které trhy expanduje český módní e-shop Zoot? Jak se změnilo nákupní chování českých žen během pandemie? Která akvizice silně zasáhne trh streetwear módy? A jaké z

projít na článek

BiddingNews #02/2020: Biddingtools Group se mění na trayto, srovnávače Zboží a Heureka se vrátily ke standardním ceníkům, Glami zkoumalo módní trh

nor byl bohat na intern zmny. Spojili jsme se s investin skupinou ette a Biddingtools Group s.r.o. se t m mn na trayto a.s. Srovn vae Heureka i Zbo pracuj na dal ch vylep en ch a dobrou zpr vou pro inzerenty bylo zlevnn proklik, pesnji n vrat ke s

projít na článek

Trayto News #5/2022: E-commerce stále zpomaluje, české e-shopy ztrácí miliardy ze zisku, Notino se vrací na Ukrajinu, Zásilkovna testuje doručování balíků na elektrokolech

Evropská e-commerce stále zpomaluje, jde o dočasný trend nebo o signál větší změny chování spotřebitelů? České e-shopy ztrácí vlastní vinou miliardy ze zisku, co za tím stojí? Co nejčastěji nakupují online Evropané a co Češi? Zásilkovna testuje doručování

projít na článek