Vánoční sezóna v plném proudu, proč letos začala zase o něco dříve? Proč a jak inzerovat na německém Kaufland Marketplace? Cena a kvalita už nejsou při nákupu klíčové, na které faktory spotřebitelé pohlížejí? Který potravinový řetězec plánuje v Česku spuštění kamenných prodejen bez personálu? Zboží.cz umožní inzerovat bazarové produkty a zvyšuje cenu prokliků. Další novinky z e-commerce najdete v článku. Zbožové srovnávače Heureka: Spuštěné kategorie a plánované content změny v září V září se Heureka zaměřila například na tyto kategorie: VoIP telefony, Vysílačky, Webkamery, Sety klávesnic a myší, Myši, Hry pro PC, Nože, Brusle na led, Cyklistické helmy, Podložky na cvičení, Snowboardy, Boty na snowboard. Došlo také k rozdělení kategorií Pevné disky a Reproduktory a reprosoustavy. ➤ Více o contentových změnách na Heurece Zboží.cz zvyšuje minimální cenu prokliku Zboží.cz upravuje minimální cenu prokliku pro hlavní sezónu 2021 a to s platností od 15. 10. 2021 do 31. 1. 2022. Změna proběhne jako obvykle automaticky. ➤ Více o změně CPC zdroj: Zboží.cz Zboží.cz umožní inzerovat bazarové zboží Už brzy nabídne Zboží.cz e-shopařům možnost inzerce rozbaleného a použitého zboží tam, kde ho lidé nejčastěji hledají – na Sbazar.cz. Spuštění je naplánováno na konec roku 2021. Nabídky je ale možné zařadit do feedu Zboží.cz už teď. ➤ Inzerce bazarových položek prostřednictvím Zboží.cz Zboží.cz Nové kategorie a parametry V září došlo k založení kategorie Příslušenství k helmám na motorku a Tyče a opěry k rostlinám. V některých sekcích byly založeny také nové parametry. Vše se dozvíte v článku. ➤ Více o nových kategoriích a parametrech Byznys Význam online tržišť stále roste 62 % e-commerce po celém světě se uskutečňuje přes online tržiště, která používá 6 z 10 nakupujících. E-shopy využívají stále více možnost prodávat do zahraničí přes silnější partnery v podobě marketplace. Je to nejjednodušší cesta, jak se tam dostat. Podle Daniela Cikánka z Expando bude za pět let standardem zaměstnávat člověka na pozici marketplace expert. Co dalšího nás v budoucnu v souvislosti s marketplace čeká? Přečtěte si pár zajímavostí, které zazněly na International E-commerce Summit. ➤ Podrobnosti z International E-commerce Summitu Proč inzerovat na Kaufland Marketplace? Kaufland.de (dříve real.de) je třetí největší prodejní platformou v Německu. Měsíčně jej navštíví přes 32 milionů zákazníků, kterým nabízí zboží ve více než pěti tisících kategoriích. Kaufland Marketplace má obrovský dosah a aktuálně roste podstatně rychleji než německý trh. S nástrojem Xemel se na německý Kaufland dostanete poměrně rychle a jednoduše, co pro to můžete udělat, se dozvíte v článku. ➤ Číst o inzerci na Kaufland.de Obchod se ještě nevrátil do stavu před covidem Konference Retail Summit 2021 se ohlédla za loňským rokem. Retail se nevrátil do stavu před covidem, spotřebitelé se polarizují a roli hraje nejen finanční situace, ale i další faktory jako to, zda mají lidé očkování, pracují z domova, cestují nebo se mohou bavit mimo domov. ➤ Přečíst zajímavosti z Retail Summitu Maloobchod se dál probírá k životu Tržby v maloobchodě v srpnu meziročně stouply o 4,1 procenta. Jde o šestý růst v řadě, proti červencovým čtyřem procentům je srpnový růst rychlejší, proti předchozím měsícům ale pomalejší. Vyplývá to z dat, která nedávno zveřejnil Český statistický úřad. ➤ Více o stavu maloobchodu Cena a kvalita už nejsou při nákupu klíčové Výzkum společností Accenture Strategy a Accenture Interactive zanalyzoval více než 80 faktorů ve 14 průmyslových odvětvích a zjistil, že za posledních 18 měsíců se výrazně změnilo to, co spotřebitelé považují při nákupu za důležité. Při rozhodování spotřebitelů o nákupu je důležitých pět oblastí, které jsou převáží i vliv ceny a kvality. Jedná se o oblast zdraví a bezpečnosti, oblast služeb a osobní péče, jednoduchost a pohodlí nákupu, původ produktu a pověst firmy i výrobku. Zajímavé je, že tyto faktory nejsou důležitých jen pro generaci Z a mileniály, ale i pro ostatní demografické skupiny. ➤ Podrobně o studii Vánoční sezóna v plném proudu Standardně startují předvánoční prodeje až ke konci října či v listopadu. Obchodníci se ale shodují, že Vánoce letos začaly dříve než jindy. Některé obchody zaznamenaly nástup vánoční sezóny už v polovině srpna. Lidé se bojí toho, že zboží nebude nebo že zdraží. Také dopravci apelují na brzké nákupy a očekávají problémy s doručením zboží objednaného na poslední chvíli. ➤ O vánoční sezóně 2021 Amazon v ČR otevře druhé distribuční centrum V Kojetíně na Přerovsku vznikne nové robotické distribuční centrum Amazonu. Stavba logistického centra má být dokončena příští rok a jeho plné zprovoznění je naplánováno na rok 2023. Vznikne více než dva tisíce pracovních míst. ➤ O novém distribučním centru Amazonu Natland prodává své módní e-shopy včetně ZOOTu Investiční skupina Natland prodává skupinu e-shopů s módou sdružených pod značku Digital People (kam patří např. ZOOT nebo Bibloo). Digital People kupuje slovenská skupina Across. ➤ Více o transakci COOP avizuje spuštění prodejny bez personálu Skupina COOP loni spustila vlastní e-shop. Na příští rok se chystá v Česku otestovat po vzoru vlastních poboček ve Švédsku a Norsku koncept prodejny bez personálu. Prodejny měly nabízet omezený sortiment, který nebude zahrnovat například čerstvé zboží na váhu. Cílem je udržet vesnické prodejny, které často představují místo pro setkávání, ale mzdy zaměstnanců představují nejvyšší nákladovou položku. Vedle COOPu už prodejny bez personálu několik let úspěšně provozuje Amazon pod názvem Amazon Go. ➤ O COOP prodejnách bez personálu Billa bude spouštět e-shop s potravinami Při příležitosti třicátého výročí na tuzemském trhu ohlásila síť supermarketů Billa plánování spuštění vlastního e-shopu. K online nákupu bude hned na startu k dispozici nabízet až patnáct tisíc položek, které by si zákazníci mohli po objednání nechat jak doručit přímo domů, tak vyzvednout na jedné z více než dvou stovek poboček napříč republikou. ➤ Podrobnosti o Billa e-shopu Zásilkovna doručuje do SAE Zásilkovna již nyní doručuje zboží do všech zemí ze Spojených arabských emirátů od 375 Kč. Zanedlouho přibude možnost doručování také do Kataru, Saudské Arábie či Ománu. K expanzi stačí mít e-shop s mutací v angličtině. ➤ Doručení do SAE Bonami expanduje do dalších zemí Evropy Loni vyrostlo Bonami meziročně v tržbách o 40 %, v zisku dokonce trojnásobně. Doposud působilo bonami kromě domácí České republiky také v Polsku, na Slovensku, v Rumunsku a Maďarsku. Nově mohou zákazníci nakoupit zboží od Bonami také ve Slovinsku, Chorvatsku, Litvě a Lotyšsku. Všechny trhy Bonami obsluhuje z centrálního skladu v Praze. ➤ O expanzi Bonami Aktin rozšiřuje sortiment o oblečení Brněnský e-shop se zdravou výživou Aktin rozšiřuje svůj sortiment o segment vlastního oblečení. Oblečení navrhuje s ohledem na udržitelnost i detaily, které běžně zůstávají v módě spíš opomíjené. Zákazníci si mohou už teď nakoupit oblečení na cvičení i volný čas v minimalistickém designu a z prémiových materiálů. ➤ Více o kolekci oblečení od Aktin Podcasty a rozhovory E15 Cast: Vánoce budou náročné, chybí pracovníci i haly říká Simona Kijonková Jak se Zásilkovna chystá na vánoční sezónu? Jak získává zaměstnance při nedostatku zaměstnanců na českém pracovním trhu? A jaké plány a inovace chystá na příští rok? O tom se bavil Nikita Poljakov se zakladatelkou Zásilkovny Simonou Kijonkovou. Mimo jiné byla řeč o automatizaci procesů a provozu i robotizaci. ➤ Poslechnout E15 Cast se Simonou Kijonkovou Heureka podcast: S Pilulka.cz jsme záměrně vybírali prostředí, které bylo neinovativní, říká Martin Kasa Pozvání Tomáše Bravermanna do podcastu přijal český podnikatel Martin Kasa, spoluzakladatel Kasa.cz a Pilulka.cz. Na startu Pilulky fungovali všichni její velcí konkurenti pouze v kamenných prodejnách. Do onlinu se pak dostávali až s prodlevou v řádu let. K jaké došlo transformaci lékárenského odvětví za posledních 8 let? V rozhovoru mimo jiné uslyšíte také o Pilulka Lab – projektu, který firma skrze StartupYard založila pro budování spolupráce se zajímavými projekty v oblasti telemedicíny, zdravotnictví a lékárenství ve střední Evropě. ➤ Poslechnout podcast s Martinem Kasou Víte o dalších novinkách, které hýbou online světem? Nebo se něco velkého děje přímo u vás a myslíte, že bychom o tom měli napsat? Dejte nám o tom vědět na [email protected]. Článek Trayto News #10/2021: Vánoční sezóna v plném proudu, proč a jak inzerovat na německém Kaufland Marketplace, Zboží.cz umožní inzerovat bazarové produkty a zvyšuje cenu prokliků, cena a kvalita už nejsou při nákupu klíčové se nejdříve objevil na Trayto.
Kaufland.de (dříve real.de) je třetí největší prodejní platformou v Německu. Měsíčně jej navštíví přes 32 milionů zákazníků, kterým nabízí zboží ve více než pěti tisících kategoriích. Kaufland Marketplace má obrovský dosah a aktuálně roste podstatně rychl
V sousedním Německu je marketplace Kaufland.de velmi oblíbeným tržištěm. Inzeruje na něm více než 7 000 prodejců ve více než 5 000 kategoriích. Nyní Kaufland avizuje otevření své online prodejní platformy také českým a slovenským zákazníkům. Ke spuštění d
Mezinárodní online tržiště Kaufland propojuje tisíce prodejců a miliony zákazníků na třech trzích v Česku, na Slovensku a v Německu. A protože se Vánoce kvapem blíží, přináší Kaufland přehled tipů, které prodejcům pomohou navýšit obrat nejen během hlavní
V Xemelu se pořád něco děje! Aby vám nic neuniklo, sepsali jsme vám přehled nejdůležitějších novinek a úprav z poslední doby. Uvařte si kafe nebo čaj a dejte se do čtení. Sloučení produktových dat z více feedů Před nedávnem jsme v Xemelu spustili vámi dl
Prostřednictvím zpravodaje včera Heureka informovala o novém ceníku prokliků 2017 platném od 1. 1. 2017. Pokud pravidelný e-mailing neodebíráte a novinka vám unikla, pozorně čtěte. Uvedené ceny se vás týkají, pouze pokud se e-shop do sekce Heureka.cz pro