Trayto News #4/2021: Rostoucí požadavky Čechů na ekologický dopad e-shopů, nové online tržiště s potravinami vstupuje do Česka, rozsáhlá expanze Favi, rekordní útraty spotřebitelů v onlinu, komplikace jménem brexit

Češi chtějí ekologicky udržitelnější e-shopy, jsou ochotni vzdát se i komfortu? Na jakou výši se ve 2020 vyšplhaly útraty spotřebitelů v onlinu v celosvětovém měřítku? Který hráč je u nás nováčkem na poli online prodeje potravin? Jaké jsou reálné dopady brexitu na dodávky zboží z Velké Británie? I na tohle najdete odpověď v nejnovějším vydání Trayto News. Zbožové srovnávače Heureka: Služba Ověřeno zákazníky mění podmínky Od 1. 4. 2021 platí dvojnásobná lhůta (180 dní) pro sběr nezbytného počtu recenzí potřebných k získání certifikátu.  Mění se také defaultní nastavení a doba odesílání samotných dotazníků. Doba odeslání dotazníku se nově počítá na základě tagu DELIVERY_DATE, tedy reálné dostupnosti produktu uvedené v XML feedu e-shopu. ➤ Podrobnosti o změnách v Ověřeno zákazníky Modrý a zlatý certifikát Ověřeno zákazníky Heureka: Uživatelé nejvíce při nákupu hledí na recenze e-shopu Recenze jsou pro zákazníky nejdůležitějším faktorem při výběru e-shopu či produktu. Vyplývá to z výzkumu Heureky.cz, do kterého se zapojilo téměř 600 respondentů. 77 % českých uživatelů uvádí, že jejich volbu ovlivňují právě recenze daného e-shopu. na druhém místě skončila cena produktu (75 % dotázaných). ➤ O průzkumu Heureky Zboží.cz: Spojení Intime a Uloženky sebou nese změny v nastavení na Zboží.cz Síť výdejních míst Uloženka a dopravce InTime se spojili a změnili na WE|DO. Tato změna se projevila i v administraci Zboží.cz. Síť výdejních míst Uloženka se přejmenovala na WE|DO Uloženka a dopravce InTime na WE|DO HOME. Pro nastavení nové dopravy je nutné provést změny v administraci Zboží.cz, případně v XML feedu. ➤ O WE|DO na Zboží.cz Nové kategorie a parametry na Zboží.cz od dubna 2021 Zboží.cz přináší přehled nově založených kategorií a parametrů a dalších změn, ke kterým došlo během března. Došlo například ke změně parametrů v rámci nových energetických štítků u některých spotřebičů. ➤ Podívat se na novinky na Zboží.cz Byznys V roce 2020 spotřebitelé v onlinu utratili o 900 miliard dolarů více Podle Mastercard Economics Institute spotřebitelé po celém světě utratili v roce 2020 u online maloobchodníků o 900 miliard dolarů více než v předchozím roku. ➤ Podrobnosti o elektronickém obchodování ve světě Favi se chystá do 10 dalších zemí Favi, které každoročně roste zhruba o 40 %, působí v současnosti na českém, slovenském, maďarském, rumunském, polském a chorvatském trhu. Rádo by ale expandovalo do deseti dalších zemí ročně. Již brzy dojde ke spuštění Favi ve Švédsku, Itálii a Velké Británii. Pokračovat v expanzi se bude ve Skandinávii, na jihu ve Španělsku a v Portugalsku. ➤ Více o expanzi Favi Online tržiště s potravinami Everli vstupuje do Česka Do Česka vstupuje italský startup Everli. Nákupní online platforma, do které se mohou zapojit maloobchodníci s potravinami. Vzniká tak nová konkurence pro zavedené služby jako je Rohlík nebo Košík. Oproti nim však Everli neprodává vlastní zboží, nedisponuje sklady ani  ani složitou logistiku. Služba je postavená na osobních asistentech, kteří pro zvolený nákup do obchodu zajdou a donesou ho zákazníkovi domů. ➤ Přečíst více o Everli Dodávky zboží mezi VB a Českem zpomaluje brexit i covid Souběh koronavirové pandemie s brexitem způsobuje, že se dodávky mezi Českem a Velkou Británií prodlužují o týden i déle. Zároveň je doručení balíků dražší. Očekává se, že administrativní zátěž prodražující přepravu z VB přetrvá i po zeslábnutí probíhající pandemie. ➤ Číst další informace  Amazon v Evropě se rozšiřuje o 1 461 nových prodejců denně Amazon v Evropě letos přivítal 115 453 nových prodejců (1 461 denně). Většina nových prodejců se na Amazon připojila ve Velké Británii, Nizozemsku a Německu. Pokud tento trend bude nadále pokračovat do konce tohoto roku půjde o více než půl milionu nových prodejců. ➤ O Amazonu v Evropě Zásilkovna spojuje síly s Lidlem Na nově otevřených provozovnách společnosti Lidl bude Zásilkovna instalovat své Z-Boxy, bezdotyková samoobslužná výdejní místa. Zásilkovna spustila Z-Boxy loni na konci září. Aktuálně jich v Česku funguje 102 a letos plánuje jejich počet rozšířit o tisíce dalších. ➤ Přečíst více Češi chtějí zelenější e-shopy a jsou ochotni vzdát se i komfortu Spolu s růstem české e-commerce rostou i požadavky Čechů na ekologický dopad e-shopů. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), zákazníci v Česku jsou připraveni se s ohledem na ekologickou udržitelnost ve svých očekávání uskromnit. ➤ Prohlédnout výsledky výzkumu Astratex míří na na německy mluvící trhy Už letos by firma měla expandovat na německy mluvící trhy a začít zboží prodávat na online tržištích jako Amazon nebo polské Allegro. Astratex v loňském roce dosáhl na deseti trzích, kde působí, na obrat ve výši 800 milionů korun. Letos zřejmě překoná miliardu. ➤ O plánech Astratexu Podcasty a rozhovory Z-Talks od Zásilkovny Dvacátý pátý díl podcastu je věnovaný BeruKrouzky.cz,  jejímž cílem je rozšířit možnosti aktivit pro děti ve školách a školkách. O poskytování vybavení a know-how učitelům nebo třeba workshopech pro dětské pacienty v nemocnicích se Milan Šmíd pobavil s Emilem Langrem.  Ve 26. díle Z-talks, vyzpovídal Milan Šmíd Jana Herku, CEO e-shopu s ručně vyráběným nábytkem wuders.cz. Milovníky módy potěší 27. díl podcastu s Lenkou O’Neill, zakladatelkou e-shopu Tamsin.cz. Pozvání do 23. dílu podcastu přijal Petr Kaczor z THIMM.CZ, výrobcem vlnité lepenky a krabic. ➤ Poslechnout 25. díl podcastu ➤ Poslechnout 26. díl podcastu ➤ Poslechnout 27. díl podcastu ➤ Poslechnout 28. díl podcastu Heureka podcast Zajímavým hostem Heureka podcastu je Tomáš Čupr, zakladatel a CEO Rohlík.cz. který nastíní investiční příběh Rohlíku, 5miliardový fundraising i plány do budoucna. ➤ Poslechnout Heureka podcast Rozhovor: Jaromír Kijonka Lidé na home officu čočky nenosí, přesto rosteme Přečtěte si rozhovor s Jaromírem Kijonkou, spoluzakladatelem Alensy, jednoho ze tří největších evropských e-shopů s kontaktními čočkami a brýlemi. Alensa dodává zboží do všech zemí Evropské unie, ale také do Ruska, Norska či Švýcarska. Už v roce 2018 Alensa překročila obrat ve výši miliardy korun. Jakým výzvám Alensa čelila v posledních letech a co plánuje do budoucna? ➤ Přečíst rozhovor Víte o dalších novinkách, které hýbou online světem? Nebo se něco velkého děje přímo u vás a myslíte, že bychom o tom měli napsat? Dejte nám o tom vědět na [email protected]. Článek Trayto News #4/2021: Rostoucí požadavky Čechů na ekologický dopad e-shopů, nové online tržiště s potravinami vstupuje do Česka, rozsáhlá expanze Favi, rekordní útraty spotřebitelů v onlinu, komplikace jménem brexit se nejdříve objevil na Trayto.

projít na článek

Trayto News #5/2021: Packeta i Amazon vykazují rekordní první čtvrtletí, rok s koronavirem změnil oblékání Čechů, Mall půjčuje e-shopům, budoucnost nakupování, composable commerce, novinky na srovnávačích

Packeta i Amazon vykazují rekordní první čtvrtletí, co za tím stojí? Jak změnil rok s covidem oblékání Čechů? Jaká nás čeká budoucnost v rámci online nakupování? Proč by vás měla zajímat composable commerce? Který nový hráč vstoupil do onlinu, jaké jsou n

projít na článek

Srovnávač Favi: Nakupujte nábytek za nejlepší ceny

Sháníte nové vybavení do své domácnosti a chcete nakoupit za nejvýhodnější cenu? Vyzkoušejte srovnávač eshopů Favi, který porovnává především ceny nábytku. Lze tu nalézt ale i další zboží jako povlečení, svítidla a bytové dekorace.

projít na článek

Trayto News #2/2021 Česko objevuje marketplace, další hráči vstupují do online prostředí, jak se během pandemie změnilo nákupní chování u českých žen a další novinky z e-commerce

Jak se vyvíjejí marketplace ve světe, jaké poskytují výhody a proč dobývají e-commerce?  Na které trhy expanduje český módní e-shop Zoot? Jak se změnilo nákupní chování českých žen během pandemie? Která akvizice silně zasáhne trh streetwear módy? A jaké z

projít na článek

Dva roky pandemie: Češi jsou matadoři v nákupech online i ve využívání finančních technologií

Poslední dva roky byly naprosto výjimečné i při pohledu na nákupní chování Čechů. Velká část kamenných obchodů se přesunula do online světa a jejich zákazníci je následovali. Kromě nakupování si tak vyzkoušeli nové platební metody či různé možnosti doručo

projít na článek

Trayto News #7:/2021: Zásilkovna a doručení na adresu, Decathlon tržiště, obchody na WhatsApp, studie prodeje do Polska, noví dopravci na Heurece

S jakými velkými novinkami přišla Zásilkovna tentokrát? Proč je v Česku čím dál těžší udat hotovost a mají vůbec obchodníci právo hotovost nepřijímat? Jaké novinky si pro uživatele WhatsApp připravil Facebook? Kteří giganti spojují síly v onlinu? A co je

projít na článek