Většina českých e-shopů neprosperuje, jak se bude česká e-commerce dále vyvíjet? Live shopping začíná pronikat na český trh, o co jde a která odvětví by mu měla věnovat pozornost? Revoluce v bankovnictví jaká novinka je na obzoru? Nová služba PIKITO e-shopům nabízí sdílené showroomy, Packeta Poland rozšiřuje svoji působnost, Glami kupuje italský módní vyhledávač Stileo, Turecké tržiště přichází do Evropy. Zajímavé rozhovory, novinky ze srovnávačů zboží a další e-commerce novinky za poslední měsíc se dočtete v novém díle Trayto News. Zbožové srovnávače Zboží.cz: Produktové změny ve výpisu hledání Na Zboží.cz došlo v poslední době k několika významným změnám. Pokud jsou na uživatelský dotaz vysoce relevantní produktové výsledky, jednotlivé nabídky obchodů už ve výpisu hledání Zboží.cz nezobrazuje. Dále došlo k úpravě zobrazení cen na produktové kartě. Místo cenového rozmezí se zobrazuje cena “od XYZ Kč”. Pro výpis výsledků v kategorii se nově místo k MAX_CPC přihlíží v rámci řazení výsledků k CPC nastavenému v tagu MAX_CPC_SEARCH. Poslední novinkou je možnost využít filtrování v obecném hledání. ➤ Podrobnosti o změnách ve Zboží.cz Zboží.cz: Bazarové položky i ve výsledcích hledání na Seznamu Od konce minulého roku je inzerentům ze Zboží.cz umožněno nabízet bazarové položky také na Sbazaru. Nyní se mohou vaše nabídky zobrazovat nejen na Sbazaru, ale také přímo ve výsledcích hledání na Seznamu, a to v případě, že na hledaný dotaz existuje relevantní bazarová nabídka. Počet zobrazení nabídek lze ovlivnit pomocí MAX_CPC_SEARCH ve feedu, které je určeno pro aukci ve výpisu samostatných nabídek. ➤ Číst více informací Zboží.cz: Nové kategorie a parametry od června 2022 Vzniklo sedm nových kategorií a spousta nových parametrů. Mezi kategorie produktů, pro které Zboží.cz jednoznačně doporučuje TOP parametry vyplnit, patří Počítačové komponenty (základní desky, operační paměti, mechaniky, pasivní chladiče, síťové karty), Herní příslušenství, Kabely a Svítidla. ➤ Nové kategorie a parametry Heureka: Nový vzhled nabídek Nový vzhled nabídek, který Heureka testovala několik posledních měsíců, je nasazený do ostrého provozu. V dalších krocích bude Heureka u jednotlivých nabídek testovat např. změnu popisků a parametrů. Můžeme tedy očekávat další změny. Jak se vám nový vzhled nabídek líbí? Zdroj: Heureka Heureka: spuštěné kategorie a plánované content změny v červnu V červnu je plánovaná úprava těchto kategorií: Elektrokola, Pánská trička, Piva, Trampolíny, Elektrické zubní kartáčky. Dojde rovněž k rozdělení kategorie Příslušenství pro pily, Aditiva. Plánovaná je také změna povinného názvu u kategorie Piva a spousta dalších contentových změn. ➤ Číst o všech contentových změnách Byznys Většina českých e-shopů neprosperuje Většina z 51 000 českých on-line prodejců neprosperuje. Z dat Asociace pro elektronickou komerci (APEK) podle Michala Dugáčka (e-commerce ředitel společnosti Shopsys) vyplývá, že 90 procent on-line obchodů působících v tuzemsku má roční obrat do jednoho milionu korun. To není ani na zaplacení jednoho člověka vzhledem k poměrně nízkým maržím v e-commerce. Jak se bude podle Michala Dugáčka česká e-commerce dál vyvíjet? ➤ Co čeká českou e-commerce Turecké tržiště Trendyol přichází do Evropy Turecká ecommerce platforma Trendyol zahajuje provoz na prvním evropském trhu, a to v Německu. Jedná se o první trh mimo Turecko. Očekává se, že německý trh vygeneruje do konce roku více než 400 milionů eur. Do roku 2025 se očekává, že trh dosáhne obratu 3 miliard eur. Do příštího roku chce platforma Trendyol, která se zaměřuje na módu, zahájit provoz také v Nizozemsku, Lucembursku a Spojeném království. ➤ Více o plánech tržiště Trendyol Glami kupuje italský módní vyhledávač Stileo Glami, módní vyhledávač, jenž funguje již ve 13 zemích světa, se spojuje s italskou konkurencí Stileo. Měsíčně přivedou společně více než 500 tisíc objednávek svým partnerským e-shopům. Plán na nejbližší měsíce je převést Stileo na technologickou platformu Glami a díky tomu akcelerovat růst na italském trhu. ➤ O akvizici a expanzi Glami Rozšířenou realitu od Virtooal využívá už šest tisíc e-shopů Virtuální zrcadlo od česko-slovenského startupu Virtooal umožňuje zákazníkům „vyzkoušet“ si produkty jako brýle, šperky, kosmetiku či další doplňky během online nakupování. Na jedné straně obchodníkům pomáhá zvyšovat konverze, na druhé straně snižuje míru vratek od zákazníků. ➤ O startupu Virtooal Live shopping začíná pronikat i na český trh Live shopping neboli nákupy ze živě vysílaného videa se těší velké oblibě zejména v Asii. Postupně se začíná prosazovat také v Evropě, a to i díky pandemii koronaviru, která rozvoj nového formátu nakupování urychlila. Zájem o něj mají nejen módní a kosmetické značky, ale i e-shopy se spotřební elektronikou ➤ Více o live shoppingu Victoria’s Secret otevírá marketplace pro značky vlastněné ženami Americký prodejce luxusního spodního prádla Victoria’s Secret oznámil spuštění inkluzivního marketplace s názvem VS&Co-Lab. Marketplace v současnosti obsahuje 19 značek, z nichž tři třetiny založily, vlastní nebo vedou ženy. Společnost Victoria’s Secret je dlouhodobě kritizována za nedostatečné začlenění do světa módy a minulý rok téměř zbankrotovala. Společnost se v rámci rebrandingu zaměřila na inkluzi a představila oděvy a doplňky, které se hodí pro osoby všech tvarů a velikostí. ➤ O novém směru a přístupu značky VS Packeta Poland rozšiřuje svoji působnost Společnost Packeta vstupuje na trhy pobaltských zemí – Litvy, Lotyšska a Estonska. To znamená, že e-shopy, které tam působí, mohou posílat zásilky do všech 33 zemí, které skupina Packeta obsluhuje. Packeta za poslední měsíce čtyřnásobně zvýšila počet doručených zásilek a podepsala smlouvy s desítkami e-shopů prodávajících své zboží v zahraničí. ➤ Více o aktivitách Packety v Pobaltí Alza buduje logistické centrum v Maďarsku Sklad o rozloze 22 tisíc metrů čtverečních má výrazně zrychlit rozvoz zboží v zemi a jde o první sklad mimo český a slovenský trh. Součástí skladu bude i showroom a AlzaDrive služba, díky které si mohou zákazníci bezkontaktně vyzvednout zboží, aniž by vystupovali z auta. ➤ Podrobnosti o Alza v Maďarsku Orsay opouští Česko a Slovensko Mateřská firma v minulém roce přiznala finanční problémy a její jednotlivé části se letos postupně dostávají do insolvence. Svůj podíl na tom má celosvětová pandemie a zdaleka tak nejde o jedinou módní firmu, která má s přičiněním pandemie velké finanční problémy. Orsay má po téměř čtvrt století na trzích v Česku a Slovensku aktuálně dohromady devadesát prodejen a generuje v nich celkové tržby ve výši 1,1 miliardy korun. ➤ Přečíst si více Revoluce v bankovnictví: Platba na kontakt Pokud od příštího roku budete chtít někomu poslat peníze, nebudete muset znát číslo jeho účtu! Bude stačit to mobilní. V systému už se obě informace spárují. Projekt takzvané platby na kontakt, kterou Česká bankovní asociace a jednotlivé banky slibují už roky, spěje do finále a fungovat má začít od příštího roku. ➤ Více o projektu Platba na kontakt Nová služba PIKITO nabízí sdílené showroomy Nový český startup PIKITO má ambice propojit svět online a offline nákupů formou sdílených showroomů. Základem je sdílení nákladů mezi nekonkurenčními e-shopy. Prodejní jednotka velikosti 500-1000 m2 se dá efektivně rozdělit na 12 prodejen (showroomů) s vlastním brandingem, ale společným zázemím, servisní částí, kabinkami pro vyzkoušení oblečení a zejména vyškoleným personálem. Letos plánuje otevřít prodejny v Praze, Bratislavě a Bukurešti. Pro příští rok plánuje expanzi na další evropské trhy. ➤ O startupu PIKITO Allegru se v prvním čtvrtletí dařilo Allegro roste jak na domácím polském trhu, tak na mezinárodní půdě. Po dokončení akvizice společností Mall Group, WE|DO a spuštění domény Allegro.com, zahájilo Allegro mezinárodní expanzi a zdvojnásobilo cílový trh. Tržby platformy v prvním čtvrtletí meziročně vzrostly o 15,1 % na 1,39 miliard PLN. ➤ Kompletní finanční výsledky Seznam.cz loni utržil 5,6 miliardy korun Seznam.cz má za sebou další dobrý rok. Na své domovské stránce měl meziročně o 23 % více návštěv. Zisk před zdaněním pak navýšil také o 22 %. Za dobrými výsledky stojí vysoká návštěvnost domovské stránky, vybraných obsahových služeb i nákupního rádce a srovnávače Zboží.cz. V letošním roce plánuje Seznam.cz významně investovat do výstavby a rozšíření vlastních datových center i klíčových produktů a služeb. ➤ Číst více informací České eshopy cílí na udržení růstu i klientů Česká e-commerce poprvé v historii není na vzestupu. Zisky a expanzi e-shopů mnohdy vystřídala červená čísla i propouštění. Zaměření na další růst začíná vytlačovat prioritní snaha o to, aby si e-shopy dokázaly udržet nejen své místo na trhu, ale především své zákazníky. E-shopy ale zároveň čeká zásadní výzva pro budoucnost, kterou je nutnost udržet si kvalitní a klíčové zaměstnance, kterých je aktuálně značný nedostatek. Zářijová e-commerce akce Shopcamp se bude zaměřovat na překlenutí tohoto pro e-shopaře náročného období. ➤ Více informací Bushman chystá e-shop pro B2B zákazníky Počet B2B zákazníků outdoorové značky Bushman se v minulém roce zdvojnásobil. I proto se Bushman rozhodl segmentu firem více věnovat v plánu jsou návštěvy veletrhů, nový B2B e-shop a propagační materiály. Před koncem roku začne oslovovat také firmy na Slovensku a v Německu. ➤ O plánech Bushamanu Zásilkovna spolupracuje s crowdfundingovou platformou Donio Zakladatelům komerčních projektů na Donio nabídne Zásilkovna zázemí své sítě výdejních míst v České republice za zvýhodněné ceny. Spolupráce má za cíl zjednodušit život zakladatelům projektů, kteří po dosažení cílové částky rozesílají svým přispěvatelům často i tisíce odměn. Do budoucna plánují obě firmy užší integraci produktů a zautomatizování rozesílání odměn díky aplikaci Zásilkovny. ➤ Více o spolupráci Zásilkovny a Donio AlzaPlus+ aneb členský program na doručení zdarma Za 25 korun měsíčně (při roční fakturaci) získají zákazníci Alzy možnost doručení všech svých objednávek zdarma do AlzaBoxů, na pobočky i AlzaPointy a do všech partnerských odběrných míst a boxů společností Zásilkovna, pobočky České pošty a Balíkovny či PPL Parcel shopů. ➤ Podrobnosti o věrnostním programu AlzaPlus+ Kampaň Tesca mířená proti Rohlíku je právně za hranou Tesco, které ve své reklamní kampani provedlo srovnávací nákup na konkurenčním Rohlíku, se bude muset s nastalou situací právně vypořádat. Rohlík totiž celou záležitost předal právnímu oddělení a orgánům pro ochranu spotřebitele. Podle Rohlíku totiž Tesco porušuje pravidla povolené srovnávací reklamy, a zároveň srovnává „hrušky s jablky“, tedy běžné ceny s cenami akčními, produkty různé kvality a do výběru prý dává ceny za kilogram u položek, které se běžně na kila nekupují. Podle Rohlíku tak Tesco jedná ve svůj prospěch, aby byl výsledný rozdíl v cenách co nejvyšší. Tesco bojovalo prostřednictvím útočné reklamní kampaně na Rohlík již v minulosti. ➤ Další informace ke kampani Podcasty a rozhovory ROZHOVOR: František Mikoška o cestě Datartu ke spokojenému zákazníkovi František Mikoška, ředitel skupiny HP Tronic v rozhovoru mluví o tom, jak se namísto poměřování s konkurencí soustředí především na spokojenost a následnou retenci zákazníka, jak konkrétně na vylepšování zákaznické zkušenosti pracují, jak mají zmáknutý omnichannel a mnoho dalšího. Datart v Česku a na Slovensku dělá asi osmdesát procent celého výkonu skupiny HP Tronic. ➤ Přečíst rozhovor ROZHOVOR: Martin Bernátek o budování stamilionového byznysu Ověčkárna V rozhovoru pro CzechCrunch Martin Bernátek popisuje svůj příběh, kdy od nuly a s půjčenými desítkami tisíc korun vybudoval zajímavý byznys. Ovečkárna loni dosáhla tržeb téměř 190 milionů korun a zaměstnává přes 60 lidí, přesto Martin Bernátek svoji firmu považuje za rodinnou. ➤ Přečíst rozhovor Podcast: S Lukášem Havláskem o inovacích v Notinu a stavu českého e-commerce Nahlédnete tak pod pokličku inovačních cyklů jednoho z digitálních gigantů v segmentu beauty. Poslechněte si Lukášův pohled na stav české e-commerce i na výzvy, které před ním a před Notinem aktuálně stojí. ➤ Poslechnout si podcast Víte o dalších novinkách, které hýbou online světem? Nebo se něco velkého děje přímo u vás a myslíte, že bychom o tom měli napsat? Dejte nám o tom vědět na [email protected]. Článek Trayto News #6/2022: Většina českých e-shopů neprosperuje, live shopping pomalu proniká na náš trh, revoluce v bankovnictví, sdílené showroomy se nejdříve objevil na Trayto.
Nejnovější průzkum společnosti Sophos zkoumá celý proces útoku, od míry napadení a příčiny útoku, až po provozní s obchodní dopady. Podívejte se na výsledky z průzkumu. Článek Ransomware útoky ve finančnictví a bankovnictví se nejdříve objevil na awin IT.
projít na článekZa pár dní startuje 9. ročník Shopping fever plný slev a dárků pro zákazníky. Od 13. dubna začíná nákupní maraton s časopisy ELLE, Marie Claire a JOY. To znamená, že ve více než 2 400 obchodech lze nakoupit se slevou po předložení kupónů. Ve kterých obcho
projít na článekV Praze tento a příští týden startuje projekt pro sdílené elektrické koloběžky Lime. S investicí 72 miliard od Googlu a Uberu si již můžeme zajezdit nebo vydělat i v Praze. Za necelé dva roky se z aplikace Lime stal globální projekt s více jak 11 miliony
projít na článekRok 2020 je bezpochyby rokem plným změn. Nejen ve světě, ale taky u nás ve firmě. Tou největší novinkou u nás je, že do nové životní etapy vstupujeme pod záštitou skupiny Packeta, která vlastní tuzemského logisticko-technologického giganta Zásilkovnu. Za
Vánoce jsou pro velkou část e-shopů prodejním vrcholem celého roku. Obraty pomalu rostou už od září a svého maxima dosahují v listopadu a prosinci. Náš klient měl pro toto období jasnou představu – udržet PNO pod hranicí 3 % a oproti 2015 navýšit obrat.