Více než 500 milionů online nakupujících v Evropě. Jaké jsou predikce vývoje do roku 2025? Balíčky z e-shopů dělají radost svým příjemcům, ale přírodě moc ne. Jak se s tím perou české e-shopy? Do kterých zemí nově doručuje Zásilkovna? Jaké novinky si pro e-shopy připravila Heureka a Zboží.cz? Tohle vše a také třeba zajímavé podcasty a rozhovory najdete v novém díle Trayto News. Zbožové srovnávače Heureka: Spuštěné kategorie a plánované content změny v srpnu Heureka v červenci zkontrolovala například tyto sekce: Záznamová média, PC skříně, Elektrokola, Cyklistické sedačky, Cyklistické vozíky, Spalovače tuků, Keyboardy, Vibromasážní stroje. V srpnu se podívá na Bezdrátové telefony, Klasické telefony, Příslušenství k herním konzolím, Klávesnice, Procesory, Mléka, Šťávy, Sladidla, Paddleboardy, Veslovací trenažéry, Cyklotrenažéry, Aminokyseliny, Karimatky, Kolečkové brusle. ➤ Více o contentových změnách na Heurece Zboží.cz: Rozšířilo zobrazování nabídek v Seznam vyhledávání Od 19. července Zboží.cz rozšířilo zobrazení nabídek ze Zboží ve výsledcích Seznam vyhledávání. To znamená, že se zde nabídky e-shopu mohou zobrazovat častěji. Relevance zobrazování a řazení se řídí automaticky na základě nastaveného MAX_CPC_SEARCH ve feedu. Nikde tak není potřeba nic aktivovat. ➤ O novém zobrazování v Seznam vyhledávání Zboží.cz: Nové kategorie a parametry od srpna 2021 Na Zboží.cz naleznete přehled nových parametrů a dalších změn, ke kterým došlo v červenci. Byla založena nová kategorie pro hračky POP IT. Vznikly také nové parametry a u některých stávajících parametrů došlo ke změně. ➤ Podívat se na novinky Zboží.cz Byznys Více než 500 milionů online nakupujících v Evropě v roce 2021 Online nákupy v celém světě nabývají na popularitě. Ještě v loňském roce bylo v Evropě 480,9 milionu uživatelů elektronického obchodování. Podle předpovědi se číslo do konce letošního roku zvýší na 506,9 milionu uživatelů. Rovněž se předpokládá, že míra penetrace dosáhne téměř 60 procent. ➤ Zjistit více o digitálním obchodování v Evropě zdroj: Ecommerce News zdroj: Ecommerce News Rockaway ovládne Euromedia Group Investiční skupina Rockaway Capital získá majoritní podíl v největším tuzemském hráči na knižním trhu, pod který spadá mimo jiné síť knihkupectví Luxor. Od společnosti Czech Media Invest odkoupí padesátiprocentní podíl. Díky této transakci ovládne Rockaway sto procent společnosti Euromedia Group. ➤ Více o transakci a Euromedia Group Skupina PPF oznámila nevšední investici Skupina PPF se spojila s francouzskou skupinou Groupe Beneteau, jež je výrobcem rekreačních plavidel a plachetnic. Cíl je prý jasný – vybudovat globálního lídra v segmentu pronájmu lodí. Ve výsledné entitě drží PPF 59 procent. ➤ Podrobnosti o akvizici E-shopy řeší rostoucí odpady i emise Balíčky z e-shopů sice dělají radost svým příjemcům, ale přírodě moc ne. Česká e-commerce loni vyrostla zhruba o čtvrtinu. Spolu s tím se během pandemie zvyšovalo i množství odpadu a také emisí, které internetové e-shopy produkují. Největším problémem jsou jednorázové plastové pytle a materiály ze směsi papíru, kovu, plastu apod. Situaci může zlepšit nový zákon o odpadech. Jak se s touto problematikou perou české firmy se dozvíte v článku. ➤ O ekologických balících materiálech Zalando hlásí ve 2. čtvrtletí rekordní tržby Německý módní e-shop Zalando znovu překonává své rekordy. Ve druhém čtvrtletí hlásí tržby ve výši 2,7 miliardy eur (68,7 miliardy korun). Znatelně se rovněž zvýšil hrubý objem prodaného zboží. Vliv na to má mimo jiné vstup na Slovensko a do dalších pěti zemí. ➤ Hospodářské výsledky Zalanda a výhled na rok 2021 Zásilkovna doručuje do Turecka a Izraele Do Turecka a Izraele nově doručuje Zásilkovna ve spolupráci s dlouholetým partnerem společností FedEx. Zásilkovna tak aktuálně umožňuje doručování již do 34 států světa. ➤ Více o doručování do Turecka, Izraele Ecomail hlásí růst o dvě třetiny Český Ecomail v loňském roce dosáhl obratu 36 milionů korun, což znamená meziroční nárůst o 64 procent. Plánem pro letošní rok je dosáhnout obratu 55 milionů korun. Mezi klienty Ecomail patří například Jägermeister, Queens, Luxor, Alensa či síť kin CineStar. ➤ Přečíst více o Ecomailu Český PostCube nabízí výdejní schránky přímo k domům PostCube na trh uvedl inteligentní zabezpečené schránky, které mohou sloužit jako vlastní odesílací i výdejní místo balíků rovnou na zahradě u rodinného domu nebo vstupu do bytovky. Pořizovací náklady základního boxu (velikosti M) jsou pro zákazníka aktuálně ve výši 6 599 korun bez příslušenství. Pořízení schránky je ale jediný náklad, který uživatel zaplatí. Integrovaní dopravci mu pak mohou ve schránce uložit balík, kdykoliv když není doma. ➤ Podrobnosti k výdejním schránkám Bolt v Praze spustí službu Market s dovážkou potravin do 15 minut Estonský startup Bolt, provozovatel alternativní taxislužby, spouští v Česku novou službu Bolt Market. V horizontu několika měsíců začne po Praze rozvážet potraviny a hygienické potřeby do patnácti minut od objednání. Pokud se koncept osvědčí, bude Bolt Market postupně expandovat i do dalších měst jako je Brno, Olomouc nebo Ostrava. ➤ Více o Bolt Market TikTok hlásí tři miliardy instalací TikTok je první aplikací, která pokořila hranici tří miliard instalací a nepatří Facebooku. Navzdory tomu, že byl TikTok odstraněn z indického trhu, v roce 2021 se mu daří. Je nejstahovanější a nejvýdělečnější neherní aplikací první poloviny roku 2021. ➤ TikTok v číslech COOP testuje síť výdejových boxů Svaz českých a moravských spotřebních družstev (COOP) provozuje ve stovkách menších měst a obcí tradiční samoobsluhy Jednota. Před nedávnem spustil e-shop a nyní testuje i samoobslužné výdejní boxy s vlastním chlazením. Boxy vedle potravin umožní i vyzvednutí zásilek z e-shopů přes službu Balíkobot. COOP tak reaguje na díru na trhu, kdy v menších obcích stále není dobrá dostupnost čerstvých potravin. ➤ Podrobnosti o výdejových boxech COOP Podcasty a rozhovory Z-Talks od Zásilkovny V 36. dílu podcastu s Head of Marketing Srovnejto Josefem Matějovičem se dozvíte, jakou strategii srovnávač zvolil, aby ho do 5 let používala každá česká rodina! Hostem 37. dílu podcastu je hostem André Kohout, spolumajitel e-shopu s hodinkami za5dvanáct. Mimo jiné se dozvíte, jak e-shopu pomohla Zásilkovna do zahraničí. V 38. díle podcastu se můžete těšit na aktuálního mistra světa v čepování plzně, Tomáše Krčmáře. Pozvání do 39. dílu přijala sama zakladatelka Zásilkovny, Simona Kijonková. Dozvíte se od ní třeba podle čeho si vybírá zaměstnance, jaké nejhorší manažerské rozhodnutí udělala nebo zda by někdy dokázala Zásilkovnu někomu předat. ➤ Poslechnout 36. díl podcastu ➤ Poslechnout 37. díl podcastu ➤ Poslechnout 38. díl podcastu ➤ Poslechnout 39. díl podcastu Shopsys: Zažili vydírání i vyhrožování tygrem. Dnes vyvíjejí e-shopy pro miliardové firmy Jaké byly začátky jednoho z nejúspěšnějších tuzemských poskytovatelů e-shop řešení? Shopsys je na trhu od roku 2013 a přerod z punkové firmy do hráče, který staví internetové obchody pro miliardové firmy jako Mountfield, Okay nebo Sconto nebyl jednoduchý. Jak Shopsys ustál krizi, kdy musel vyhodit polovinu zaměstnanců během týdne? A co vedlo k rozhodnutí dát platformu, na které firma e-shopy vyvíjí, k dispozici jako open source? ➤ Přečíst příběh Shopsysu ROZHOVOR: V komunikaci jsme totálně otevření, říká Martin Žufánek, spoluzakladatel značky Žufánek O destiláty značky Žufánek jste už jiste slyšeli. Věděli jste ale, že Martin Žufánek stojí také za agenturou Wiseguys, kterou založil s výzkumníkem Tomášem Pflanzerem? A že před pár týdny otevřel v Praze bar s názvem Oh My Yalta!? Více o novém baru, vývoji během pandemie i možnostech, které čekají trh s destiláty do budoucna, se můžete dočíst v rozhovoru. ➤ Přečíst rozhovor Víte o dalších novinkách, které hýbou online světem? Nebo se něco velkého děje přímo u vás a myslíte, že bychom o tom měli napsat? Dejte nám o tom vědět na [email protected]. Článek Trayto News #8/2021: Přes 500 milionů online nakupujících v Evropě, problém e-shopů jménem obaly, Rockaway ovládne Euromedia Group, Zásilkovna v Turecku a Izraeli, novinky ze srovnávačů se nejdříve objevil na Trayto.
Rok 2020 je bezpochyby rokem plným změn. Nejen ve světě, ale taky u nás ve firmě. Tou největší novinkou u nás je, že do nové životní etapy vstupujeme pod záštitou skupiny Packeta, která vlastní tuzemského logisticko-technologického giganta Zásilkovnu. Za
Evropská e-commerce stále zpomaluje, jde o dočasný trend nebo o signál větší změny chování spotřebitelů? České e-shopy ztrácí vlastní vinou miliardy ze zisku, co za tím stojí? Co nejčastěji nakupují online Evropané a co Češi? Zásilkovna testuje doručování
Češi chtějí ekologicky udržitelnější e-shopy, jsou ochotni vzdát se i komfortu? Na jakou výši se ve 2020 vyšplhaly útraty spotřebitelů v onlinu v celosvětovém měřítku? Který hráč je u nás nováčkem na poli online prodeje potravin? Jaké jsou reálné dopady b
Online nákupy v Británii nově na základě ověření totožnosti, jak to ovlivní e-shopy? Jaký byl podíl e-commerce na českém maloobchodu v roce 2021? Které e-shopy se umístily v soutěži ShopRoku? E-shopům v únoru meziročně klesly tržby o více než 10 %. Chorva
Jak logistické společnosti zvládají enormní online nákupy? Jak nová plaforma Merxu pomůže digitalizaci velkoobchodu? Které kategorie přibyly na Zboží.cz a co je nového na Hereuce? Jak se dařilo e-shopům v Black Friday? Novinky z prostředí e-commerce v nov