Trayto News #4/2022: Online nákupy v Británii na základě ověření totožnosti, chorvatský porovnávač cen spouští marketplace, Zboží.cz a Sklik zpřesňuje měření konverzí

Online nákupy v Británii nově na základě ověření totožnosti, jak to ovlivní e-shopy? Jaký byl podíl e-commerce na českém maloobchodu v roce 2021? Které e-shopy se umístily v soutěži ShopRoku? E-shopům v únoru meziročně klesly tržby o více než 10 %. Chorvatský porovnávač cen spouští marketplace. Amazon spouští první fulfillment centrum v Turecku. Zboží.cz a Sklik zpřesňuje měření konverzí. Packeta v Polsku rostla čtyřnásobným tempem. Nejžhavější novinky za poslední měsíc se dočtete v novém díle Trayto News. Zbožové srovnávače Heureka: Výsledky ShopRoku 2021 Je za námi třináctý ročník soutěže ShopRoku, kterou pořádá Heureka. Absolutní Cenu kvality získal e-shop s knihami z druhé ruky Knihobot, Cenu popularity obhájil e-shop Lidl. Na stupních vítězů se umístilo hned 21 e-shopů z řad našich klientů. Jde například o Hornbach, Alensu, Elnino, Muziker nebo Topení Levně. Všem vítězům moc gratulujeme! ➤ Kompletní výsledky ShopRoku 2021 CZ ➤ Kompletní výsledky ShopRoku 2021 SK Heureka: spuštěné kategorie a plánované content změny v měsíci dubnu V dubnu dojde k úpravě následujících kategorií: Elektrokoloběžky, Tachometry na kolo, Toaletní stolky, Trekingové hole, Živé a vzdělávací sady, Baterie pro mobilní telefony, Filtry do kávovarů, Grilovací nářadí, Nabíječky pro mobilní telefony, a další. ➤ Číst o všech změnách a spuštěných kategoriích Zboží.cz v roce 2021 rostlo více než e-commerce trh v Česku Trh e-commerce v České republice vzrostl za rok 2021 o 14 %. Na zbožovém srovnávači Zboží.cz však došlo ke zvýšení o 34 %. Zboží.cz tím navazuje na úspěšný rok 2020. Předpokládá se růst i v roce 2022, odhadem o 22 %. ➤ Dozvědět se více Zboží: Nové kategorie a parametry od dubna 2022 V dubnu došlo na Zboží.cz k přidání následujících kategorií: Startovací zdroj, Osvětlení pro růst rostlin, Papírové modely, Ortézy a bandáže pro psy, Obaly na květináče a truhlíky. Rovněž vznikly nové parametry, které je doporučeno vyplnit, aby si uživatelé mohli snadno vyfiltrovat jednotlivé nabídky. ➤ Více o nových parametrech a kategoriích Zboží.cz: Zpřesnění měření konverzí pomocí modelování Od 19. 4. bude Zboží.cz i Sklik ​​nově počítat s modelovanými konverzemi a měření tak bude více odpovídat reálným konverzím na webech inzerentů. Modelované konverze obsahují konkrétní hodnoty, tudíž můžete nadále pracovat s metrikami hodnota konverzí a PNO jako jste byli zvyklí dosud. ➤ Číst o modelování konverzí Byznys Zvýšení podílu e-commerce na českém maloobchodě v roce 2021  Nakupování na internetu je dnes běžnou součástí života, proto není divu, že význam české e-commerce je stále větší. Podle dat Asociace pro elektronickou komerci (APEK) vyplývá, že podíl e-commerce na českém maloobchodu dosáhl v roce 2021 na 17 %. V roce 2030 by podle odhadů mohl on-line prodej tvořit až čtvrtinu. ➤ Dozvědět se více V únoru obchodníkům rostly tržby, e-shopy si pohoršily Meziroční růst tržeb obchodů je za únor vyčíslen na 4,6 %. Spotřebitelé nakupovali především nepotravinářské zboží, nejvíce rostly tržby za oděvy a obuv. Naopak internetovým prodejcům tržby oproti loňskému roku klesly o více než 10 %. ➤ Předběžná data za únor Packeta v Polsku rostla čtyřnásobným tempem Polská Packeta působí od roku 2015, avšak intenzivní rozvoj začal až v září 2021, kdy společnost nabídla polským e-shopům pomoc při expanzi do zahraničí. Podepsala smlouvy o mezinárodních dodávkách s desítkami e-shopů, které působí v Polsku, například LPP Group, 4F nebo The Body Shop. ➤ Více informací o růstu Packety v Polsku Allegro oficiálně převzalo českou Mall Group Allegro, kterému se přezdívá také “polský Amazon” se stalo novým vlastníkem české e-commerce skupiny Mall Group. Transakce, o které se mluví už od minulého roku, tak tedy byla úspěšně dokončena. Společnost nyní plánuje posílit svou pozici a pokračovat v mezinárodní expanzi. ➤ Další informace o převzetí Mall Group Amazon: První fulfillment centrum v Turecku Internetový obchod Amazon oznámil otevření svého prvního fulfillment centra v Istanbulu. Díky tomu budou moci mnozí maloobchodní prodejci expandovat a rozšířit své podnikání na mezinárodní úroveň. Investice činila více než 100 milionů dolarů a otevření je plánováno na podzim tohoto roku. Očekává se, že během prvního roku bude vytvořeno 1 000 pracovních míst, společnost již nyní začala s náborem pracovníků na různé pozice. ➤ Přečíst si více o Amazonu v Turecku Datart pokračuje v růstu Datart posiluje svou pozici na trhu. Jeho mateřská skupina HP Tronic v loňském roce navýšila svůj obrat o patnáct procent na celkových 24,1 miliardy korun. Za růstem stojí hlavně výkon internetového obchodu, ten nahradil propad prodejů v kamenných prodejnách. ➤ O výsledcích Datartu Největší ruský internetový prodejce Wildberries má skončit na 11 trzích Ještě do nedávna působil největší ruský e-shop Wildberries v 18 zemích a plánoval expandovat do západní Evropy. Z nově otevřených trhů se však stáhl a nyní působí pouze v Rusku, Bělorusku, Kazachstánu, Kyrgyzstánu, Uzbekistánu, Arménii a Izraeli. Napjaté vztahy s Ukrajinou už trvají od loňského roku, kdy Ukrajina uvalila na společnost sankce z důvodu obchodu s knihami proti Ukrajině. ➤ Zjistit více informací Online nákupy v Británii na základě ověření totožnosti  Kvůli množícím se podvodům při online nakupování chce Velká Británie podrobit nakupující dvojí autorizaci. Lidé mohou být při online nákupu požádání o prokázání své totožnosti například poskytnutím otisku prstu, hesla, nebo indentifikaci obličeje. V rámci elektronických plateb kartou se jedná o největší změnu za posledních 16 let. Tato změna se dotkne nejen spotřebitelů, ale i prodejců očekává se nárůst odmítnutých plateb. ➤ Dozvědět se více o ověření totožnosti Eco-store se Lidlu osvědčilo Společnost Lidl od června 2021 testuje ve svých berlínských prodejnách značku udržitelnosti Eco-store. Prodejce označil přibližně 140 produktů štítky Eco-store, na kterých je znázorněn vliv na životní prostředí různými barevnými stupni. Na základě průběžných výsledků testování bylo zjištěno, že zákazníci mají zájem o udržitelné zboží a značku Eco-store hodnotí pozitivně. ➤ Chci vědět více o Eco-store Chorvatský porovnávač cen spouští marketplace pod skupinou Heureka Chorvatský srovnávač cen Jeftinije.hr, který je součástí skupiny Heureka, spouští Jeftinije Marketplace. Kromě srovnání cen zde bude nakupujícím umožněno nakoupit produkty přímo na platformě. V Chorvatsku se jedná o největší online cenový srovnávač. ➤ Další informace o marketplace About You: Zvýšení tržeb a prohloubení ztráty Internetový prodejce About You v loňském finančním roce výrazně zvýšil tržby. Mluví se o zhruba 50% navýšení. Oproti loňskému roku se však ztráta společnosti prohloubila z 35,5 na 60 až 70 milionů eur. ➤ Číst více o výsledcích společnosti Firma Dedoles propustila 200 zaměstnanců a má problém s placením faktur Slovenská firma Dedoles, která svou reklamou s tančícími křečky převálcovala internet, se nyní potýká s problémy. Propustila 200 zaměstnanců a přiznala, že má problém s placením faktur. Společnosti by mohl pomoci nový investor, s nímž Dedoles od začátku roku jedná. ➤ Detailnější informace Zásilkovna: Více než 2 000 samoobslužných výdejních míst Z-BOX Zásilkovna překonala další milník a v České republice je nyní k dispozici více než 2 000 samoobslužných výdejních míst Z-BOX. Ve spolupráci s maloobchodním řetězcem Tesco jsou Z-BOXy umisťovány nově také u vybraných prodejen Tesco. ➤ Kde nově najdu Z-BOXy Zdroj: Zásilkovna.cz Růžový slon jako vítěz v kategorii Mastercard Inovace roku Vítězem v kategorii Mastercard Inovace roku se stal e-shop Růžový slon. Na druhém místě skončila společnost COOP a třetí místo obsadila internetová parfumerie Notino. O vítězi rozhodli svým hlasováním účastníci konference Retail Summit. ➤ Všechny výsledky Podcasty a rozhovory ROZHOVOR: Milan Polák o expanzi ZOOTu Šéf skupiny Digital People Milan Polák v rozhovoru popisuje velké plány expanze, které by měly společnost ZOOT konečně přivést do zisku. ➤ Přečíst rozhovor ROZHOVOR: David Cikánek o marketplaces a schopnosti se na platformách uplatnit David Cikánek ze společnosti Expando v rozhovoru popisuje základní kroky k úspěchu na marketplace a nastupujících trendech. ➤ Číst rozhovor Víte o dalších novinkách, které hýbou online světem? Nebo se něco velkého děje přímo u vás a myslíte, že bychom o tom měli napsat? Dejte nám o tom vědět na [email protected]. Článek Trayto News #4/2022: Online nákupy v Británii na základě ověření totožnosti, chorvatský porovnávač cen spouští marketplace, Zboží.cz a Sklik zpřesňuje měření konverzí se nejdříve objevil na Trayto.

projít na článek

Přestalo vám Zboží.cz měřit hodnotu konverze? Zbystřete!

V posledních týdnech jste na Zboží.cz mohli zaznamenat výpadek v měření obratů – a to i zpětně až k 1. 8. 2016. Pokud se to týká také vašeho e-shopu, zbystřete, pravděpodobně nezasíláte v konverzním kódu proměnnou totalPrice, kterou Zboží nově k uvádění „

projít na článek

Novinka od Zboží.cz a Skliku: Program ověření pro agentury a freelancery

Jste mal spolenost nebo freelancer a podm nky certifikace na Zbo .cz jsou pro v s nedosaiteln ? Pr v pro v s Zbo .cz a Sklik pipravili program oven agentur , kter byl ofici ln spu tn 28. ervna 2018. A k emu tato novinka vbec je? Program oven Certi

projít na článek

Jak dostat z Heureka Marketplace maximum díky Monitoringu konkurence?

Heureka se již delší dobu usilovně zaměřuje na propagaci svého staronového Marketplace (dříve Heureka Košík). Právě z tohoto důvodu jsme pro vás rozšířili report našeho Základního monitoringu konkurence o data e-shopů zapojených do Marketplace. Ty vám pom

projít na článek

Seznam přechází z Produktových inzerátů na Zboží inzeráty. Co to znamená pro e-shopaře?

Produktové inzeráty Skliku jsou už delší dobu postupně nahrazovány. Do konce letošních prázdnin je zcela nahradí Zboží inzeráty, jejichž zobrazování ve fulltextovém vyhledávání Seznam.cz bude řízeno CPC nastaveným ve Zboží.cz. Zboží inzeráty jsou dalším

projít na článek

Kaufland Marketplace vstupuje na český a slovenský trh

V sousedním Německu je marketplace Kaufland.de velmi oblíbeným tržištěm. Inzeruje na něm více než 7 000 prodejců ve více než 5 000 kategoriích. Nyní Kaufland avizuje otevření své online prodejní platformy také českým a slovenským zákazníkům. Ke spuštění d

projít na článek