Učebny jako podpora pro rozvoj gramotností

Učebny jako podpora pro rozvoj gramotností Již druhým rokem řeší Centrum uznávání a celoživotního učení Pardubického kraje, o. p. s., rozvoj matematické, čtenářské a digitální gramotnosti jako jednu z aktivit projektu Implementace krajského akčního plánování Pardubického kraje. Cílem této aktivity je rozvíjet uvedené gramotnosti ve všech předmětech včetně odborných. Dalším cílem je, aby si žáci uvědomili, že gramotnosti následně využijí ve svém dalším profesním i osobním životě. Snažíme se o to jednak formou vzdělávání pedagogů a jejich podporou při vedení svých kolegů, jednak poskytnutím zázemí, jež usnadňuje dostávat gramotnosti do jednotlivých předmětů. Takové zázemí tvoří i učebny, které jsou vybaveny nejmodernější technikou a jsou tedy ideálním prostředkem pro rozvoj mimo jiné i digitálních kompetencí. První učebny na školách již fungují. Konkrétně jde o jazykové učebny, které umožňují výuku v souladu s moderními trendy. Vybaveno je tak šest středních škol a jedna základní v celkovém objemu cca 7 milionů Kč. V současné době probíhá vzdělávání pedagogů dodavatelskou firmou, aby byly využity všechny možnosti, jež jazyková učebna nabízí. Rovněž plánujeme setkání pedagogů škol, které tyto učebny využívají, aby mohli sdílet své zkušenosti, prezentovat příklady dobré praxe a případně se ještě poradit s odborníkem z dodavatelské firmy. V této aktivitě budou školy vybaveny ještě učebnami na virtuální realitu, elektrotechniku, robotiku a výpočetní techniku. The post Učebny jako podpora pro rozvoj gramotností appeared first on CUCU.

projít na článek

Příměstské tábory

Prázdninové příměstské tábory V období letních prázdnin uspořádaly čtyři školy zapojené do aktivity Podpora čtenářské, matematické a digitální gramotnosti v rámci projektu I-KAP II osm příměstských táborů pro žáky základních i středních škol. Konkrétně s

projít na článek

Malá digitální univerzita – první kroky v digitálním světě

Jelikož se digitální technologie rychle rozvíjejí, mění a využívají se všude, je potřeba se umět přizpůsobovat a učit se, jak s nimi pracovat. Proto se žáci prvních tříd a jejich paní učitelky zapojili do programu pro rozvoj informatického myšlení a digit

projít na článek

Ukončení projektu I KAP II

Ukončení projektu I KAP II Podpora čtenářské, matematické a digitální gramostnosti – pro naplnění cíle vznikla síť mateřských, základních a středních škol, které vzájemně spolupracovaly na podpoře čtenářské, matematické a digitální gramotnosti žáků. Cíl b

projít na článek

Dotace Šablony III

Projekt ,,Rozvoj kompetencí žáků a pedagogů je spolufinancován Evropskou unií z operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání, č. 3 výzvy č. 02_20_080 Šablony III . Projekt je zaměřen na kombinaci následujících témat: personální podpora, osobnostně sociá

projít na článek

Bilancujeme gramotnosti

Rozvoj čtenářské, matematické a digitální gramotnosti řešíme ve spolupráci s 20 školami, sedm bylo základních, 13 středních škol. Tato aktivita zahrnovala vzdělávání, práci se školními týmy, realizaci kroužků, příměstských táborů a testování. Na každé ško

projít na článek