Za tyto peníze prakticky nemá konkurenci. Hyundai i30 v porovnání s Octavií a dalšími

Hyundai nadále nabízí i30 jako hatchback, liftback a kombi, Škoda zase Octavii jako liftback a kombi. Hned na úvod je tak třeba si ohraničit, že na následujících řádcích budeme porovnávat verze s karoserií kombi, v Česku nejpopulárnější. Co se změnilo na Octavii, jsme psali už několikrát, přečíst si to můžete třeba v naších čerstvých jízdních dojmech z jihomoravských silnic. U korejského modelu z Nošovic se toho na první pohled zas tak moc nezměnilo. Lehkého přepracování se dočkaly nárazníky nebo čelní maska, v interiéru přibyly nové materiály a širší je nabídka asistenčních systémů. Pod kapotou definitivně skončily naftové agregáty, ostatně nějakou dobu už je nebylo možné koupit ani u předchozího modelu. Základem je benzinová atmosférická patnáctistovka s 71 kW, přeplňovaný litrový tříválec se dodávamp;aacute; se 74 kW a mildhybridní přeplňovaná patnáctistovka pak se 103 kW. Všechny motory mají ruční řazení, s turbem se pojí možnost připlatit si za sedmistupňový dvouspojkový automat. Jak jste si nejspíše všimli, oproti dřívějšku lehce klesl výkon dostupných jednotek. Hyundai zmiňuje v tiskové zprávě, že hlavní novinkou modernizace je rozšířená standardní výbava. A vskutku, kromě manuální klimatizace, nouzového brzdění nebo pomocníka pro jízdu v pruhu mají všechny i30 nově také přední a zadní parkovací senzory, couvací kameru, navigaci s 10,25palcovou obrazovkou a diodová světla vpředu i vzadu. Dříve to byla výbava vyhrazená nejvyšším stupňům, od teď jde tedy o základ v linii Comfort. Samozřejmě i30 zdražila, základní verze stojí 459 990 korun, což je o 30 tisíc více než doposud. Na druhou stranu ale verze Comfort doposud stála 479 990 korun, ovšem s chudší výbavou, takže z tohoto pohledu je novinka dokonce o 20 tisíc levnější. Dohromady bude korejský model v nabídce v šesti výbavových stupních, které postupně přidávají litá kola, dvouzónovou automatickou klimatizaci, digitální budíky, bezklíčkové startování a odemykání, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, více asistentů nebo ve verzi N Line sportovní doplňky karoserie i interiéru. Úměrně s tím se zvedá i cena, ale i nejdražší verze stojí 729 990 korun. V tomto textu nás ale zajímá primárně základní verze s cenou od , protože ta je v segmentu kompaktních kombíků vysoce atraktivní. Ostatně můžete to posoudit sami v následující tabulce vybraných konkurentů, v níž jsou auta seřazená od nejlevnějšího po nejdražší. Základní ceny kompaktních kombi Dacia Jogger 1.0 Eco-G / 74 kW 425 500 Kč Hyundai i30 Kombi 1.5 CVVT / 71 kW 459 990 Kč Kia Ceed SW 1.0 T-GDI / 74 kW 469 980 Kč Peugeot 308 SW 1.2 PureTech / 96 kW 529 000 Kč Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost Hybrid / 92 kW 543 900 Kč Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo / 81 kW 549 990 Kč Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI / 85 kW 579 900 Kč Škoda Octavia Combi 1.5 TSI / 85 kW 669 900 Kč Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid / 103 kW 672 900 Kč Jak vyplývá i z této tabulky, Hyundai je významně levnější než většina konkurentů s výjimkou sesterské Kie Ceed s mírně silnějším motorem, ale horší výbavou, a také Dacie Jogger, která má pod kapotou plynový pohon a také vozí horší výbavu.  Výrazný je rozdíl především v případě Škody Octavia, která je v základu dražší o více než 200 tisíc korun, třebaže nabízí silnější a pružnější přeplňovaný čtyřválec proti atmosférickému čtyřválcovému motoru. Na zajímavou sumu přijde díky aktuální akční verzi Limited omlazený Golf Variant, taktéž Toyota nabízí na hybridní Corollu a Peugeot na 308 SW výrazné slevy. Podobně je na tom Ford u Focusu s mildhybridním pohonem a slevou 156 tisíc korun. Pro českého zákazníka ale bude přece jen nejzajímavější srovnání s Octavií, oba modely patří mezi deset nejprodávanějších a třeba právě pro škodovku s praktičtější karoserií je český trh jedním z vůbec nejdůležitějších. Odhlédneme-li ale na chvíli od použitého motoru, je výbavově mezi oběma auty rozdíl více než 200 tisíc korun? Základní Octavia má oproti i30 navíc litá kola se 16 palci, nabízí též digitální budíky, dvouzónovou automatickou klimatizaci, bezdrátové nabíjení chytrých telefonů nebo startování tlačítkem. Parkovací kamera, přední parkovací senzory nebo navigace ale zůstávají pouze v příplatkové výbavě. Je to trochu rozdíl oproti Hyundai, kde si sice můžete i k základní výbavě dopřát litá kola, pro cokoliv dalšího je však potřeba zamířit do vyšší výbavy. Pokud bychom pod kapotu základní i30 Kombi dali přeplňovaný tříválec se 74 kW, poskočí cena na 489 990 korun. Pořád je tedy rozdíl skoro 180 tisíc korun. A ještě jedna statistika k cenotvorbě Hyundai, protože oproti základní Octavii bude korejské kombi levnější ve většině výbav s většinou motorů vyjma vrcholné výbavy Premium (ovšem jen v kombinaci patnáctistovky a automatu) a N Line Premium. Octavia má ale na své straně výhodu většího kufru a také díky delšímu rozvoru náprav většího místa před koleny vzadu. Ostatně opět se můžete podívat do tabulky na velikostní srovnání vybraných kompaktních kombíků seřazené podle objemu kufru. Srovnání velikosti Objemu kufru Rozvor náprav Dacia Jogger 708/1819 l 2897 mm Škoda Octavia Combi 640/1700 l 2686 mm Ford Focus Kombi 635/1653 l 2700 mm Kia Ceed SW 625/1694 l 2650 mm Volkswagen Golf Variant 611/1642 l 2669 mm Peugeot 308 SW 608/1634 l 2732 mm Hyundai i30 Kombi 602/1650 l 2650 mm Opel Astra Sports Tourer 597/1634 l 2732 mm Toyota Corolla Touring Sports 596/1606 l 2700 mm Výrazněji uskočená je od zbytku velikostně Dacia Jogger, která je někde na pomezí kompaktních kombíků a osobních dodávek typu Citroën Berlingo. Jako jediná se také nabízí volitelně se sedmi místy k sezení, což pro mnohé početnější rodiny výrazně zvyšuje její cenu na trhu rodinných kombíků. Jinak ale platí, že Octavia má největší kufr, byť rozdíly nejsou nijak zásadní. 

projít na článek

Test Hyundai i20 N sportovní verze s motorem 1,6 Turbo s manuálem

Třetí generace Hyundai i20 byla představena na jaře 2020 v Ženevě. Tato modelová řada se vyrábí v Tureckém Izmiru. Sportovní verze nemá moc konkurence, mezi ní patří zejména Fiesta, Polo, Ibiza.

projít na článek

Brokolice? V souboji o nejzdravější zeleninu takřka nemá konkurenci

Brokolice patří mezi košťálové druhy zeleniny, je blízká příbuzná květáku. Pochází z oblasti Středomoří. Itálie dodnes patří mezi přední exportéry této přednostmi opředené zeleniny. Díky obsahu minerálů, vitaminů a mnoha prospěšných fytolátek ... více Čl

projít na článek

Hyundai Janík Motorsport je nejlepším týmem v TCR Eastern Europe

Tým Hyundai Janík Motorsport se s předstihem stal nejlepším týmem letošního ročníku TCR Eastern Europe. Rozhodly o tom výsledky závodu na Autodromu Most, kde Petr Semerád a Václav Janík získali na závodních speciálech Hyundai i30 N TCR v součtu 23 bodů. V

projít na článek

Do ČR dorazí jen 25 ks speciální edice modelu Hyundai i30 N Drive-N

Automobilka Hyundai představila limitovanou edici i30 N Drive-N postavenou na základě modelů Hyundai i30 N a Hyundai i30 Fastback N. Tato jedinečná edice nového modelu i30 N poskytuje stejnou úroveň výkonů z mimořádně sportovní jízdy jako úspěšné výchozí

projít na článek

Kia EV6 vítězem ankety Auto roku 2022

Model EV6 úspěšně bojoval s konkurencí vozů Hyundai IONIQ 5, Ford Mustang Mach-E, Škoda Enyaq iV, Cupra Born, Renault Mégane E-Tech a Peugeot 308 a získal titul Evropské auto roku 2022. Kia EV6 obdržela celkem 279 bodů a získala vítězství, následovaná voz

projít na článek