Tady začíná pravá výzva. Mezi zaměstnanci a manažery to často skřípe. A teď nemluvím jen o tom, jestli je Pepa naštvanej na Honzu. Hlavní problém je komunikace. A právě tahle komunikace vás může stát úspěšný business. „Jasná a otevřená komunikace zajistí, že jsou všichni na stejné vlně: cíle, směr i očekávání. Každý ví, na čem je a co je jeho úkol.“ Začněte spolupracovat jako tým, protože jen tak se v budoucnu vyhnete zbytečným problémům. Jinak si vás problémy najdou… a pěkně vám zavaří. 1. Setkávejte se každý týden Pravidelné setkávání jako tým vám pomůže vytvořit prostředí, ve kterém se budou obě strany moci bez obav vyjádřit. Týdenní setkávání pomůže prolomit ledy. Každému členovi týmu dejte příležitost otevřeně promluvit: Projekty, na kterých pracují Výzvy, které je čekají Jaké mají dotazy na ostatní či oni na ně TIP: Při podobných schůzkách se snažte být spíše neformální. Manažeři by se také měli ujistit, že se každý dostal ke slovu a cítí se bezpečně o věcech mluvit. 2. Pravidelné setkání 1:1 Vynechme rozdíly mezi introverty a extroverty. Jednoduše, mezi 4 očima to bývá nejefektivnější. Dobrý manažer by měl být schopný vytvořit několik možností komunikace. „U zaměstnanců, kteří neměli skoro žádný osobní kontakt s manažerem, byla větší pravděpodobnost, že se odcizí. Naopak u těch, kteří měli 2x větší počet soukromých schůzek, byla pravděpodobnost na odcizení menší o 67%.“ Efektivní manažeři využívají 1:1 k tomu, aby poznali zaměstnance více do hloubky a mohli jim tak lépe porozumět. Co tím získáme: vyvrácení obav a komunikačních šumů, společně objevíte řešení problémů, nové nápady na zlepšení podnikání, upřímný rozhovor o práci. Manažeři tak získají ucelený vhled do toho, jak jednotliví lidé přispívají společnosti. Dokáží pak lépe propojit, zefektivnit a nasměrovat jejich práci, aby směřovala ke stanoveným cílům. 3. Manažeři, dávejte zaměstnancům informace pravidelně Dobrá komunikace je založená na tom, že je každý v obraze. Mluvte o tom, co se právě děje ve firmě. Než začnete kroutit očima, zastavte se. A dejte mi šanci obhájit myšlenku, kterou slyšíte na každém kroku. Přestože to zní jasně… asi to až tak jasné není. Ukázalo se, že většina zaměstnanců má pocit, že rozhodnutí managementu nedává smysl a netýká se jich. Nad čím se zamyslet: Až 25% zaměstnanců dá výpověď, protože mají pocit, že jim firma něco tají. Pouze 10% zaměstnanců vědělo o aktuálním pokroku firmy. 4 z 5 zaměstnanců chtěli častější zprávy od nadřízených o tom, jak se společnosti daří. 90% zaměstnanců uvedlo, že by raději slyšeli špatné zprávy než žádné. 4. Zaměstnanci, dejte manažerům šanci a poznejte je A právě tady to často drhne. Pokuste se přesvědčit své zaměstnance, že to myslíte upřímně a dobře. To však může být běh na dlouhou trať. Věnujte jim čas, mluvte s nimi a budujte si důvěru. TIP: Můžete rozjet projekt: „Poznejte svého manažera.“ Stejně tak jako manažer poznává je, zaměstnanci investují svůj čas na poznání manažera. Pomůže to uvolnit atmosféru a vyvrátit mylné myšlenky. Lidé mají skon považovat manažery za nepřístupné, chladné a děsivé lidi. Ukažte jim, že manažer je taky jen člověk. 5. Použijte nástroje, které zaměstnanci využívají Jděte tam, kde jsou zaměstnanci a mluvte s nimi. Ale pokud jim musíte dát nějaký nástroj, ujistěte se, že je jednoduchý a odpovídá tomu, na co jsou zvyklí. Vaším prvním úkolem je zjistit, jaký styl komunikace vaši lidé preferují. Je pro ně přirozenější psát do diskuzí, nebo si raději popovídají z očí do očí, nebo jim vyhovuje kombinace těch dvou podle situace? Každý komunikační nástroj je pro odlišnou skupinu. Některé využijete při hromadných oznámeních, jiné při soukromém hovoru, ale také při poradě týmu. Streamovací platformy a natočená videa skvělý nástroj na přiblížení novinek, očekávání, cílů a předání pozitivních i negativních zpráv. Interní aplikace a newslettery Předávat novinky a aktuální dění ve firmě je základ. Ne vždy mají ale nadřízení čas je předat osobně. A právě tady nám systémy ušetří čas. Chat ideální pro rychlé zprávy v menší skupině. Zefektivní práci a rychleji si předáte zpětnou vazbu a pokyny. Human Centered Employer Branding v praxi 19. 5. 2023 v Brně Objevte smysl, principy a výhody, které přináší značka zaměstnavatele, zaměřená na lidi a jejich potřeby. Staňte se specialistou na HCEB 360 a získejte certifikát. Více o WORKSHOPU Dny : Hodiny : Minuty : Vteřiny Příspěvek 5 tipů, jak vylepšit komunikaci mezi manažery a zaměstnanci pochází z MenSeek
Jestliže jste se poprvé ocitli (nebo se teprve ocitnete) na pozici manažera, zřejmě si kladete otázku, co byste měli dělat a jaká pravidla dodržovat, abyste vykročili tou správnou nohou a byli ve svých manažerských snahách co možná nejúspěšnější. Právě pr
projít na článekBýt v životě šťastný nebo šťastná. To si snad přeje každý, zřejmě i vy. Máte-li v životě štěstí méně než si přejete, co je třeba vylepšit, do čeho se pustit? Je lepší nejprve navazovat vztahy s lidmi, posilovat zdraví, budovat kariéru, snažit se vydělat v
Kreativa Měníme nejen herní svět 3 minuty čtení
projít na článekJestliže se vrac te po del m home office režimu do kancel ře, měli byste m t na paměti p r tipů, kter v m mohou doslova zachr nit život. N sledky nemoc neradno podceňovat a my se s V mi r di poděl me r di o p r tipů, co děl me pro to, aby na e pracovn
projít na článekVítejte u dalšího vydání tipů na zajímavé zboží z čínského AliExpressu. Dnes doporučíme výkonné USB nabíječky, které mají minimálně 65W výstup a zvládnou tedy nejen rychle nabíjet telefon, ale například i udržovat v chodu některé laptopy či jiná náročnějš
projít na článek