Google Universal Analytics včervnu 2023 končí, nahradí je GA4

Pokud podnikáte na internetu tedy pokud máte vlastní web nebo dokonce provozujete e-shop určitě vás zajímá, kdo (a na co) na vašich stránkách kliká. Asi nejznámějším nástrojem zaměřujícím se na analýzu návštěvnosti webů jsou Google Analytics. Ty vám mimo jiné prozradí, kolik je vašim potenciálním zákazníkům let, co je zajímá a na co se na vašem webu dívají. Ale pozor Google Analytics v červenci 2023 nahradí nová verze. Kde tedy po 1.7.2023 získat data a co udělat pro to, aby na vašem webu analýza návštěvnosti fungovala? Zásadní je v této chvíli nezaspat a přejít co nejdříve ze staré verze Google Universal Analytics na verzi novou, tedy Google Analytics 4 (zkráceně GA4). Stará verze totiž přestane 1.7.2023 fungovat, přestane sbírat data o návštěvnosti a nebude již pro váš web užitečná. Proto se vám vyplatí již nyní přenastavit váš web na užívání GA4, která je v této funkci zastoupí. Avšak ještě než se s Google Universal Analytics jednou provždy rozloučíte, stáhněte si z nich data o návštěvnosti, která se vám budou hodit pro porovnání statistik v budoucnu. Export dat můžete provést zhruba ještě šest měsíců po ukončení fungování staré verze. Pokud si s exportem dat nevíte rady, rádi vám je ve správném formátu zprostředkujeme. Na Google Analytics 4 můžete (a měli byste) přejít co nejdříve. Kompletní návod jak na to naleznete na stránkách technické podpory Google. Je také možné, že váš web již GA4 využívá (pokud byl založen po 20. říjnu 2020). Ověřit si to můžete takto. Pozor také, pokud využíváte k inzerci vašich produktů službu Google Ads tu je také potřeba přesměrovat na nový analytický nástroj. Pokud chcete mít jistotu, že přechod vašeho webu na GA4 proběhne správně a nepřijdete o žádná data, rádi vám pomůžeme. The post Google Universal Analytics v červnu 2023 končí, nahradí je GA4 appeared first on IPC Corporation s.r.o..

projít na článek

1. 7. 2023 skončí Universal Analytics a nahradí jej Google Analytics 4

Společnost Google oznámila, že 1. července 2023 přestane služba Universal Analytics shromažďovat veškerá data (třeba návštěvnost, konverze, hodnotu nákupů) a zcela ji nahradí služba Google Analytics 4.

projít na článek

Bidding Fox podporuje Google Analytics 4

Lišáka jsme naučili žonglovat s Google Analytics 4 daty. Nově si tedy můžete v Nastavení Bidding Foxu zvolit Google Analytics 4 (GA4) jako zdroj objednávek a prokliků.  

projít na článek

Tipy z Google Analytics pro PPC specialisty - PPC na stojáka #8

22. února 2018 mne pozvali do Brna na akci PPC na stojáka #8, kterou organizuje agentura Besteto. Tématem mojí přednášky bylo "Tipy z Google Analytics pro PPC specialisty", ve které jsem na praktických příkladech ukázala, jak jako PPC specialista vytěžit

projít na článek

Google Ads gad=1 - Nový parametr v URL vstupních stránek

Nově můžete v Google Analytics pozorovat, že vstupní stránky obsahují parametr gad=1, který v adresách běžně nepoužíváte. Tento parametr do URL přidávají Google Ads pro lepší sledování návštěvníků, kteří přišli na web přes některý z vašich inzerátů/rekla

projít na článek

Základní nastavení Google Analytics pro e-shop

Jaké je to nejzákladnější nastavení Google Analytics pro e-shop, které hodně začínajících nebo malých e-shopů nemá zapnuté? The post Základní nastavení Google Analytics pro e-shop appeared first on ProvozujemeEshop.cz.

projít na článek