Jak si vyjednat home-office

Tak jako při všem, tak i při vyjednávání pracovních záležitostí je potřeba zohledňovat více aspektů. Jedním z nich je právní úprava vztahů na pracovišti a vztahy s tímto související, tedy to, co o této problematice stanovují závazné právní předpisy – zákoník práce, zákon o zaměstnanosti a další. Dalším aspektem je pak také lidská stránka věci, čímž se myslí to, jak bude celé záležitost se zaměstnavatelem/kolegy/klienty komunikována a za jakých okolností bude reálně možné uzavírat jakékoli dílčí dohody. Lidský aspekt Na home-office může být také pohlíženo jako na způsob řešení dlouhodobě neudržitelné situace na pracovišti, třeba vzhledem k množství opakujících se konfliktů mezi spolupracovníky. V případě, že se dostane zaměstnanec do nějaké konfliktní situace, nebo je nespokojený s dosavadním fungováním či například řeší spor s kolegou, případně řeší spor s se svým vedoucím, nebo by chtěl změnit způsob fungování, například dojednat si jiný pracovní režim například kvůli návratu zaměstnance z rodičovské dovolené, když tento zaměstnanec by rád fungoval tak, aby část úvazku mohl pokryt v rámci home-office a část úvazku svou přítomností na pracovišti. Aktuální situace trvající poslední dva roky ukázala, že jsou povolání, kdy je možné kombinovat domácí pracovní režim s kancelářským a efektivita zaměstnance zůstává zachována, a v některých případech dokonce stoupá. Je třeba mít na paměti rizikové body, které je nutné vzít v potaz při řešení situace. Může se jednat o účast na pracovních hovorech (třeba i konferenčních), poradách, jednáních s klienty, přípravách podkladů a různých rešerší. Dále je také třeba zohlednit reakční dobu při komunikaci s kolegy/klienty/obchodními partnery apod. Co na to zákoník práce? Zaměstnanec ze zákona nemá bez dalšího na práci z domova právo. Na druhé straně jej ani zaměstnavatel nemůže zaměstnanci nařídit. Nezbývá tedy jiná cesta než dohoda. Tato dohoda nemá podle zákoníku práce předepsanou formu. Jako každá dohoda, i dohoda o výkonu práce z domova, může mít slabá místa, a proto je nutné uzavřít takovou dohodu, která bude srozumitelná, reálná, konkrétní a časově ohraničená. A tady nastupuje lidský faktor, který má zásadní vliv na to, jakým způsobem budou vyjednány dílčí aspekty týkající se výkonu práce a věci s tím související. Jak komunikovat o pracovních věcech, citlivých záležitostech a jak vyjednat podmínky dohody, která bude funkční, a nejen to, se dozvíte na našich kurzech.

projít na článek

Doba COVIDová

Za poslední rok se nám všem obrátil život doslova vzhůru nohama. Nastala nám doba COVID ová. Ale ani v dobách nejtěžších nás opičáky jen tak něco nezastaví. Stále jsme tu pro Ty z Vás, kteří si potrpí na nápadité a osobní produkty a rádi si tuto těžkou do

projít na článek

Zahradní nábytek musí umět nabídnout styl i funkčnost

Správně zvolený zahradní nábytek významně přispívá k pohodlí a k estetice našeho venkovního prostoru. Přesuňte i vy svůj obývák v létě na zahradu nebo na terasu. Udělejte si zde prostor pro relaxaci, stolování či home office.

projít na článek

V laboratoři jsme odhalili pravdu

V Archtiles jsme pojali letošní tradiční video vědecky. Naši přední a zkušení odborníci Petr Spára a Tomáš Obložený na základě nezpochybnitelných experimentů chtěli zjistit, jaká povrchová krytina je nejvhodnější pro home office, tedy práci z domova. Vědc

projít na článek

AKCE: Obchodní balík s dobírkou za 69

Doprava - asi ta největší nevýhoda internetových obchodů - zbytečně prodražuje cenu zboží. Nám se však podařilo s Českou poštou vyjednat výhodné po

projít na článek

Ondřej Štellar: Nebát se vyjednat dobré podmínky s developery

Libčice potřebují vnitřní sílu k vyjednávání s developery o nastavení podmínek pro novou výstavbu tak, aby byla výhodná pro město. Celá řada měst v České republice má za sebou smutnou zkušenost s neřízenou výstavbou. Proto je trend takový, že města či obc

projít na článek