Jak si vyjednat home-office

Tak jako při všem, tak i při vyjednávání pracovních záležitostí je potřeba zohledňovat více aspektů. Jedním z nich je právní úprava vztahů na pracovišti a vztahy s tímto související, tedy to, co o této problematice stanovují závazné právní předpisy – zákoník práce, zákon o zaměstnanosti a další. Dalším aspektem je pak také lidská stránka věci, čímž se myslí to, jak bude celé záležitost se zaměstnavatelem/kolegy/klienty komunikována a za jakých okolností bude reálně možné uzavírat jakékoli dílčí dohody. Lidský aspekt Na home-office může být také pohlíženo jako na způsob řešení dlouhodobě neudržitelné situace na pracovišti, třeba vzhledem k množství opakujících se konfliktů mezi spolupracovníky. V případě, že se dostane zaměstnanec do nějaké konfliktní situace, nebo je nespokojený s dosavadním fungováním či například řeší spor s kolegou, případně řeší spor s se svým vedoucím, nebo by chtěl změnit způsob fungování, například dojednat si jiný pracovní režim například kvůli návratu zaměstnance z rodičovské dovolené, když tento zaměstnanec by rád fungoval tak, aby část úvazku mohl pokryt v rámci home-office a část úvazku svou přítomností na pracovišti. Aktuální situace trvající poslední dva roky ukázala, že jsou povolání, kdy je možné kombinovat domácí pracovní režim s kancelářským a efektivita zaměstnance zůstává zachována, a v některých případech dokonce stoupá. Je třeba mít na paměti rizikové body, které je nutné vzít v potaz při řešení situace. Může se jednat o účast na pracovních hovorech (třeba i konferenčních), poradách, jednáních s klienty, přípravách podkladů a různých rešerší. Dále je také třeba zohlednit reakční dobu při komunikaci s kolegy/klienty/obchodními partnery apod. Co na to zákoník práce? Zaměstnanec ze zákona nemá bez dalšího na práci z domova právo. Na druhé straně jej ani zaměstnavatel nemůže zaměstnanci nařídit. Nezbývá tedy jiná cesta než dohoda. Tato dohoda nemá podle zákoníku práce předepsanou formu. Jako každá dohoda, i dohoda o výkonu práce z domova, může mít slabá místa, a proto je nutné uzavřít takovou dohodu, která bude srozumitelná, reálná, konkrétní a časově ohraničená. A tady nastupuje lidský faktor, který má zásadní vliv na to, jakým způsobem budou vyjednány dílčí aspekty týkající se výkonu práce a věci s tím související. Jak komunikovat o pracovních věcech, citlivých záležitostech a jak vyjednat podmínky dohody, která bude funkční, a nejen to, se dozvíte na našich kurzech.

projít na článek

I čtyři roky po kovidu vnímají zaměstnanci home office jako benefit

(Praha 23. 7. 2024) ‒ Dvakrát více lidí chápe možnost práce z domova pořád ještě spíš jako zaměstnaneckou výhodu než jako standardní pracovní režim. Ukázal to nejnovější reprezentativní průzkum personální společnosti Předvýběr.CZ, pro který data sesbírala

projít na článek

Doba COVIDová

Za poslední rok se nám všem obrátil život doslova vzhůru nohama. Nastala nám doba COVID ová. Ale ani v dobách nejtěžších nás opičáky jen tak něco nezastaví. Stále jsme tu pro Ty z Vás, kteří si potrpí na nápadité a osobní produkty a rádi si tuto těžkou do

projít na článek

Zahradní nábytek musí umět nabídnout styl i funkčnost

Správně zvolený zahradní nábytek významně přispívá k pohodlí a k estetice našeho venkovního prostoru. Přesuňte i vy svůj obývák v létě na zahradu nebo na terasu. Udělejte si zde prostor pro relaxaci, stolování či home office.

projít na článek

V laboratoři jsme odhalili pravdu

V Archtiles jsme pojali letošní tradiční video vědecky. Naši přední a zkušení odborníci Petr Spára a Tomáš Obložený na základě nezpochybnitelných experimentů chtěli zjistit, jaká povrchová krytina je nejvhodnější pro home office, tedy práci z domova. Vědc

projít na článek

AKCE: Obchodní balík s dobírkou za 69

Doprava - asi ta největší nevýhoda internetových obchodů - zbytečně prodražuje cenu zboží. Nám se však podařilo s Českou poštou vyjednat výhodné po

projít na článek