Kdo šetří, má za tři. Kdo na textech neškudlí, má za deset

Nikomu se nechce házet tisícovky do kamen. Obzvlášť za nějaký „blbý copywriting“. Vyplatí se ale přehnaně skrblit? Budou mít reklamní texty za šede za normostranu co nabídnout cílové skupině? Najdete aspoň nějakou přidanou hodnotu? To už se musíte rozhodnou sami. Já vám k tomu můžu říct jenom svůj názor… Kolik stojí copywriter? O oceňování reklamních textařů se hodně napovídalo a stále se to propírá. Na jedné straně tábora jsou tzv. „levní kopíci“. Ti napíšou, co vám na očích vidí, třeba za 55 korun za normostranu. Na druhém protipólu stojí „ti druzí – drazí“, kteří sem tam chtějí až nehorázné sumy. Ale ani to nemusí odpovídat kvalitě. „Ty druhé“ nechme stranou a pojďme se podívat na „ty levné“, protože někdy je až s podivem, za jaké ceny pracují. Freelanceři vs. „hobíci“ Představte si, že pracujete někde v kanclu v administrativě. Máte stálý plat – určité jistoty. Jenže protože se u kompu nudíte, hledáte nějakou zábavu, nebo přivýdělek, třeba copywriting. A protože vám zase o tolik nejde, není problém psát třeba za pade za normostranu. „Ani blázen neprodává se ztrátou, aby se lidem zalíbil.“ Čínské přísloví Proč ne, proč to nezkusit? Když budu levný, tak po mně určitě někdo sáhne. Jasně, on se někdo najde. Někdo, kdo chce super texty, ale nejspíš toho o kvalitním psaní příliš neví. Někdo, kdo si myslí, že čtyři stovky ha hodinu jsou zlodějna. Někdo, kdo pak hodí všechny copywritery do jednoho pytle a radši si napíše všechno sám. Na druhou stranu chápu, že každý copywriter nějak začínal a že levný musí nutně znamenat špatný, ale nejsou „ti levní“ spíš sami proti sobě? Vy byste chtěli takový text, i kdyby byl tak levný? Text, který zapadne, nemá šťávu a v žádném případě nenasměruje návštěvníka k cíli? Nic moc Na kapelu, která má pobavit, celkem nuda, což? Koupili byste si úplně nejlevnější ledničku na trhu? Já to beru takhle: Když něco kupuju, dlouho se rozmýšlím. Jde mi hlavně o poměr cena/výkon. Nekupuju si nejlevnější věci. Když se někdo cenově podbízí, obvykle nemůže nabídnout nic jiného – žádnou kvalitu a přidanou hodnotu. „Cena je to, co platíte. Hodnota je to, co obdržíte.“ Warren Buffet I když si na začátku řeknete, že ušetříte na ledničce 3 tisíce, z dlouhodobého hlediska proděláte na spotřebě, trvanlivosti, účinnosti… A jsme u toho. Zní to pěkně, utratit za reklamní text stovku. Paráda. Jakou hodnotu vám ale může nabídnout copywriter, který se snaží prosadit nízkou cenou? Nejspíš nic moc. Můžete to vyzkoušet… Vyznáte se v tom? Chcete číst dál? Tuhle změť opravdu chcete na úvodní stránce? .u1f5812dc08e396e3476adf3c8bce9b35 { padding:0px; margin: 0; padding-top:1em!important; padding-bottom:1em!important; width:100%; display: block; font-weight:bold; background-color:#e6e6e6; border:0!important; border-left:4px solid #F39C12!important; box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); -moz-box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); -o-box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); -webkit-box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); text-decoration:none; } .u1f5812dc08e396e3476adf3c8bce9b35:active, .u1f5812dc08e396e3476adf3c8bce9b35:hover { opacity: 1; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; text-decoration:none; } .u1f5812dc08e396e3476adf3c8bce9b35 { transition: background-color 250ms; webkit-transition: background-color 250ms; opacity: 1; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; } .u1f5812dc08e396e3476adf3c8bce9b35 .ctaText { font-weight:bold; color:inherit; text-decoration:none; font-size: 16px; } .u1f5812dc08e396e3476adf3c8bce9b35 .postTitle { color:#000000; text-decoration: underline!important; font-size: 16px; } .u1f5812dc08e396e3476adf3c8bce9b35:hover .postTitle { text-decoration: underline!important; } Čtěte také: Zasáhněte cílovky vlastními zbraněmi: 4 základní emoce nejen pro obsahový marketing Házení peněz do černé díry Další věc: Nedokážu si představit, jak se takový copywriter vydělávající 60 Kč za normostranu posunuje dál. Kolik musí napsat stránek, aby si za den vydělal pětistovku? Kde bere čas na sebevzdělávání? „Cenově se podbízet je krátkozraké. Vždy se najde někdo ochotný obětovat ještě víc, takže oba nakonec zbankrotujete.“ T. Ferris Kolik investuje do budování osobní značky? Vítejte v začarovaném kruhu. Vydělám málo → abych vydělal trochu víc, musím pracovat víc → nemám volný čas pro sebe → nemám volný čas na vzdělávání a sebezlepšování → nemám čas na nic → nebuduju hodnotu → nemůžu zvýšit ceny → vydělávám málo. Už jenom při tomhle pomyšlení se mi v kloubech ruky usazuje artritida. Plyne z toho jediné – při volbě reklamního textaře si dejte pozor, abyste nepřebrali. Možná je někde perfektní copywriter, který pracuje za velice nízké ceny. Gratuluju, jestli jste ho našli.  Co je tohle za bordel? Když copywriter píše takhle a neumí ani formátovat text, je to k pláči.  .u5a452ad42e4bc3f1accee69fa1d4e8e5 { padding:0px; margin: 0; padding-top:1em!important; padding-bottom:1em!important; width:100%; display: block; font-weight:bold; background-color:#e6e6e6; border:0!important; border-left:4px solid #F39C12!important; box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); -moz-box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); -o-box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); -webkit-box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); text-decoration:none; } .u5a452ad42e4bc3f1accee69fa1d4e8e5:active, .u5a452ad42e4bc3f1accee69fa1d4e8e5:hover { opacity: 1; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; text-decoration:none; } .u5a452ad42e4bc3f1accee69fa1d4e8e5 { transition: background-color 250ms; webkit-transition: background-color 250ms; opacity: 1; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; } .u5a452ad42e4bc3f1accee69fa1d4e8e5 .ctaText { font-weight:bold; color:inherit; text-decoration:none; font-size: 16px; } .u5a452ad42e4bc3f1accee69fa1d4e8e5 .postTitle { color:#000000; text-decoration: underline!important; font-size: 16px; } .u5a452ad42e4bc3f1accee69fa1d4e8e5:hover .postTitle { text-decoration: underline!important; } Čtěte také: Mučivá gramatika aneb techtle mechtle s pomlčkou. Nebo se spojovníkem? Za málo peněz, málo muziky Motivace. Jakou má copywrier motivaci, když „musí“ ráno vstát a psát za pár korun? Myslíte, že se mu chce s textem hrát? Že se s ním chce mazlit a modelovat ho k dokonalosti? Nevěřím. „Pachuť mizerné kvality zůstává dlouho poté, co zmizí sladká chuť nízké ceny.“ Benjamin Franklin Z takového copywritera se stává výrobní linka, která se v 8:00 zapne, ve 12:00 si dá půlhodinovou pauzu, v 16:30 vypne stroj a jde od válu. Další den? Znova. Nezlobte se na mě. Nevidím v tom přínos ani pro jednu z obou stran. Přitom stačí tak málo Tady copywriter nebyl, ale je to dobré varování. Proti gustu žádný dišputát Není copy, jako copy, ale někomu to bohužel stačí.  Já když něco dělám, tak pořádně. Zrovna rekonstruuju vejminek, který byl na tom hodně zle. Vepřovicový zdi byly úplně mokrý, protože táhly vodu ze země – dřív se izolace příliš neřešila. Mělo by smysl dělat omítky, štuk a stropy, kdybych se nejdřív nevypořádal s vlhkostí a nevzal to od podlahy? Ne. Nejprve bych ušetřil desítky hodin práce i hodně, hodně tisícovek. Chvilku by to všechno vypadalo móóóc pěkně. Jenže za dva roky bych byl kde? Jo, přesně tam. Pokud to nevezmete od „podlahy“ i s texty, je to stejný. Takže ještě jednou: Kdo šetří, má za tři. Kdo na textech neškudlí, má za deset. Komentujte, sdílejte, ať tu máme co nejvíc názorů. Příspěvek Kdo šetří, má za tři. Kdo na textech neškudlí, má za deset pochází z napisu.cz

projít na článek

MÝCH DESET OSOBNÍCH KROKŮ NA CESTĚ LEPŠÍHO ŽIVOTA

Mých deset osobních kroků ke zdravému tělu i klidnější duši.. Přátelé přeji nám všem mít ty krásné pocity radosti a lásky ze svého života, přestože je tam to přestože'. Možná je totiž vše vlastně právě proto.

projít na článek

Pračky se sušičkou a SLIM

Jak se orientovat v sortimentu praček? Poradíme vám! Pračky se sušičkou a pračky slim šetří prostor Nákup pračky? Neutrácejte zbytečně!...

projít na článek

Stáňa Stiborová: získejte nadšené zákazníky díky blogu

Zajímá vás, jak psát úspěšný blog, který vám přivede nové zákazníky? Se Stáňou Stiborovou, online podnikatelkou z Podnikání z pláže, jsme v tomto rozhovoru probrali vše o blogování v podnikání. V rozhovoru o blogování se dozvíte: jaké jsou největší

projít na článek

Bližší pohled na e-liquidy: Používáte ten nejvhodnější?

Na trhu s elektronickými cigaretami můžete najít širokou škálů výrobků s různými příchutěmi, cenami a také kvalitou. Přestože elektronické kouření šetří vaši peněženku, není radno vybírat si ty nejlevnější produkty. Tentokrát se podíváme na bližší charakt

projít na článek

LOAP COPASA GSU1840 J52J RŮŽOVÉ (LOAP GSU1840 J52J)

Cena: 649,00 Kč vč. DPH 21 %Výrobce: LOAP Dětské sandály COPASA mají v mezipodešvi ultralehký materiál phylon, který při chůzi tlumí nárazy. Děti to sice moc neocení, ale vás bude těšit, že jim boty šetří klouby. Podrážka je z termoplastické gumy, která s

projít na článek