Než začnete s redesignem

Weby utkané z pocitů a dojmů nepřekvapí, když se minou se zájmem obecenstva. I když je lidé navštěvují, odmítají na nich utrácet. A když se pak i snahy o nápravu rozjedou ve starých kolejích, černá díra na peníze se jen prohloubí. Nezvěte hosty k prázdnému stolu Nikomu nepřijde divné platit za přísun návštěvníků optimalizací nebo reklamou. Zvlášť SEO je občas vydáváno za Viagru online byznysu. Přitom v důsledku ničemu nepomůže, jestliže web návštěvníkům nenabídne vlídné příjetí, příjemné prostředí a žádoucí produkt. Potíže s obsahem, strukturou a použitelností webu, ale i hlubší problémy v marketingovém mixu, se projeví nízkým konverzním poměrem a/nebo nedostatečnými tržbami. To vlastníky často vede k dalším investicím do podpory návštěvnosti, nikoliv k hledání způsobu, jak lépe využít přítomnosti těch lidí, kteří už na webu jsou. Optimalizací webu pro uživatele lze zvýšit i reputaci webu. Návštěvníci ho budou lépe vnímat a hodnotit, budou se častěji vracet. Dají i signál vyhledávačům. Ty vedle objemů návštěvnosti sledují i její průběh. Pokud vidí vysokou míru předčasných odchodů, usoudí, že web uživatelům nenabízí to, co hledají, a přestanou ho v zájmu vlastní důvěryhodnosti preferovat ve výsledcích vyhledávání. Nechci se pouštět na tenký led mně nevlastních odborností, tohle ale napsat můžu: Investujete-li do SEO a PPC, investujte neméně do obsahu a použitelnosti. Nestačí, že hosté přijdou. Podstatné je, jestli zaplatí. Když web nevydělává, neopravujte ho dřív, než zjistíte, co mu skutečně chybí. Klidně si hádejte a spekulujte, hypotézy ale ověřte. Jak zjistit, co web kazí Metody, jak nahlédnout skutečný stav použitelnosti a komunikační účinnosti webu, jsou asi tak čtyři: Analýza návštěvnosti ukáže, kdo na web chodí a jak se na něm chová. Vytipujete jí místa/situace, nad kterými návštěvníci lámou hůl. Audit použitelnosti také hledá slabá místa interakce webu s člověkem. Poznatky rámuje zkušenostmi z dobré praxe a rovnou přidává doporučení. Ta lze prověřit nebo doplnit dalšími dvěma metodami. SEO audit hodnotí potenciál webu ve vyhledávačích, vnáší ale důležité postřehy i do otázek použitelnosti, protože i ji roboti sledují. Uživatelský výzkum nebo testování doručí unikátní podněty přímo od zákazníků. Stejně dobře ověří hypotézy sestavené na základě analýzy návštěvnosti nebo auditů. Vlastníci webů se obvykle nepouštějí po všech čtyřech cestách zároveň. Konečně ti, kteří přínos objektivních poznatků chápou, už aspoň některé z popsaných metod použili při prvotní přípravě webu, a závažným problémům s výkonem teď (tolik) nečelí. Ale i jen dílčí pokus napravit chyby webu na základě nezávislých vstupů by měl přinést lepší výsledky než další výbuch pocitů. Článek Než začnete s redesignem se nejdříve objevil na Karel Melecký.

projít na článek

Textpattern.com redesignoval web

Oficiální stránky mého oblíbeného CMS Textpattern prošly redesignem - www.textpattern.com. Ještě je potřeba kompletně redesignovat celý výchozí admin a mohl by se Textpattern lehce vrátit na výsluní. Poslední verze Textpattern 4.2.0 sice podporuje skiny p

projít na článek

Nové stránky

Naše webové stránky prošly v závěru roku 2020 kompletním redesignem. Vedla nás k tomu především potřeba jejich použitelnosti na moderních zařízeních, jako jsou mobilní telefony, tablety a podobně. Redesign byl také vhodnou příležitostí k modernizaci grafi

projít na článek

Redesign pokračuje produkty značky High5 mění svoji tvář

Značka nejen pro vytrvalostní sporty prochází postupným redesignem. Níže si můžete prohlédnout novou podobu loga i některých produktů. Věříme, že se vám budou líbit. The post Redesign pokračuje produkty značky High5 mění svoji

projít na článek

Podcast začněte s myšlenkou na konec

Pátým pilířem zdravého životního stylu jsou vztahy. A jaký důležitější vztah v životě máme než vztah sami se sebou? Pokud ale moje vnímání sebe sama nerovná se osobnost, kterou chci být, dochází k vnitřnímu konfliktu, protože se sami se sebou nedokážem

projít na článek

Video: Proč většina zákaznických klubů nefunguje a jen užírá zisk (a co udělat, aby ten váš fungoval)

Říkáte si, že když začnete zákazníky odměňovat za nákupy, že vám to zvýší prodej? (Protože se budou vracet?) Toto video vysvětluje, proč to většinou končí ztrátou peněz a co udělat, aby odměny zákazníkům skutečně prodej zvýšily… Říkáte si, že když začne

projít na článek