Případová studie: Jak jsme snížili PNO v PPC reklamě o dvě třetiny na 6,60 %

V této případové studii vás přesvědčíme o tom, že i poměrně konkurenční obor, jakým je prodej elektroniky a gadgetů, může dosahovat v placených kampaní perfektních výsledků s PNO kolem 7 %. Ukážeme vám postup, jakým jsme toho dosáhli a uvidíte, že pokud se do kampaní vloží dostatečná láska a spojí se to s vysokými ambicemi klienta, výsledky se brzy dostaví. Začátek Na konci roku 2019 jsme zahájili spolupráci s Samuelem a Tomem z Milica.cz. Samuel nás kontaktoval, jestli nedokážeme zlepšit výkon jejich placených kampaní. Podívali jsme se do kampaní a měřících nástrojů a usoudili jsme, že tam jistý potenciál je. Web měl také velký potenciál z pohledu SEO, ale pěkně popořadě. Po chvílích námluv jsme se s klientem dohodli nejdříve na správě PPC kampaní s možností dalšího rozšíření služeb, pokud ukážeme, co v nás je. To byla výzva! Společnost Milica je internetový obchod se sortimentem zejména z oblasti elektroniky a gadgetů. Možná si říkáte, že je to velmi konkurenční obor a PNO nelze udržet pod rozumnou hladinou, ale jde to. Správný přístup, hbité reakce ze strany klienta a systematický postup s trochou lásky ukázal, že je možné zvýšit tržby, snížit náklady na kampaně a dostat se na PNO 6,60 %. Vysvětlení pojmu PNO: Podíl nákladů na obratu (PNO) vyjadřuje % hodnotu nákladů vydělenou hodnotou dosažených konverzí. Tedy kolik vás reklama stála vs. kolik vám přinesla? Cíle spolupráce s Milica.cz Hlavní cíl: snížit PNO v Google Ads pod 15 %. Na začátku každé spolupráce je třeba určit si společné cíle, které musí být jasně měřitelné a ověřitelné. U PPC kampaní to platí dvojnásob. Každý obor, i ten nejméně sexy, má šanci na perfektní výkon v on-line marketingu. Výkon kampaní před začátkem spolupráce Původní průměrný podíl nákladů na obratu (PNO) 21,39 % (výsledky za období 21.8.2019 27.11.2019). Výsledky kampaní pod naší správou A výsledek naší spolupráce? PNO kolem 7 % již po pár měsících spolupráce (bližší čísla i data s výsledky očištěnými od vlivu Vánoc čtěte dále v textu). Zvýšili jsme razantně tržby a snížili náklady na kampaně. Průběh spolupráce Milica.cz + jakmy s.r.o. Na rozdíl od předchozího správce kampaní, který vsadil všechno na automatizaci kampaní a dále již kampaně příliš neoptimalizoval, my jsme na to šli trochu jinou cestou. Nejdříve jsme se snažili pořádně poznat klienta a jeho eshop. Na základě toho jsme pak vymysleli kampaně a celkovou strategii. Taktéž jsme se výrazně zaměřili na detaily, které předcházející správce kampaní zcela opomněl jako je např. optimalizace textace v Google nákupech a podobně. V rámci správy PPC jsme realizovali následující postup Strategická analýza analýza konkurence, potenciálu produktů, hledanost, GAP analýza (vše pro interní potřebu). Kompletní smazání původních kampaní. Manuální vytvoření kampaní s vlastními texty (oproti předcházející agentuře, která používala dynamickou textaci). První 2 měsíce nulová automatizace, manuální nastavování nabídek dle aktuální výkonnosti. Optimalizace klíčových slov (KW), vylučující klíčový slova, úprava textace pro naplnění search intent a zvýšení skóre kvality. Přidání rozšíření do kampaní (SMS zpráva, volání, popisky, odkazy, strukturované úryvky). Nastavení Google nákupů, úprava nabídek, cílových produktů a další. Průběžná analýza konkurence, jejich textů a reklam.  Následná optimalizace textací v XML feedu a návrhy na změny (název produktů, klíčová slova, popisky, CTA). Vytvoření publik, vyhodnocování kvality, další práce a kontrola nabídek. Omezení určitých klíčových slov, které jsou sice relevantní, ale vysoce konkurenční (např. bezdrátová sluchátka). Google Nákupy Přechod na tROAS. Kontinuální činnosti každý měsíc Optimalizace a ladění textace, klíčových slov, obsahových reklam a další. Sledování dat z měřících nástrojů (Google Analytics) a vyhodnocování dalšího potenciálu. Upozorňování na nedostatky, doporučování dalších konkrétních postupů. Monitorování konkurence a její vliv na cenu za proklik. Například Alza spustí novou kampaň, která cílí na stejnou produktovou řadu my reagujeme.  Optimalizace webu, díky které jsme zlepšili výkon PPC kampaní Základní optimalizace UX. Rady ohledně dalšího směřování projektu z business hlediska. Textace webu. Práce s klíčovými slovy napříč celým webem + CTA v Google nákupech. Analýza potenciálu produktů, které ještě nebyly zařazeny do prodeje, ale uvažuje se o nich.  Výsledky Podíl nákladů na obratu (PNO) z původního průměru přes 20 %  jsme snížili na 7,08 % (1.12.2019 28.3.2020) resp. 6,60 % (data očištěná o vliv Vánoc, od 1.1.2020 28.3.2020) Co se nám společně s klientem podařilo Zvýšit konverzní poměr webu Výrazně snížit denní náklady na Google Ads Zvýšit počet stránek na jednu relaci Zásadně zvýšit míru prokliku (CTR, click through rate) Závěr Z původního průměrného PNO 21,39 % před započetím spolupráce jsme se dostali na průměrné PNO 7,08 % (resp. 6,60 % s daty očištěnými o vliv Vánoc).  Snížili jsme PNO o dvě třetiny na 6,60 %. V každém oboru lze zvýšit tržby za udržení nákladů pod kontrolou a dosahovat perfektního PNO. Je třeba postupovat systematicky, měřit, optimalizovat, neflákat to, často sahat do kampaní a pravidelně komunikovat s klientem. Vyberte si agenturu, která je zkušená a dodá vám výsledky. Důvěřujte jejím procesům. Pokud má agentura již nějakou historii a specialisté dlouholeté zkušenosti, budete z toho jen těžit a pozitivně se to projeví na výkonu vašeho webu, tržeb a zisku. Na závěr ještě slova Toma a Samuela z Milica.cz při začátku spolupráce. Další naše recenze na Google najdete zde. Naše reference jsou Potten & Pannen, Worksafety.cz, Kytary.cz, Boatpark.cz, MMA-shop.cz, Pubec.cz, CRDR, ispas.cz, KAMA, Respect.cz, Arboristickaakademie.cz, Samolepici-etikety.cz a mnoho dalších. The post Případová studie: Jak jsme snížili PNO v PPC reklamě o dvě třetiny na 6,60 % appeared first on jakmy.cz.

projít na článek

3D tisk odzákladu mění výrobu bednění proodlévání betonu

3D tisk od základu mění výrobu bednění pro odlévání betonu Weber Additive V posledních letech se aditivní výroba, známá také jako 3D tisk, dynami

projít na článek

Územní studie krajiny ORP Šternberk

Pracovní výstupy územní studie krajiny ORP Šternberk – pro starosty a další subjekty Vítejte na stránce, která obsahuje hlavní dosavadní pracovní výstupy Územní studie krajiny ORP Šternberk k termínu 18. července 2018. Můžete si zde prohlédnout tyto hlavn

projít na článek

První turnaj, první body

V sobotu 24.9. jsme se vydali na prvn dvojz pas nov sez ny do sportovn haly ve Stonavě. Hned v prvn m utk n n s nečekalo nic lehk ho proti t mu z Doln ch Životic. Do z pasu jsme vstoupili dobře jenže komplikace při la ve 4. minutě, kdy jsme se po faul

projít na článek

Luxus a ZACHARIAS

“Jaké vlastnosti jsou charakteristické pro luxusní značky? Podle respondentů studie musí hlavně vyvolávat pocit výjimečnosti, být mimořádně kvalitní a reprezentovat společenský status.” “Za luxusní české značky považují marketéři Moser, Lasvit, Prim, Zach

projít na článek

PROČ TŘÍDIT ODPAD?

Zkuste se nad touto otázkou zamyslet dříve, než budete číst dále. Každý z nás vyhodí za rok asi 150 - 200 kg odpadů.  Pokud však odpady už doma třídíte a dáváte je do barevných kontejnerů, umožníte tak recyklaci více než třetiny tohoto množství. Za rok

projít na článek