Public Relations – co je to vlastně komunikace s veřejností?

O tom, že Public Relations v překladu v podstatě znamená „komunikaci s veřejností“ asi již víte. Ovšem, kdo všechno se může pod pojmem „veřejnost“ skrývat? Jak a jakými prostředky vůbec komunikovat? Odpovědi na tyto i další otázky budu hledat v dnešním článku. Hovoříme-li o Public Relations, mohli bychom s trochou nadsázky tvrdit, že jej známe již od počátku věků. Egypt, Mezopotámie, antické Řecko i Řím… jak říkám, vztahy s veřejností jsou známy, jak lidstvo samo. Již na počátku 19. století však zaznamenáváme pozice tiskových mluvčích a v roce 1923 Edward L. Bernays poprvé skutečně definuje Public Relations. Stejně, jak nemůže být chleba bez másla, nemůže se Public Relations obejít bez komunikace. Proto i definic je mnoho, konkrétně přes pět set. Mně se ale líbí tato: „jde o podporování vztahů a dobré vůle mezi osobou, firmou nebo institucí, mezi jinými osobami, částí veřejnosti nebo společnosti v nejširším slova smyslu prostřednictvím rozšiřování výkladového materiálu, rozvíjení vzájemné přátelské výměny informací a odhadů reakcí veřejnosti.“ Z výše uvedené definice je tak jasné, že pokud mluvíme o Public Relations jako o komunikaci s veřejností, nesmíme ji chápat pouze jako cílovou skupinu, ale jako všeobjímající celek. Veřejností rozumíme: obchodní partnery, média, zaměstnance, občany, politiky, dodavatele, menšinové skupiny, zájmové skupiny, ale i konkurenci, státní instituce a samosprávu. Z toho plyne jediná věc…, aby byla PR kampaň úspěšná, je nutné mobilizovat nástroje Public Relations a marketingu, abychom docílili kýžené „podpory vztahů a dobré vůle.“ Komunikujeme za pomoci těchto prostředků: Media Relations – vztah s médii (tiskové zprávy, tiskové konference, analýzy médií, atd.) Eventy – příprava a podpora společenských akcí, firemních večírků, partnerských setkání Interní komunikace – komunikace se zaměstnanci, dodavateli, partnery prostřednictvím firemních časopisů, newsletterů, intranetu, webových stránek, pravidelných setkání atp. Firemní identita a firemní kultura – jednotný vizuální a obsahový styl, sjednocená grafická úprava, propagační předměty, ale i prezentace firmy, její komunikace a utváření image Společenská odpovědnost firem – budování dobrého jména společnosti na základě podpory trvale udržitelného rozvoje, ekologických a sociálních aspektů podnikání Government relations budování vztahů s veřejnými institucemi a samosprávou Příprava publikací – firemní a zákaznické časopisy, almanachy, výroční zprávy, kroniky, letáky, odborné publikace atd. Krizová komunikace – ochrana a prevence před negativními vlivy, které mohou poškodit dobrou pověst firmy, její image či značku To je jen malý výčet prostředků, které Public Relations využívá k tomu, aby rozvíjelo vzájemnou komunikaci s veřejností. Využijte i mých zkušeností a objednejte si služby, které vám pomohou s dlouhodobým budováním pozitivního obrazu vaší firmy či společností!The post Public Relations – co je to vlastně komunikace s veřejností? first appeared on centralcommunications.cz.

projít na článek

Vítám vás na nových internetových stránkách

Na začátku listopadu 2013 jsem se rozhodl, že si budu jako freelancer neboli živnostník vydělávat v oborech Public a Media Relations, internetovém marketingu, copywritingu a mediálním zastupování. Přestože je to už více jak dva roky od té doby, co jsem se

projít na článek

Podruhé za dva roky jsme udělali nejlepší social media kampaň v České republice a vezeme do Budějc Lemura!

Máme Lemura! Po loňském úspěchu v soutěži Fénix content marketing jsme byli trochu pod tlakem. Otrkali jsme se a vyrazili i do jiných soutěží. Možná i proto, abychom se utvrdili v tom, že to děláme dobře. No, a děláme. Dovezli jsme první, druhé a třetí mí

projít na článek

Slavona

media relations & social Příspěvek Slavona pochází z PR klinika

projít na článek

Swix

branding & media relations Příspěvek Swix pochází z PR klinika

projít na článek

Seminář o prospěšné komunikaci 11.12.2021

Dne 11.12.2021 od 9:00 do 18:00 pořádáme seminář o prospěšné komunikace. Seminář je učen pro zájemce o vylepšení komunikačních dovedností s hlavním zaměřením na asertivní komunikaci v blízkých vztazích, možné je však pracovat na vylepšení komunikace na pr

projít na článek