VW Tiguan oblíbený rodinný vůz přijíždí ve třetí generaci

Nový model oblíbeného SUV se představil již v třetí generaci, vylepšení se týkala pohonů i technologií. Otestovali jsme benzínovou verzi s mild-hybridním systémem, která slibuje velmi úsporný provoz. Má na svém kontě víc než 7,6 milionu prodaných kusů, patří k oblíbeným rodinným vozům. V nové generaci mu automobilka nadělila bohatou technologickou výbavu, která z něj dělá velmi komfortní auto, s nímž se nemusíte obávat ani delších cest s velkou rodinou. Řidiči pomůže mimo jiné head-up displej, celou posádku potěší spolupráce hlasového asistenta s integrovaným chatbotem ChatGPT. Design nového modelu se vydal od obvyklých rovných linií velkoprostorových vozů k svalnatějším tvarům SUV. Je to patrné na předním nárazníku s velkými záhyby pro usměrňování vzduchu a široce rozloženými vodorovnými lištami. Zádi dominuje úzká světelná LED lišta a po bocích tvoří světelný podpis vždy trojice čárkovitých svítilen. Z boku je nápadná svažitá střecha, což auto zeštíhluje a dodává mu přitažlivější siluetu. Testovaná zelenkavá barva karoserie, která na slunci hází zlaté odlesky, působí stylově a moderně. Rozměry zůstává Tiguan velmi kompaktní, i když je o tři centimetry delší než předchůdce – na délku měří 4,539 metru, zároveň je ale postaven na rozvoru 2,676 metru, což slibuje prostorný interiér. Kabina dostala několik designově přitažlivých prvků, například horní část palubní desky, v níž se rozsvěcují světelné plošky v odstínech nastavitelných podle vlastní preference. Displej infotainmentu je opravdu hodně velký a slouží k ovládání většiny funkcí. Zprostředkuje i nastavení klimatizace nebo vyhřívání sedadel, což může být pro někoho nepraktické, my jsme ale s ovládáním neměli nejmenší potíže. Přístrojový štít je ve srovnání s velkým tabletovým displejem multimédií poměrně úsporný, nicméně vešly se do něj veškeré potřebné údaje. Kromě dvou virtuálních ciferníků s otáčkoměrem a tachometrem jsou tu informace o jízdě, o stavu auta, pokyny od navigace i nastavení asistenčních systémů. K dispozici je nejen head-up displej, ale také hlasový asistent IDA, který může nastavit řadu funkcí. Je sympatické, že se snaží rozpoznat i pokyny s nelehkým českým skloňováním, dost často se ale nepodaří požadavek identifikovat. Pohodlí cestujících dotahuje Volkswagen k dokonalosti vyhřívanými sedadly s masážní funkcí, mají výsuvné sedáky a solidní boční vedení. Pěkně ergonomicky i designově zpracovaná sedadla v druhé řadě potěší posádku, která sem složí pohodlně nohy, kolena i hlavu. Zavazadla dostala k dispozici skvělých 652 litrů objemu, tedy o 37 litrů víc než u předchozího modelu. Nabídka motorizací zahrnuje spalovací i hybridní pohonné jednotky, nechybí oblíbený dvoulitrový diesel, ani dvoulitrový benzínový motor. My jsme do testu zvolili mild-hybridní pohon s benzínovým motorem 1,5 litru a pohonem předních kol, a to ve výkonnější variantě 110 kW/150 koní. Ten nese označení eTSI a slibuje kombinovanou spotřebu 6,6 l/100 km. Redakční test ukázal průměrných 7,3 l/100 km. Systém mild-hybridního pohonu v případě eTSI jednotky u Tiguanu pracuje kromě přeplňovaného motoru 1.5 TSI evo2 také s 48V sadou akumulátorů a reverzním alternátorem. Elektrickou energii pro podporu výkonu spalovacího motoru a lepší akceleraci získává pomocí rekuperace kinetické energie. I tak by mohl být Tiguan trochu živější a spolupráce motoru s automatickou převodovkou hladší. Pro dlouhé dálniční cestování je ale díky nízké spotřebě a komfortnímu vybavení výborným společníkem. Své k tomu dodá i paleta asistenčních systémů, mezi nimiž zaujme možnost volby parkovacího asistenta, s nímž lze nejen uložit do paměti dráhu při zajíždění do parkovacího místa, ale také provádět parkovací manévry na dálku mimo auto, a to prostřednictvím chytrého telefonu. Volkswagen Tiguan je v nabídce aktuálně jako akční model Limited (benzín, mild-hybrid, 130 koní) od 799 900 Kč, testovaná motorizace stojí v základu 995 900 Kč, konkrétní testovaný vůz byl v ceníku od 1 108 900 Kč, s příplatkovou výbavou činila cena tohoto modelu 1 238 400 Kč. Text: Josef Žídek Foto: Romana Černá Příspěvek VW Tiguan oblíbený rodinný vůz přijíždí ve třetí generaci pochází z Auto4Drive

projít na článek

Brzy budeme mít generaci babiček

Brzy budeme mít generaci babiček, které nedokáží upéct koláč, ale mají tetování po celém těle. The post Brzy budeme mít generaci babiček… first appeared on Citátem.cz.

projít na článek

Oblíbený zloduch se vrací ve WarioWare: Move It!

Postava Waria patří k mým nejoblíbenějším. Oblíbil jsem si ho ve hře Wario Land 3 pro konzoli Game Článek Oblíbený zloduch se vrací ve WarioWare: Move It! se nejdříve objevil na NBase.cz.

projít na článek

Káva a psychika: Jaký vliv má oblíbený nápoj na naše duševní zdraví?

Káva je pro mnohé z nás neodmyslitelnou součástí každodenního života. Tento oblíbený nápoj nám pomáhá nastartovat den a udržovat energii, ale jaký vliv má na naši psychiku?

projít na článek

Moderní dvoupodlažní rodinný dům | Park Resort Průhonice

Nadstandardní moderní rodinný dům (novostavba), který je součástí úspěšného projektu Park Resort Průhonice. Nachází se v nově vybudované rezidenční čtvrti v přímém sousedství s Čestlicemi či Osnicí a jen pár kroků od nádherného Průhonického parku a zámku.

projít na článek

Červnový Spark uvádí: Lídr FORREST JUMP Pepa Michálek je vzteklý gorilí samec a rodinný typ

Lídr FORREST JUMP Pepa Michálek se na úvod rubriky Deep Look Inside v červnovém Sparku charakterizuje jako „vzteklý gorilí samec“. Jak však vyplývá z dalších odpovědí na daný set otázek, vlastně je to citlivka a rodinný typ.

projít na článek