Zboov srovn vae jsou pro mnoh e-shopy dleit m prodejn m kan lem, a pokud se s nimi pracuje spr vn, dok ou t m z zraky. Heureka pat mezi 2 nejvt a nejvyu vanj zboov srovn vae u n s. Proto by na Heurece v e-shop neml rozhodn chybt. Pette si, co a jak udlat, aby v m tento srovn va pin el opravdu to, co od nj oek v te. V nastaven obchodu na Heurece se zam me na: Monosti inzerce XML feed Informace o e-shopu Men konverz a statistiky Certifik t Oveno z kazn ky Biddov n Monosti inzerce Na Heurece mete inzerovat jak ve FREE reimu (bez poplatk), tak v klasick m placen m PPC reimu, kter e-shopm poskytuje v ce prostoru pro prezentaci, biddov n a optimalizaci inzerce. FREE vs. placen PPC reim Bhem bezplatn registrace si na Heurece rovnou vyberete, zda chcete j t do free nebo placen ho reimu. Reimy pak mete podle poteby v administraci mnit. Pokud na Heurece fungujete ve FREE reimu, va e produkty se budou zobrazovat pouze ve fulltextov m vyhled v n . A mete si b t jisti, e se budete zobrazovat n e ne ti, kte jsou v placen m reimu. V hody pro inzerenty maacute; tedy pedev m placen PPC reim, ve kter m jsou produkty zat zeny do katalogu Heureky a stejn nab dky konkurenn ch e-shop jsou sdruov ny na produktov ch kart ch (tzv. Detail produktu). V detailech produkt je pak mon biddovat a optimalizovat tak inzerci. K dispozici jsou 4 biddovan pozice (Box doporuovan ch obchod). E-shopy, kter se se svou nab dkou nedostaly mezi 4 biddovan pozice, jsou seazeny pod Boxem doporuen ch obchod podle ceny od nejlevnj ho. A kolik v s inzerce v placen m PPC reimu bude st t? N klady se odv j od toho, kolik jste ochotni zaplatit za proklik z Heureky do va eho obchodu. Minim ln ceny pro jednotliv kategorie uv d Heureka na str nce Cen k proklik. stky za prokliky v detailech produkt mete je t navy ovat biddov n m a t m se dostat mezi 4 biddovan pozice do Boxu doporuen ch obchod. XML feed XML feed je pro fungov n na zboov ch srovn va ch nezbytn . Jedn se o datov soubor, v nm e-shop zas l produkty a potebn informace k nim do porovn va cen. Jak by ml vypadat XML feed pro Heureku, naleznete v n povd Heureky. Zamte se na v echny dleit poloky, kter m XML feed obsahovat. Draz je kladen na spr vn n zvy produkt (PRODUCTNAME, PRODUCT) a kategorie (CATEGORYTEXT) ide ln dle Heureka stromu kategori . Tyto elementy Heureka vyu v pro spr vn p rov n na produktov karty. Nkter kategorie mus povinn zas lat urit parametry zbo , zad vejte tedy parametry (PARAM) minim ln tam, kde to Heureka poaduje. Dostupnostn feed Mimo v e uveden ho produktov ho feedu, mete Heurece ped vat i doplkov dostupnostn feed (mono pouze v placen m PPC reimu). V tomto souboru se zas laj podrobn informace o dostupnosti zbo v e-shopu a kamenn ch pobok ch. Slou v hradn pro poloky, kter jsou pipraveny k okamit expedici pepravn slubou, nebo fyzicky skladem na kamenn poboce, p padn pro ty, u kter ch zn te pesn datum dod n z kazn kovi (nebo pesn datum, kdy bude produkt pipraven k vyzvednut na poboce). V hodou pou v n dostupnostn ho feedu je to, e jej Heureka zpracov v kad ch 10 minut, take dostupnost, kter se zobrazuje u poloek, kter inzerujete, je aktu lnj (produktov feed je zpracov v n kad 2 hodiny). Dal funkc dostupnostn ho feedu je zobrazen doplkov hl ky ve form tu Doruen do ter ? Objednejte dnes do 15:00. u produktu va eho obchodu v porovn n cen na detailu produktu. V ce o specifikaci dostupnostn ho feedu najdete p mo v n povd Heureky. Informace o va em e-shopu Dbejte na dkladn vyplnn profil na Heurece. m v ce toho o v s z kazn ci budou vdt, t m vt je ance, e u v s nakoup . Nahr n kvalitn ho loga v dostaten velikosti je z klad. Logo se toti zobrazuje u v ech nab dek va ich produkt, odli uje v s od konkurence, a vytv povdom o va znace. D le je velmi dleit m t spr vn vyplnny ceny dopravy, poboky a v dejn m sta. Spousta e-shop nem vyplnn v echna v dejn m sta a zbyten tak pi inzerci trat . Uivatel Heureky asto pou vaj pi rozhodov n o tom, kde nakoup , filtrov n dle v dejn ch m st. Nezapomete na kontaktn daje a podporovan zpsoby plateb. Ve sv m Heureka tu byste mli m t vdy aktu ln informace, take je fajn jednou za as se na nastaven v tu pod vat a informace p padn zaktualizovat. Men konverz a statistiky Prbn sledov n v sledk a vyhodnocov n efektivity inzerce je velice dleit , take se bez implementace konverzn ho k du na va e str nky neobejdete. Data pro v s budou z kladn m rozhodovac m mstkem, zda do Heureka.cz d le investovat, nebo se v m to nevypl c . Konverzn k d m konverze, neboli objedn vky, kter pi ly od z kazn k prostednictv m Heureky. Konverze se na Heurece daj mit dvma zpsoby: 1. Pln implementace Sou st pln implementace je zas l n ve ker ch informac o uskutenn ch objedn vk ch m c m k dem um stn m na str nce po dokonen objedn vky. V r mci pln implementace mus te zas lat n zev produktu, jeho cenu a poet objednan ch kus. D ky tomu ve statistik ch naleznete krom potu uskutenn ch konverz tak hodnoty obratu a mete sledovat n kladovost inzerce (PNO). Tuto roz enou implementaci vyadujeme po v ech na ich klientech, abychom mohli efektivn biddovat a vyhodnocovat n vratnost prostedk vloen ch do inzerce. 2. Omezen implementace Omezen implementace spo v ve vloen statick ho k du na str nku, kter se z kazn kovi zobraziacute; po dokonen objedn vky. Na t to rovni implementace dostanete ve statistik ch Heureky p stup pouze k potu uskutenn ch konverz . Statistiky Nasazen m m c ho k du zanete Heurece zas lat informace o objedn vk ch na va em e-shopu a na opl tku z sk te statistiky o potu objedn vek (konverz ), obratech a PNO, kter se generuj na denn b zi. Objedn vky jsou p mo vztaen ke klikm a objedn vka je zapo t na, pokud je uskutenna maxim ln 30 dn po kliku z Heureky. Pokud si tedy zobrazujete asov obdob za posledn ch 30 dn, konverze ve statistik ch je t nemus b t kompletn . Certifik t Oveno z kazn ky Sluba Oveno z kazn ky je pro kad e-shop na Heurece kl ov . Z sk v toti recenze va eho obchodu p mo od z kazn k a zvy uje va i dvryhodnost v o ch dal ch potenci ln ch klient. Sluba Oveno z kazn ky v m tak otev r monost biddov n . Oveno z kazn ky spust te tajn m kl em, kter najdete v administraci Heureky v z loce Oveno z kazn ky. Tajn kl je unik tn pro kad e-shop. Pokud tedy vlastn te v ce e-shop, mus te pro kad z nich pou t jin tajn kl . N sledn je je t nutn aktivovat slubu v administraci Heureky. Jak z skat modr nebo zlat certifik t Oveno z kazn ky? Certifik t neobdr te hned. Heureka rozes l v em va im z kazn km dotazn k s dost o ohodnocen n kupu u v s a to 10. den od uskutenn objedn vky. Modr Oveno z kazn ky z sk vaj ty eshopy, kter za obdob posledn ch 90 dn z skaj dostaten poet respondent, a to v du des tek hodnocen . Z rove pro z sk n certifik tu potebuje e-shop minim ln 90 % doporuen za posledn ch 90 dn . Pot , pokud ve sledovan m obdob procento doporuen klesne pod 88 %, je eshopu certifik t automaticky odebr n. Zlat Oveno z kazn ky z sk vaj ty eshopy, kter za obdob posledn ch 90 dn z skaj dostaten poet respondent, a to v du stovek hodnocen . Z rove pro z sk n certifik tu potebuje e-shop minim ln 97 % doporuen za posledn ch 90 dn . Pot , pokud ve sledovan m obdob procento doporuen klesne pod 95 %, je eshopu certifik t automaticky odebr n. Jak plyne zv e uveden ho, certifik t nen doivotn . U v p pad nkolika negativn ch recenz mete o certifik t pij t. Pokud chcete pedej t negativn m recenz m, zkuste osm den od objedn n poslat z kazn kovi e-mail se sv m vlastn m dotazn kem nebo ho kontaktujte p mo telefonicky. Zjist te tak, zda byl spokojen a m te anci si p padn napravit reputaci je t pedt m, ne doraz dotazn k z Heureky, kde se zpravidla nespokojen z kazn k m tendence vyj dit sp e, ne ten spokojen . Pracujte s recenzemi z kazn k na Heurece a to i s kladn mi. N zory nakupuj c ch toti zvy uj va i dvryhodnost v o ch dal ch potenci ln ch klient. Kad obchod tou m t spokojen z kazn ky a pr v recenze ze zbo k v m d vaj tak potebnou zptnou vazbu a jsou odrazem toho, jak funguje v e-shop. O tom, jak zlep it hodnocen na Heurece a zvy ovat poet recenz , jsme se ned vno rozepsali na na em blogu. Biddov n na Heurece Biddov n znamen zvy ov n ceny prokliku (CPC) ze zboov ho srovn vae do va eho e-shopu. Je zaloeno na principu aukce v re ln m ase. V p pad, e je e-shop na Heurece dritelem certifik tu Oveno z kazn ky, z sk v pravomoc mnit ceny za prokliky (CPC) u sv ho zbo . Dal podm nkou biddov n je PPC reim ili mus te m t na Heurece dobit kredit (v p pad vyerp n kreditu inzerujete pouze ve fulltextov m vyhled v n ). A v posledn ad mus te m t sp rovan produkty a z rove na produktov m detailu mus b t nap rov ny nab dky alespo 5 e-shop. Shrnut podm nek pro biddov n : Certifik t Oveno z kazn ky PPC reim a nabit kredit Sp rovan produkty v katalogu Heureky + minim ln 5 e-shop v produktov m detailu Ceny za prokliky Minim ln ceny proklik (bez biddov n ) v Detailech produkt se d Cen kem proklik Heureky. Tento cen k proklik podl h pechodn mu plo n mu nav en o 25 % v sezonn m obdob od listopadu do ledna n sleduj c ho roku. Ceny za prokliky u produkt s prodejn cenou do 21 K nejsou tov ny. Maxim lniacute; cena za proklik v Detailech produkt in 100 K (4 v p pad Heureky.sk). Cena prokliku z v sledk fulltextov ho vyhled v n je plo n stanovena na 2 K (v p pad FREE reimu je zde inzerce zdarma, ale upozadna za nab dkami PPC reimu). Biddov n Biddovat lze na Heurece pouze v Detailech produkt (nikoliv ve fulltextov m vyhled v n ) a to bu pes administran rozhran (sekce Nastaven cen prokliku ) jednotn na rovni jednotliv ch kategori ch i subkategori ve kter ch inzerujete, nebo na rovni jednotliv ch produkt. Biddov n pes administraci Heureky je v ak velmi pracn a v konen m dsledku me b t neefektivn , jeliko nikdo nem as upravovat run CPC u tis c produkt. Pi biddov n se nav c mus vych zet ze statistik a ty se na Heurece nach zej na jin str nce, co biddov n komplikuje. Existuj ale tak biddovac automaty, kter pr ci odvedou za v s. Biddovac automaty generuj vhodnou v i CPC k jednotliv m produktm p mo do XML feedu, odkud si informaci pevezme Heureka. S na m automatick m n strojem BiddingTools si biddov n usnadn te. BiddingTools kontroluje aktu ln pozice v ech va ich produkt a dle poteby mn CPC a 12x za den. Um udret topovanou pozici po vt inu dne navzdory tomu, jak biduje va e konkurence a dr va e produkty viditeln , dokud se v m to vypl c . BiddingTools si mete na 14 dn ZDARMA vyzkou et, a je t k tomu dostanete zdarma dal sluby. Pojme si to zrekapitulovat. Body, kter jsou pro inzerci na Heurece kl ov : PPC reim poskytuje mnohem v ce monost Kvalitn XML feed Nastaven informac v tu Men konverz ide ln Pln implementace Sledov n a vyhodnocov n statistik Oveno z kazn ky a reakce na recenze Efektivn biddov n Pokud inzerujete nebo se chyst te inzerovat tak na Zbo .cz, pokraujte na dal l nek. Článek Základy nastavení zbožových srovnávačů: Heureka se nejdříve objevil na Trayto.
Na stránce vyprodej.heureka.cz spustila Heureka novoroční speciál, který pomáhá uživatelům zorientovat se v povánočních výprodejích. Stránka třídí nabídky podle skutečné ceny produktu, takže rozhodujícím faktorem pro zařazení právě vaší nabídky je minimál
Statistika nuda je, má však cenné údaje… Zpívá se v jedné pohádkové písničce. My samozřejmě nejsme v pohádce, ale nohama pevně na zemi. Každopádně s těmi cennými údaji musíme dát textu za pravdu. To je také důvod proč je BiddingManager plný dat a nejrůzně
Rok 2020 byl pro naše e-shopy v mnoha ohledech rekordní a částečně k tomu také přispěl významný celkový růst e-commerce v důsledku pandemie. V tomto článku vám představíme, kolik jsme na zbožových srovnávačích pomohli všem našim klientům díky biddingu ve
Custom feed je funkcionalita – služba, která vám umožňuje do Xemelu importovat a z Xemelu exportovat jakýkoliv produktový feed. V praxi to znamená, že si teď Xemel poradí s jakýmkoliv produktovým feedem, i když ho třeba nenajdete mezi podporovanými typy p
Specifika pro bidování na zbožových srovnávačích Heureka a Zboží.cz už máte v malíčku. Dnes se podíváme na to, jak a kde nastavit bidování v BiddingManageru. Co je bidding Jde o nastavení ceny prokliku (tzv. CPC) ze zbožového srovnávače na nabídku do kon