Specifika pro bidování na zbožových srovnávačích Heureka a Zboží.cz už máte v malíčku. Dnes se podíváme na to, jak a kde nastavit bidování v BiddingManageru. Co je bidding Jde o nastavení ceny prokliku (tzv. CPC) ze zbožového srovnávače na nabídku do konkrétního e-shopu. Funguje na principu aukce v reálném čase a platí u něj pravidlo: “Kdo víc nabídne, bude víc vidět”. Tohle už asi víte z předchozích článků, tak pojďme dál. Úrovně bidování v BiddingManageru V BiddingManageru lze bidování nastavit na několika úrovních dle hierarchie: Globálně pro celý účet a na úrovni jednotlivých kategorií, výrobců či produktů. GLOBÁLNÍ NASTAVENÍ je v podstatě první krok v rámci nastavení bidovací strategie celého účtu a je platné napříč všemi kategoriemi, výrobci a produkty. Globální nastavení tedy určuje jak se budou bidovat produkty, u kterých chybí specifické nastavení. NASTAVENÍ KATEGORIE je nadřazeno globálnímu nastavení. Speciální nastavení na této úrovni je možné kdykoliv změnit stejně tak jako se vrátit zpět k nastavení globálnímu. Roztřídění do jednotlivých kategorií funguje díky správně vyplněnému elementu <CATEGORYTEXT> v XML feedu, který odpovídá názvu v aktuálním stromu kategorií jednotlivých zbožových srovnávačů. NASTAVENÍ VÝROBCE je nadřazeno globálnímu nastavení a nastavení na úrovni kategorií. Opět je možné provést specifické nastavení a zaměřit se s bidingem třeba jen na výrobce, kteří jsou dobře prodejní. Výrobce uvádíte ve svém XML feedu v elementu <MANUFACTURER>. NASTAVENÍ PRODUKTŮ je nadřazeno nastavení na úrovni výrobce, kategorie i globálu. K jednotlivým produktům se proklikáte přes kategorie a výrobce. Jak a kde nastavím bidding? Samostatnou stránku určenou pro bidování naleznete pod každým přidaným srovnávačem v rozhraní BiddingManageru. V případě Heureky.cz je to stránka BIDDING. U Zboží.cz je nastavení CPC rozdělené do jednotlivých modelů BIDDING DETAIL, FULLTEXT, KATALOG. Nastavení provádíme pro každý obchodní model zvlášť. Nastavení biddingu najdete vždy v sekci BIDDING nad tabulkou se statistikami, a to jak v případě nastavení globálního, tak v případě nastavení na úrovni kategorií či výrobců. V případě konkrétního produktu musíte kliknout na ozubené kolečko vlevo od názvu produktu. Ať už kliknete na nastavení globální, kategorie, výrobce či na ozubené kolečko vlevo u názvu produktu, vždy na vás vyskočí tabulka s nastavením CPC. V první řadě si zvolte “Co s vybranými položkami udělat?” respektive s jakým nastavením CPC chcete pokračovat. Na výběr máte hned několik možností: Bidovat: Rychlé nastavení Bidovat: Pokročilé nastavení Nastavit minimální CPC Propisovat CPC ze vstupního feedu Skrýt z výstupního feedu Jakého maximálního PNO můžete dosahovat? Nastavíte si v % takovou hodnotu podílu nákladů na obratu, kterou můžete v rámci celého účtu dosahovat. Hodnota PNO slouží také jako podstatný parametr pro nejrůznější výpočty v rámci funkcionalit v BiddingManageru. Co umožňují jednotlivá nastavení a co znamenají ostatní proměnné v tabulce? Dozvíte se v dílech následujících, tak “stay tuned”, aby vám něco neuniklo. Je fajn, že už víte, kde bidding nastavit. Na konkrétní bidovací strategie a jednotlivé možnosti nastavení se ale podíváme až v dílech následujících. Teprve teď přichází ta pravá nalejvárna znalostí. Máte se na co těšit! SERIÁL Seznamte se, BiddingManager: Díl 1. – První kroky pro úspěšný start v BiddingManageru Díl 2. – Průvodce prvním nastavením: Jednoduše a na pár kliků Díl 3. – Informace o přidaných srovnávačích a kde je najít Díl 4. – Nastavení účtu v BiddingManageru Díl 5. – Fakturace a fakturační údaje Díl 6. – Statistiky dostupné v BiddingManageru Díl 7. – Bidování na Heurece Díl 8. – TOP produkty Díl 9. – Bidování na Zboží.cz Díl 10. – Jak a kde nastavit bidování Díl 11. – Bidovat: Rychlé nastavení Díl 12. – Bidovat: Pokročilé nastavení Díl 13. – Nastavení CPC Díl 14. – Auto-bidding Díl 15. – Doporučené produkty pro auto-bidding a rychlé volby Díl 16. – Ozubená kolečka v rozhraní BiddingManageru Díl 17. – Ikony před produkty v BiddingManageru Díl 18. – Příznaky u produktů v administračním rozhraní Díl 19. – Kalendář Díl 20. – Filtrujte produkty podle nejrůznějších kritérií Díl 21. – Hromadné nastavení produktů ve filtru Díl 22. – Optimalizace: produkty s potenciálem Díl 23. – Optimalizace: Tipy pro minimalizaci ztrát Díl 24. – Filtrujte produkty podle nejrůznějších kritérií (druhá část) Díl 25. – Manuální volby pro hromadné nastavení auto-biddingu Díl 26. – Exporty dat Díl 27. – Notifikační systém napříč BiddingManagerem Díl 28. – Drobné vychytávky pro usnadnění práce v nástroji Článek Seznamte se, BiddingManager! – 10. díl – Jak a kde nastavit bidování se nejdříve objevil na Trayto.
V rozhraní BiddingManageru na úrovni produktů, výrobců či kategorií běžně narazíte na nejrůznější příznaky a ikonky. V dnešním díle si vysvětlíme, co znamenají jednotlivá ozubená kolečka a co se nám snaží sdělit. V rozhraní BiddingManageru je kromě stati
Nebaví vás nastavovat autobidovací pravidla pro každý produkt zvlášť? Máme pro vás řešení. V BiddingManageru můžete díky manuálním volbám produkty v Auto-biddingu upravovat hromadně. Hromadné akce u produktů v Auto-biddingu V jednom z předchozích dílů js
Produkty v BiddingManageru filtrujete jedna báseň. Nezbývá nám tedy už nic jiného, než si ukázat, jak u vytvořených filtrů udělat hromadné nastavení nebo produkty aktivovat do auto-biddingu. Jak jsme minule avízovali, dnes plynule navážeme na předchozí d
Součástí správné optimalizace je mimo jiné i minimalizace zbytečných ztrát a vyřazení produktů z biddingu, případně potlačení inzerce u produktů, u kterých není bidding až tak vyžadován. Pro lepší identifikaci použijte filtry a zaměřte se na tyto produkt
Bidování na Heurece jsme si shrnuli již v jednom z předchozích dílů našeho seriálu. Abychom měli skládačku zbožákových základů kompletní, podíváme se dnes na Zboží.cz a jeho bidovací specifika. Zboží.cz Zboží.cz je druhým největším srovnávačem zboží u ná