Pi spr vn m nastaven zboov ch srovn va z nich dok ete piv dt za rozumn n klady relevantn z kazn ky. Pojte se sezn mit s inzerc v jednom ze dvou nejnav tvovanj ch zboov ch srovn va ch v esku. Dnes se zam me na Zbo .cz, kde byste rozhodn nemli chybt. V nastaven obchodu na Zbo .cz se zam me na: Monosti inzerce XML feed Informace o e-shopu Hodnocen obchodu Men konverz a statistiky Biddov n Monosti inzerce Na Zbo .cz lze inzerovat pouze v placen m reimu. Pokud tedy nem te nabit kredit, inzerce je pozastavena do jeho doplnn . Nen teba se ob vat dn ch pau l, plat te a za odveden proklik do e-shopu a pehled sr ek z kreditu najdete v administran m rozhran . Pokud m te sp rovan nab dky, najdete je jak na produktov ch kart ch v katalogu Zbo .cz (tzv. detail produktu), tak ve fulltextov ch v sledc ch. V detailech produkt i ve fulltextu je mon biddovat a optimalizovat tak inzerci. K dispozici v detailech produkt jsou nov ti biddovan pozice (sekce Doporuen nab dky). E-shopy, kter se se svou nab dkou v aukci nedostanou mezi ti biddovan pozice, jsou seazeny pod sekc Doporuen nab dky a to podle ceny od nejlevnj ho. Nesp rovan produkty se zobrazuj v klasick ch fulltextov ch v sledc ch, ve v pisu kategorie a ve vyhled v n v kategorii (u posledn ch dvou zm nn ch je podm nkou m t celou cestu kategorie dle Zbo .cz). Tak zobrazov n nesp rovan ch nab dek, kter se zobrazuj za v pisem jednotliv ch produkt, lze na Zbo .cz ovlivovat pomoc biddov n . Take tak e-shopy, kter maj probl m s t m, e jejich produkty nejsou v kategorii (nap. unik tn nab dky), nebo z njak ho dvodu nejsou nap rov ni na produktov karty, mohou b t na Zbo .cz vidt. O tom jak sv jednotliv nab dky pomoc biddingu posunout na viditeln pozice si pov me n e. XML feed Jedn se o datov soubor, v nm e-shop zas l produkty a potebn informace k nim do porovn va cen, proto je pro fungov n na zboov ch srovn va ch nezbytn . Jak by ml vypadat XML feed pro Zbo .cz, naleznete v n povd Zbo .cz. Doporuujeme zamit se v echny doporuen tagy uveden v n povd na Zbo .cz. Zejm na pak na n zvy produkt (PRODUCTNAME) a kategorie (CATEGORYTEXT), kter by mly b t dle katalogu Zbo .cz. Rychlou kontrolu feedu mete zdarma prov st ve valid toru. Informace o va em e-shopu Aktu ln a spr vn informace jsou z klad. Dbejte na dkladn vyplnn profil na Firmy.cz, ze kter ho se v echny daje zobrazuj na Zbo .cz. D ky tomu, e ob sluby provozuje Seznam.cz mete tit z toho, e adu funkc m te dostupn na jednom m st. Je ov em nutn kontrolovat informace ve firemn m z pisu, kter se zobrazuj uivatelm na obou tchto slub ch, abyste pro sv z kazn ky mli vdy aktu ln daje. Mjte nastaven logo v dostaten velikosti a kvalit (nastavuje se na Firmy.cz). D ky nmu v s lid ve v pisu produkt rychle a snadno najdou. Nestane se tak, e svoji peliv nastavenou kampa zbyten utop te mezi ostatn mi nab dkami e-shop. Logo se toti nov zobrazuje u v ech va ich inzerovan ch nab dek v produktov m detailu. Nav c absence loga me pro mon z kazn ky vypadat nedvryhodn. D le je velmi dleit m t spr vn vyplnny ve ker informace o zpsobech plateb a dopravy (nastavuje se v administraci Zbo .cz). Na co je dleit tak nezapomenout je nastaven poboek a v dejn ch m st. Uivatel zboov ch srovn va asto filtruj nab dky dle v dejn ch m st, a pokud je nebudete m t vyplnny, pijdete zbyten o mon z kazn ky. Hodnocen obchodu Hodnocen e-shopu je obzvl t dleit informace pro potenci ln nakupuj c . Va e hodnocen vypov d o va spolehlivosti a dvryhodnosti. Proto nen radno ho podceovat. Uivatel na Zbo .cz mohou hodnotit v e-shop pouze v p pad, e provedli n kup na e-shopu, na kter se proklikli ze Zbo .cz, a po n kupu se na tento srovn va opt vr tili (tento postup se ovuje pomoc konverzn ho k du, kter se vkl d na str nku potvrzuj c objedn vku). Ohodnotit v s mohou tak ti uivateleacute;, kte se na Zbo .cz pihl sili pomoc sv ho tu Seznam.cz. Zbo .cz tedy nepos l p mo nakupuj c m dotazn k s v zvou k ohodnocen va eho obchodu. Avizovalo ale, e pracuje na zkvalitnn sbru hodnocen . S udlen mi recenzemi nezapomete pracovat. Reagujte ide ln na v echny recenze, jak na negativn , tak na ty pozitivn . Aby bylo na prvn pohled vidt, e p padn probl my a asto sp nedorozumn e te a kladn ohlasy v s naopak t . N v tvn ci srovn va se rozhoduj podle zku enost ostatn ch nakupuj c ch, a pokud nebudete v tomto ohledu aktivn , je dost mon , e kvli tomu nakoup rad i u pro n dvryhodnj ho obchodu, kter s recenzemi z kazn k pracuje. Men konverz a statistiky Abyste mohli vyhodnotit, jak je pro v s inzerce na Zbo .cz efektivn , potebujete nasadit konverzn k d. Ten m konverze, neboli objedn vky, kter v m pi ly od z kazn k prostednictv m Zbo .cz. Namen data jsou dleit pro optimalizaci inzerce a rozhodov n o tom, kter produkty a kde podpoit. Konverze se daj na Zbo .cz mit dvma zpsoby: 1. Z kladn men konverz Implementace z kladn ho m c ho k du v m poskytne informace o potu konverz a jejich celkov hodnot. Abyste ho mohli vyu vat, je nutn vloit na str nku, kter se z kazn kovi zobraz po dokonen objedn vky jednoduch JavaScript k d a vyplnit v nm daje o sle objedn vky a jej hodnot. Jedn se pouze o vzor k du. Pro v unik tn k d potebujete zn t ID va eho obchodu. To najdete v administraci Zbo .cz v z loce Provozovna . Dleit je do k du generovat spr vn hodnoty orderID a totalPrice . 2. Pokroil men konverz Pokroil men nab z podrobnj statistiky a v ce podrobnost o objedn vk ch, proto doporuujeme nasazovat pokroil men konverz , d ky kter mu z sk te data o tom, kter produkty se pes Zbo .cz skuten prod vaj . Pro nasazen pokroil ho men konverz je teba roz it a autorizovat informace ze Z kladn ho men konverz pomoc oven ho poadavku z va eho serverov ho/backend rozhran (je tedy teba nasadit oba k dy). Na rozd l od Z kladn ho men jsou backendov vol n chr nn autorizujete je pomoc tajn ho kl e, kter nalezne v administraci po odsouhlasen obchodn ch podm nek pro Pokroil men konverz . Pi odsouhlasen obchodn ch podm nek a vygenerov n tajn ho kl e je nutn kl ihned pou t. Vzor backend k du a dal informace k men konverz naleznete v n povd Zbo .cz. K emu je tedy pokroil men konverz dobr ? Z sk te konkr tn informace o proveden objedn vce, nejen o jejich celkov m objemu. Pesn statistiky v m umon l pe optimalizovat inzerci. Data jsou vdy v bezpe d ky ifrovan mu spojen a autorizaci pomoc tajn ho kl e. Pesn informace o proveden ch objedn vk ch umon Zbo .cz l pe analyzovat trh a doporuovat n v tvn km produkty, kter se skuten prod vaj . Statistiky Statistiky v administraci Zbo .cz jsou nov rozdleny na 5 st . Obr. Statistiky Nyn si vysvtl me, kter prokliky (prokliky odkud) se ad do kter ho dku statistik. Detail produktu TOP zde se zapo t vaj prokliky ze sp rovan ch produkt z produktov ch karet, konkr tn ze t biddovan ch pozic (sekce Doporuen nab dky). Detail produktu zde se zapo t vaj prokliky ze sp rovan ch produkt z produktov ch karet mimo biddovan pozice (sekce Nab dky podle ceny). Obr. Detail produktu V pis kategorie na Zbo .cz se tyto nab dky zobrazuj za v e uveden mi produkty v kategorii. Zapo t vaj se zde prokliky z nesp rovan ch produkt ve v pisu kategorie. Tyto nesp rovan produkty mus m t nastavenou kategorii dle stromu kategori Zbo .cz (celou cestu kategorie) a ide ln nastaven tak parametry (aby se produkt zobrazoval i po filtrov n ). Na obr zku n e jde vidt, jak podobn jsou si produktov karty a nesp rovan nab dky. Obr. V pis kategorie V sledek hled n zde se zapo t vajiacute; prokliky ze sp rovan ch i nesp rovan ch produkt z fulltextov ho vyhled v n . Nab dky se zobrazuj a za produktov mi kartami. Obr. V sledek hled n Hled n v kategorii zde se zapo t vaj prokliky z nesp rovan ch produkt z fulltextov ho vyhled v n v kategorii. Aby se zde nab dky mohly zobrazovat, je teba u nich pos lat kategorie dle Zbo .cz. Nab dky se zobrazuj a za produktov mi kartami. Obr. Hled n v kategorii Biddov n na Zbo .cz Biddov n znamen zvy ov n ceny prokliku (CPC) ze zboov ho srovn vae do va eho e-shopu za elem zviditelnn se na v e zobrazovan ch pozic ch. Je zaloeno na principu aukce v re ln m ase. Na Zbo .cz nen nutn vlastnit dn certifik t, abyste mohli za t biddovat. Dleit je m t nabit kredit, protoe bez kreditu vbec neinzerujete. Podm nky pro biddov n : Nabit kredit V p pad biddov n v detailech produkt je teba, aby byly v produktov m detailu nap rov ny minim ln ti eshopy Ceny za prokliky Minim ln cena proklik (bez biddov n ) je jak v detailech produkt, tak mimo n stanovena plo n na 1 K. Maxim ln cena za proklik v detailech produkt i mimo n in 500 K. Biddov n Ve Zbo .cz je mon biddovat jak v produktov ch detailech (zde se zobrazuj pouze sp rovan produkty), tak na nab dky ve fulltextov m vyhled v n , v hled n v kategorii a tak ve v pisu kategorie. Na toto rozdlen navazuj tak v e uveden statistiky, kde se zapo t vaj do p slu n ch dk data z tchto jednotliv ch sekc . Na rozd l od Heureky, je ve Zbo .cz mon propagovat i nesp rovan produkty, co je skvl spr va pro e-shopae. Pojme si uk zat na p kladech, kter mi CPC elementy lze ovlivovat zobrazov n produkt v jednotliv ch sekc ch Zbo .cz pomoc biddingu. Sp rovan produkt MAX_CPC m vy , t m vt ance dostat mezi ti biddovan pozice (sekce Doporuen nab dky) na produktov kart/detailu produktu. MAX_CPC_SEARCH m vy , t m vt ance zobrazit se ve v sledc ch hled n . Nesp rovan produkt S kategori dle Zbo .cz MAX_CPC m vy , t m vt ance zobrazit se ve v pisu kategorie. MAX_CPC_SEARCH m vy , t m vt ance zobrazit se ve v sledc ch hled n nebo ve vyhled v n v kategorii. Nesp rovan produkt BEZ kategorie dle Zbo .cz MAX_CPC nic neovlivuje. MAX_CPC_SEARCH m vy , t m vt ance zobrazit se ve v sledc ch hled n . Z tabulky je jasn , e se vyplat zas lat u produkt CATEGORYTEXT dle katalogu Zbo .cz (ne kategorie dle sv ho e-shopu), protoe nesp rovan produkty tak maj anci zobrazovat se d ky biddingu l pe p mo v kategori ch. Nesp rovan produkty bez kategorie dle Zbo .cz se oproti tomu zobrazuj maxim ln v klasick ch v sledc ch fulltextov ho hled n . V administraci Zbo .cz lze ve Spr va kampan nastavit biddov n na rovni kategori , nap kategoriemi dle cenov ch rozsah, nebo na rovni jednotliv ch nab dek. Biddov n pes administraci v ak nen ide ln , protoe je velmi pracn a nen mon udrovat a run peceovat dostaten asto velk mnostv poloek. Pi biddov n se nav c mus vych zet ze statistik a ty se na Zbo .cz nach zej na jin str nce, co nastavov n komplikuje. Existuj ale tak biddovac automaty, kter pr ci odvedou za v s. Biddovac automaty generuj vhodnou v i CPC jednotliv m produktm na m ru prostednictv m element MAX_CPC a MAX_CPC_SEARCH p mo do XML feedu, odkud si informaci pevezme Zbo .cz. S na m automatick m n strojem BiddingTools si biddov n usnadn te. BiddingTools kontroluje aktu ln pozice v ech va ich produkt a dle poteby mn CPC a 12x za den. Um udret topovanou pozici po vt inu dne navzdory tomu, jak biduje va e konkurence a dr va e produkty viditeln , dokud se v m to vypl c . BiddingTools si mete na 14 dn ZDARMA vyzkou et, a je t k tomu dostanete zdarma dal sluby. Pojme si to zrekapitulovat. Body, kter jsou pro inzerci na Zbo .cz kl ov : Inzerce je kompletn placen = pozor na vyerp n kreditu, nebudete se zobrazovat Kvalitn XML feed Nastaven informac v tu Pr ce s hodnocen m e-shopu Men konverz ide ln Pokroil m ciacute; k d Sledov n a vyhodnocov n statistik Efektivn biddov n , pracujte s kategoriemi dle Zbo .cz Pokud inzerujete nebo se chyst te inzerovat tak na Heurece, pokraujte na dal l nek. Článek Základy nastavení zbožových srovnávačů: Zboží.cz se nejdříve objevil na Trayto.
Statistika nuda je, má však cenné údaje… Zpívá se v jedné pohádkové písničce. My samozřejmě nejsme v pohádce, ale nohama pevně na zemi. Každopádně s těmi cennými údaji musíme dát textu za pravdu. To je také důvod proč je BiddingManager plný dat a nejrůzně
Specifika pro bidování na zbožových srovnávačích Heureka a Zboží.cz už máte v malíčku. Dnes se podíváme na to, jak a kde nastavit bidování v BiddingManageru. Co je bidding Jde o nastavení ceny prokliku (tzv. CPC) ze zbožového srovnávače na nabídku do kon
Bidování na Heurece jsme si shrnuli již v jednom z předchozích dílů našeho seriálu. Abychom měli skládačku zbožákových základů kompletní, podíváme se dnes na Zboží.cz a jeho bidovací specifika. Zboží.cz Zboží.cz je druhým největším srovnávačem zboží u ná
Chceš ze startovní čáry své kariéry vyběhnout dříve než tví spolužáci a mít po absolvování studia náskok před kamarády z ročníku? Recept je jednoduchý. Zapomeň na pohodlnost a vyjdi z komfortní zóny. Já z ní vystoupil a přihlásil se na marketingovou stáž
Další novinka přidaná do nástroje je z oblasti filtrování. Aby se vám v BiddingManageru zase o něco lépe pracovalo, přidali jsme do filtru nové podmínky. O jaké podmínky se konkrétně jedná? Mrkněte do článku, kde se dozvíte více. Není v XML V BiddingMana