Jak na nastavení Google Analytics?

Ať už se chystáme spouštět nové webové stránky, či startujeme online marketingovou kampaň, musíme si nastavit, co od našich aktivit očekáváme. Respektive jakých cílů chceme dosáhnout. Je pro nás klíčové vědět, k jakým výsledkům naše kroky vedly. Nejznámějším a nejpoužívanějším nástrojem pro sledování úspěšnosti našich kampaní představují Google Analytics (dále GA). Nasadit měřící kód na web je velice jednoduché. Kód jako takový však není všemocný a pouze v rukou schopného odborníka se mění v plnohodnotný nástroj. Nastavení GA by mělo být opravdu důsledné, chceme-li měřit naše výsledky přesně a hlavně efektivně. Pokud chcete vládnout kampaním a disponovat vším výše zmíněným, dále se dočtete jak založit účet a porozumět všem nastavením. 1) ZALOŽENÍ A STRUKTURA ÚČTU Do GA se přihlašuje na adrese www.google.com/analytics. Je zásadní mít založený Google účet nebo též lze provést registraci již stávajícím Google účtem. Následně jako Správce můžeme v jednom GA spravovat až 100 Účtů. 2) STRUKTURA ÚČTU Ke spravovaným účtům je možné následně přiřadit až 50 Služeb. Ty představují jednotlivé weby, či mobilní aplikace. U každé služby můžete vytvořit až 25 Výběrů dat, u kterých jsou různá nastavení pomocí filtrů. Obvykle se doporučují tři základní typy zobrazení. Nejprve záchranný profil sloužící k záloze všech dat bez dodatečných filtrů. Poté testovací profil, ve kterém budeme případné filtry zkoušet a nakonec hlavní profil pro analýzu dat a jejich report. Dále se také hodí vytvořit profil vylučující IP adresy agenturních pracovníků a profil vylučující spam. Fantazii se meze nekladou. 3) MĚŘÍCÍ KÓD Po vytvoření účtu a služby získáme klíčový Měřící kód, který je třeba vložit na požadovaný web do části <head>. Kód má podobu tzv. Globální webové značky (gtag.js) a nalezneme jej v sekci Údaje o měření. Můžete též implementovat pomocí Google Tag Manager, kde najdete mnohem větší flexibilitu a článek o jeho výhodách na vás už čeká. 4) NASTAVENÍ SLUŽBY Pro maximální využití všech funkcí doporučujeme upravit v této sekci nastavení. Nejdříve zapněte Aktivaci metriky Uživatelé v přehledech,jejíž funkcí je ukazovat přibližné počty reálných uživatelů. V sekci Shromažďování dat je pro dosažení funkčnosti sběru publik dosavadních návštěvníků nutné zapnout volbu Remarketing. Stejně takse doporučuje zapnout Funkce přehledů inzerce, která umožňuje sběr demografických údajů o uživatelích. Ve starších účtech se tato funkce nacházela v sekci Nastavení služby pod možností Aktivovat demografické přehledy a přehledy zájmů. 5) NASTAVENÍ VÝBĚRU DAT Provozovatel e-shopu by určitě neměl zapomenout aktivovat Měření elektronického obchodu. K jeho funkčnosti je nicméně potřeba daleko více. Pokud máme na webu k dispozici interní vyhledávání, je vhodné jeho měření aktivovat v GA. Můžeme pak pohodlně sledovat vyhledávací dotazy v záložce Chování. Nakonec je dobré zapnout Filtrování robotů, které vyloučí všechny požadavky na server od známých robotů nebo prohledávačů. 6) PROPOJENÍ SLUŽEB Službu GA lze propojit s účty AdSense, AdWords i Ad Exchange. Můžete tak učinit skrze sekci Propojení služeb. Toliko tedy k základnímu nastavení Google Analytics, díky kterému bude moci využívat elementárních funkcí. Pro plnohodnotné a přesné využití je však vhodné měření upravit na míru danému webu, včetně sledování konverzních akcí, interakcí s webem a dalších využitelných akcí.   Pavel Pájos KřehlíkPPC SPECIALIST & ANALYSTThe post Jak na nastavení </br> Google Analytics? appeared first on Besocial - Digitální agentura.

projít na článek

Track Who Views Your Fund Factsheet

Do you know your potential investors? Simply insert a Google Analytics code into your report and track your visitor activity. Visitor tracking is a vital source of information for many businesses. Knowing how your site is performing is essential, however,

projít na článek

Nächster Meilenstein: TRKKN erhält Google-Cloud-Spezialisierung in Marketing Analytics

Das Cloud Service-Team von TRKKN, dem Technologiepartner für Analytics, Marketing, Cloud & UX der Omnicom Media Group, ist zum spezialisierten Google-Cloud-Partner für Google-Marketing-Analytics aufgestiegen. Düsseldorf, 22.05.2024 – Next Level Mark

projít na článek

Bezpečnost dat a webové stránky

Cokoli je jen tak moc bezpečné, jako je bezpečný nejslabší článek toho něčeho. Zabezpečení v Tripon Digital V Tripon Digital je bezpečnost dat a webových stránek naší nejvyšší prioritou. Používáme nejnovější nástroje a technologie, jako jsou firewall a dv

projít na článek

New enhancements for GA 4

Google Analytics 4 is a new, exciting, and evolving tool. Those of us who started working with it on its launch date have seen its improvements firsthand. Not only have we seen the tool evolve a lot in the past, but it will keep evolving well into the fut

projít na článek

Zachovejte si statistiku o návštěvnosti webu s Google Analytics 4

Zachovejte si statistiku návštěvnosti webu s Google Analytics 4 Článek od marketingové agentury Zest Brand Tábor

projít na článek