Ať už se chystáme spouštět nové webové stránky, či startujeme online marketingovou kampaň, musíme si nastavit, co od našich aktivit očekáváme. Respektive jakých cílů chceme dosáhnout. Je pro nás klíčové vědět, k jakým výsledkům naše kroky vedly. Nejznámějším a nejpoužívanějším nástrojem pro sledování úspěšnosti našich kampaní představují Google Analytics (dále GA). Nasadit měřící kód na web je velice jednoduché. Kód jako takový však není všemocný a pouze v rukou schopného odborníka se mění v plnohodnotný nástroj. Nastavení GA by mělo být opravdu důsledné, chceme-li měřit naše výsledky přesně a hlavně efektivně. Pokud chcete vládnout kampaním a disponovat vším výše zmíněným, dále se dočtete jak založit účet a porozumět všem nastavením. 1) ZALOŽENÍ A STRUKTURA ÚČTU Do GA se přihlašuje na adrese www.google.com/analytics. Je zásadní mít založený Google účet nebo též lze provést registraci již stávajícím Google účtem. Následně jako Správce můžeme v jednom GA spravovat až 100 Účtů. 2) STRUKTURA ÚČTU Ke spravovaným účtům je možné následně přiřadit až 50 Služeb. Ty představují jednotlivé weby, či mobilní aplikace. U každé služby můžete vytvořit až 25 Výběrů dat, u kterých jsou různá nastavení pomocí filtrů. Obvykle se doporučují tři základní typy zobrazení. Nejprve záchranný profil sloužící k záloze všech dat bez dodatečných filtrů. Poté testovací profil, ve kterém budeme případné filtry zkoušet a nakonec hlavní profil pro analýzu dat a jejich report. Dále se také hodí vytvořit profil vylučující IP adresy agenturních pracovníků a profil vylučující spam. Fantazii se meze nekladou. 3) MĚŘÍCÍ KÓD Po vytvoření účtu a služby získáme klíčový Měřící kód, který je třeba vložit na požadovaný web do části <head>. Kód má podobu tzv. Globální webové značky (gtag.js) a nalezneme jej v sekci Údaje o měření. Můžete též implementovat pomocí Google Tag Manager, kde najdete mnohem větší flexibilitu a článek o jeho výhodách na vás už čeká. 4) NASTAVENÍ SLUŽBY Pro maximální využití všech funkcí doporučujeme upravit v této sekci nastavení. Nejdříve zapněte Aktivaci metriky Uživatelé v přehledech,jejíž funkcí je ukazovat přibližné počty reálných uživatelů. V sekci Shromažďování dat je pro dosažení funkčnosti sběru publik dosavadních návštěvníků nutné zapnout volbu Remarketing. Stejně takse doporučuje zapnout Funkce přehledů inzerce, která umožňuje sběr demografických údajů o uživatelích. Ve starších účtech se tato funkce nacházela v sekci Nastavení služby pod možností Aktivovat demografické přehledy a přehledy zájmů. 5) NASTAVENÍ VÝBĚRU DAT Provozovatel e-shopu by určitě neměl zapomenout aktivovat Měření elektronického obchodu. K jeho funkčnosti je nicméně potřeba daleko více. Pokud máme na webu k dispozici interní vyhledávání, je vhodné jeho měření aktivovat v GA. Můžeme pak pohodlně sledovat vyhledávací dotazy v záložce Chování. Nakonec je dobré zapnout Filtrování robotů, které vyloučí všechny požadavky na server od známých robotů nebo prohledávačů. 6) PROPOJENÍ SLUŽEB Službu GA lze propojit s účty AdSense, AdWords i Ad Exchange. Můžete tak učinit skrze sekci Propojení služeb. Toliko tedy k základnímu nastavení Google Analytics, díky kterému bude moci využívat elementárních funkcí. Pro plnohodnotné a přesné využití je však vhodné měření upravit na míru danému webu, včetně sledování konverzních akcí, interakcí s webem a dalších využitelných akcí. Pavel Pájos KřehlíkPPC SPECIALIST & ANALYSTThe post Jak na nastavení </br> Google Analytics? appeared first on Besocial - Digitální agentura.
Do you know your potential investors? Simply insert a Google Analytics code into your report and track your visitor activity. Visitor tracking is a vital source of information for many businesses. Knowing how your site is performing is essential, however,
projít na článekDas Cloud Service-Team von TRKKN, dem Technologiepartner für Analytics, Marketing, Cloud & UX der Omnicom Media Group, ist zum spezialisierten Google-Cloud-Partner für Google-Marketing-Analytics aufgestiegen. Düsseldorf, 22.05.2024 – Next Level Mark
projít na článekCokoli je jen tak moc bezpečné, jako je bezpečný nejslabší článek toho něčeho. Zabezpečení v Tripon Digital V Tripon Digital je bezpečnost dat a webových stránek naší nejvyšší prioritou. Používáme nejnovější nástroje a technologie, jako jsou firewall a dv
projít na článekGoogle Analytics 4 is a new, exciting, and evolving tool. Those of us who started working with it on its launch date have seen its improvements firsthand. Not only have we seen the tool evolve a lot in the past, but it will keep evolving well into the fut
Zachovejte si statistiku návštěvnosti webu s Google Analytics 4 Článek od marketingové agentury Zest Brand Tábor
projít na článek