Ať už jste začátečník, průměrný bider nebo biddingový guru vždycky se musíte rozhodnout, jaký typ CPC v nastavení pro své produkty zvolíte. V článku jsme jednotlivé varianty stručně popsali, ať máte to rozhodování o něco snadnější. Jaké nastavení CPC u produktů zvolit? Poslední dva díly jsme věnovali tomu, abychom vám vysvětlili varianty rychlého a pokročilého nastavení bidování. Dnes na to v podstatě navážeme a představíme si jednotlivé varianty pro nastavení CPC. Pochopíte tak výhody i nevýhody jednotlivých nastavení a výběr už bude mnohem jednodušší. Jaké CPC můžete produktům nastavit: CPC pevně v Kč % z ceny produktu minimální CPC optimální CPC původní CPC skrýt produkt CPC pevně v korunách První variantou pro stanovení ceny prokliku je pevná částka v korunách. V začátcích biddingu to byla základní a nejhojněji používaná varianta. Znát ji můžete především z administračních rozhraní zbožových srovnávačů, kde se s ní můžete setkat dodnes. Nevýhodou je jednotná sazba pro několik cenově rozdílných produktů v rámci účtu (pokud ovšem nemáte pro každý produkt speciální nastavení). Uveďme si to na příkladu: pokud v globálu nastavíte u produktů skladem 15 Kč za proklik, tak u drahých či konkurenčních produktů cena pro umístění na bidované pozice nemusí stačit. Naopak u levných produktů, může být až příliš velká a tedy spíše prodělečná. % z ceny produktu Jak je z názvu zřejmé, tak velikost CPC se vypočítá na základě ceny produktu a vámi stanoveného procenta. V podstatě to znamená, že u levných produktů budete bidovat za menší peníze, kdežto u drahých produktů za více. Dbejte zvýšené opatrnosti u příliš drahých produktů. Minimální CPC Minimální CPC znamená, že vybraným kategoriím/výrobcům/produktům se do výstupního XML feedu přiřadí minimální CPC, která jsou definovaná ceníkem prokliků vybraného srovnávače. Tady je potřeba si uvědomit, že v případě této varianty je téměř nemožné produkty dostat na bidované pozice, ale zároveň se nejedná o variantu zcela beznákladovou. Optimální CPC Optimální CPC je vlastně algoritmus, který na základě maximálního PNO, průměrných statistik za posledních 30 dní a ceny produktu, nastaví cenu prokliku každému produktu v XML feedu zcela automaticky. Zapne také několik klíčových produktů do auto-biddingu. Ušetří vám tedy spoustu času s nastavováním a přemýšlením. Nejvíce ho ocení začátečníci, kteří se s biddingem seznamují. Ani v tomto případě to není úplně bez rizik. Jde totiž jen o robota (i když téměř geniálního), proto je třeba si pohlídat, co nám nastavil a účet občas zkontrolovat, případně zkorigovat. Optimální hodnotu CPC si můžete dle potřeby upravit lehkou optimalizací pomocí funkcionality k optimálnímu CPC přičítat (+)/odečítat (-). Více informací k optimalizaci najdete v samostatném článku. Původní CPC Tady není moc co vysvětlovat. Jedná se o původní CPC z vašeho vstupního XML feedu. Tahle varianta nastavení prostě hodnotu CPC do BiddingManageru propisuje. Skrýt z výstupního feedu Jestliže produkty skryjeme, tak to znamená, že se produkty do výstupního feedu vůbec generovat nebudou. Produkty se tedy na zbožovém srovnávači vůbec nezobrazí. Tak co, kterou variantu pro nastavení CPC si vyberete? Vsadíte na optimální algoritmy nebo si cenu prokliku nastavíte sami v korunových položkách, případně jako % z ceny produktu? Dejte nám vědět, které variantě fandíte nejvíce! SERIÁL Seznamte se, BiddingManager: Díl 1. – První kroky pro úspěšný start v BiddingManageru Díl 2. – Průvodce prvním nastavením: Jednoduše a na pár kliků Díl 3. – Informace o přidaných srovnávačích a kde je najít Díl 4. – Nastavení účtu v BiddingManageru Díl 5. – Fakturace a fakturační údaje Díl 6. – Statistiky dostupné v BiddingManageru Díl 7. – Bidování na Heurece Díl 8. – TOP produkty Díl 9. – Bidování na Zboží.cz Díl 10. – Jak a kde nastavit bidování Díl 11. – Bidovat: Rychlé nastavení Díl 12. – Bidovat: Pokročilé nastavení Díl 13. – Nastavení CPC Díl 14. – Auto-bidding Díl 15. – Doporučené produkty pro auto-bidding a rychlé volby Díl 16. – Ozubená kolečka v rozhraní BiddingManageru Díl 17. – Ikony před produkty v BiddingManageru Díl 18. – Příznaky u produktů v administračním rozhraní Díl 19. – Kalendář Díl 20. – Filtrujte produkty podle nejrůznějších kritérií Díl 21. – Hromadné nastavení produktů ve filtru Díl 22. – Optimalizace: produkty s potenciálem Díl 23. – Optimalizace: Tipy pro minimalizaci ztrát Díl 24. – Filtrujte produkty podle nejrůznějších kritérií (druhá část) Díl 25. – Manuální volby pro hromadné nastavení auto-biddingu Díl 26. – Exporty dat Díl 27. – Notifikační systém napříč BiddingManagerem Díl 28. – Drobné vychytávky pro usnadnění práce v nástroji Článek Seznamte se, BiddingManager! – 13. díl – Nastavení CPC se nejdříve objevil na Trayto.
V rozhraní BiddingManageru na úrovni produktů, výrobců či kategorií běžně narazíte na nejrůznější příznaky a ikonky. V dnešním díle si vysvětlíme, co znamenají jednotlivá ozubená kolečka a co se nám snaží sdělit. V rozhraní BiddingManageru je kromě stati
Součástí správné optimalizace je mimo jiné i minimalizace zbytečných ztrát a vyřazení produktů z biddingu, případně potlačení inzerce u produktů, u kterých není bidding až tak vyžadován. Pro lepší identifikaci použijte filtry a zaměřte se na tyto produkt
Produkty v BiddingManageru filtrujete jedna báseň. Nezbývá nám tedy už nic jiného, než si ukázat, jak u vytvořených filtrů udělat hromadné nastavení nebo produkty aktivovat do auto-biddingu. Jak jsme minule avízovali, dnes plynule navážeme na předchozí d
Vyhodnocování výkonu inzerce, přehled statistik za zvolené období, srovnání inzerce v čase nebo správná optimalizace. K tomu všemu slouží v rozhraní BiddingManageru kalendář. Pojďme si ho ukázat trochu blíž. Kalendář Kalendář v BiddingManageru je skvělým
Přehledně a na jednom místě. Přesně takto BiddinManager shromažďuje všechny důležité informace o vašem účtu. Víte, kde je najít? Co vám říkají a jak s nimi nakládat? Informace Stručný přehled informací ke všem zbožovým srovnávačům, které máte přiřazené k