V BiddingManageru na úrovni produktů narážíte (takřka pravidelně) na tři různé ikony, které vyjadřují stav daného produktu v biddingu. Chcete vědět, jak ikony vypadají a co signalizují? Tak pojďme na to V návodovém článku č.15 jsme avizovali, že následující díly našeho naučného seriálu věnujeme všem ikonám, kolečkům a příznakům, které se v rozhraní BiddingManageru objevují. S jejich identifikací mívají uživatelé problémy, takže si v tom pojďme udělat pořádek. O ozubených kolečkách byla řeč v díle minulém. Dnes se podíváme na 3 ikony, které se nachází jen na té nejnižší úrovni, u každého produktu zvlášť. Stav produktu v biddingu Na úrovni produktu můžete narazit na 3 ikony, které signalizují stav daného produktu v biddingu: zelená ikona PLAY oranžová ikona PAUSE červená ikona STOP Pokud je před názvem zelená ikona, znamená to, že je vše v pořádku a produkt se biduje podle vámi nastaveného CPC. Produkt nemusí být sice na bidované pozici, ale jeho CPC je vyšší, než minimální. Na jaké pozici se váš produkt aktuálně nachází zjistíte ve statistikách v posledním sloupci (pozice bidovaná). Berte v potaz, že pozice bidovaná má u každého srovnávače jiný význam! Na Zboží.cz vyjadřuje pozici, která byla zjištěna při poslední aktualizaci statistik (aktualizace pozice v BiddingManageru probíhá vždy 1x denně). U Heureky.cz je to průměrná bidovaná pozice na detailu produktu, na kterou bylo za poslední 3 dny kliknuto. Jestliže před produktem svítí oranžová ikona, produkt se aktuálně nebiduje (i když by mohl), protože zvolené CPC je nižší než minimální. V nastavení CPC si tedy nastavte větší rozsah pro bidování produktů s rozdílem v ceně. Produkt, u kterého oranžová ikona svítí, může mít větší cenový rozdíl (zjistíte to ve statistikách, ve sloupci “rozdíl v ceně”), než jaký jste si nastavili. Dalším důvodem, proč se tento produkt momentálně nebiduje může být to, že pro jeho aktuální dostupnost je nastaveno minimální CPC. Ikona, která před produktem svítí červeně má významů více. Najeďte myší na danou ikonku a v textovém poli se vám ukáže popis problému. Pokud je ve vysvětlivce uvedeno, že produkt není v XML feedu, tak se nedá vůbec bidovat. V případě, že vám informace říká, že nelze bidovat, protože na produkt je napárované malé množství e-shopů, napárujte více produktů z jiných e-shopů a bidování se rozjede. Věříme, že se nám tímto návodovým článkem podařilo rozvát všechny pochyby o tom, co jednotlivé ikony znamenají. V příštím díle ještě zůstaneme na úrovni produktu a vysvětlíme si smysl příznaků. SERIÁL Seznamte se, BiddingManager: Díl 1. – První kroky pro úspěšný start v BiddingManageru Díl 2. – Průvodce prvním nastavením: Jednoduše a na pár kliků Díl 3. – Informace o přidaných srovnávačích a kde je najít Díl 4. – Nastavení účtu v BiddingManageru Díl 5. – Fakturace a fakturační údaje Díl 6. – Statistiky dostupné v BiddingManageru Díl 7. – Bidování na Heurece Díl 8. – TOP produkty Díl 9. – Bidování na Zboží.cz Díl 10. – Jak a kde nastavit bidování Díl 11. – Bidovat: Rychlé nastavení Díl 12. – Bidovat: Pokročilé nastavení Díl 13. – Nastavení CPC Díl 14. – Auto-bidding Díl 15. – Doporučené produkty pro auto-bidding a rychlé volby Díl 16. – Ozubená kolečka v rozhraní BiddingManageru Díl 17. – Ikony před produkty v BiddingManageru Díl 18. – Příznaky u produktů v administračním rozhraní Díl 19. – Kalendář Díl 20. – Filtrujte produkty podle nejrůznějších kritérií Díl 21. – Hromadné nastavení produktů ve filtru Díl 22. – Optimalizace: produkty s potenciálem Díl 23. – Optimalizace: Tipy pro minimalizaci ztrát Díl 24. – Filtrujte produkty podle nejrůznějších kritérií (druhá část) Díl 25. – Manuální volby pro hromadné nastavení auto-biddingu Díl 26. – Exporty dat Díl 27. – Notifikační systém napříč BiddingManagerem Díl 28. – Drobné vychytávky pro usnadnění práce v nástroji Článek Seznamte se, BiddingManager! – 17. díl – Ikony před produkty v BiddingManageru se nejdříve objevil na Trayto.
V rozhraní BiddingManageru na úrovni produktů, výrobců či kategorií běžně narazíte na nejrůznější příznaky a ikonky. V dnešním díle si vysvětlíme, co znamenají jednotlivá ozubená kolečka a co se nám snaží sdělit. V rozhraní BiddingManageru je kromě stati
Vyhodnocování výkonu inzerce, přehled statistik za zvolené období, srovnání inzerce v čase nebo správná optimalizace. K tomu všemu slouží v rozhraní BiddingManageru kalendář. Pojďme si ho ukázat trochu blíž. Kalendář Kalendář v BiddingManageru je skvělým
Součástí správné optimalizace je mimo jiné i minimalizace zbytečných ztrát a vyřazení produktů z biddingu, případně potlačení inzerce u produktů, u kterých není bidding až tak vyžadován. Pro lepší identifikaci použijte filtry a zaměřte se na tyto produkt
Produkty v BiddingManageru filtrujete jedna báseň. Nezbývá nám tedy už nic jiného, než si ukázat, jak u vytvořených filtrů udělat hromadné nastavení nebo produkty aktivovat do auto-biddingu. Jak jsme minule avízovali, dnes plynule navážeme na předchozí d
Jsou informace, bez kterých se při nastavování biddingu neobejdete. Abychom vám ulehčili práci, přidali jsme na úrovni produktů pár příznaků, které vám na první dobrou pomáhají s identifikací. Příznaky u produktů Každý produkt v BiddingManageru disponuje