Jitka Pourová

Jitka Pourová - lektorka češtiny pro cizince a korektorka

projít na web

Conker.ai pomáhá lektorům

Conker.ai aneb umělá inteligence pro začátečníky. Mám moc ráda Mote – aplikaci, která mi umožňuje připravovat pro studenty krátká audia a vkládat je do dokumentů, prezentací, tabulek nebo webových stránek. A společnost Mote nabízí učitelům i další nástroj

projít na článek

Deskriptivní pasivum (B1)

S pasivem se student poprvé setká na úrovni A2, ale pouze lexikálně. Na úrovni B1 už se ho učí vytvořit a používat. Jak na to? V textu se budeme věnovat deskriptivnímu pasivu. Deskriptivní/složené/opisné pasivum A2 Na úrovni A2 se studenti učí deskriptiv

projít na článek

Řízek

Víte, co jí Češi k vánoční večeři? Smaženého kapra a bramborový salát. A kdo nemá rád ryby, dá si smažený řízek. Tak se pojďme podívat, jak jednoduše řízek připravit. Smažený řízek Název a historie Slovo řízek je od slova řezat. Znamená „uříznutý kus mas

projít na článek

Reflexivní pasivum (B1)

Reflexivní pasivum (i deskriptivní) student poprvé uvidí na úrovni A2, ale studuje ho ho pouze lexikálně. Na úrovni B1 už se ho učí vytvořit a používat. Jak na to? Podíváme se nejdřív na reflexivní pasivum. Reflexivní pasivum A2 Na úrovni A2 se studenti

projít na článek

Osobní zájmena 3 (A1, A2)

Moji studenti bez rozdílu národnosti bojují s deklinací osobních zájmen. Jestli jsou na tom vaši studenti podobně, pojďme se podívat na to, jak bychom jim mohli pomoct. Tady je díl třetí, poslední: osobní zájmena na první nebo poslední pozici – dlouhá. O

projít na článek

Magická hvězda: geniální český architekt Santini

Santini byl slavný český architekt. Jeho stavby jsou magické, krásné a originální. Lidé je obdivují dodnes. Říká se, že Santini byl divný člověk. To nevíme, ale víme, že byl geniální architekt. Proč? Přečtěte si víc. Architekt Jan Blažej Santini-Aichel S

projít na článek

Osobní zájmena 2 (A1, A2)

Moji studenti bez rozdílu národnosti bojují s deklinací osobních zájmen. Jestli jsou na tom vaši studenti podobně, pojďme se podívat na to, jak bychom jim mohli pomoct. Tady je díl druhý – osobní zájmena po prepozici. Osobní zájmena Na úvod opakování (ro

projít na článek

Osobní zájmena 1 (A1, A2)

Moji studenti bez rozdílu národnosti bojují s deklinací osobních zájmen. Jestli jsou na tom vaši studenti podobně, pojďme se podívat na to, jak bychom jim mohli pomoct. Osobní zájmena – rozdělení Na úvod si pro lepší orientaci v tématu rozdělme osobní z

projít na článek

Futurum a aspekt (A1, A2)

Futurum A1 Na úrovni A1 se student učí vytvořit futurum od imperfektivních sloves. Schéma není komplikované, najdeme ho v každé učebnici a s jeho pochopením a použitím obvykle nebývá problém. Při vysvětlování můžeme využít práci s textem (čtením, posleche

projít na článek

Bydlím v Česku, ne na Slovensku. Akcent a prepozice

Akcent a prepozice Dělá vám problém česká výslovnost? Nabízím vám další malý trénink. Dnes se podíváme na akcent a prepozice. Co je akcent a kde je v češtině Akcent = vyslovím tu část slova silně = BUM. Akcent (přízvuk) v češtině = vždycky na první sla

projít na článek